Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Bra jobbat, favoritar direkt !

• Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-04 13:35:40 följande:

B-) Första gången jag lyckas öppna en tråd. smile5.gif

Jag började med mina trombyl i ca 5+4. Lite sent men testade ju sent och sen tog det tid innan jag hämtade ut dem. Jag hoppas på dem nu. Ska ta dem till slutet på graviditeten. Hur länge ska du ta dem?

Tänker du göra vul?

Och vilken superbra tros du startade också :))

Jag vet inte än hur jag ska göra med vul. Är så kluven . Har sett både tickande hjärta i V8 och ofostrig graviditet i V8 och inget av dem har gått bra:(

Jag tror att jag ska försöka ta mig förbi den hör första månaden och sen fundera på det efter V8.

Hur långt har du kommit nu?

Jag minns att du väntade länge med att testa , var så imponerad. Jag har BIM på tisdag men idag hade plusset blivit starkare. Tänkte ta ett digitalt imorgon...

Hade en kemisk graviditet i juni. Fick jättesvaga positiva tester och sen kom mensen/ mf BIM+2 . Så ett starkare plus imorse gjorde mig lycklig! Nån gång måste det ju gå!

Vad har du för Bf?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-10-04 13:46:32 följande:

Så roligt med en tråd! smile1.gif

Jag har ju kanske inte plussat nyligen men kommer nog ändå kika in här lite då och då om det går bra. smile5.gif

Är ju gravid igen efter två missfall. 12+4 idag och gjorde KUB i måndags vilket var första UL i denna graviditet. Var så fruktansvärt nervös! Hade svårt art sova natten innan, timmarna på jobbet singlade sig fram och jag hade jättesvårt att koncentrera mig. När jag lagt mig på britsen började jag nästan skaka och pulsen var skyhög, BM började och ganska snabbt såg jag en liten bebis som rörde sig på skärmen och ett hjärta som slog. Kan säga att jag fick tårarna ögonen och jag och maken tittade på varandra med världens största leenden! Allt såg jättebra ut, fick låg risk för kromosomavvikelser och jag var två dagar längre gången än vad jag räknat med så BF är nu 13 april.

Så underbart! Jag vill också vara där :)

Skönt med bra resultat på kuben! Jag skullevåga slappna av efter det där :) grattis!
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-10-04 14:02:34 följande:
    Tack! Ja, en stor del av oron släppte efter KUB även om man är medveten om att saker kan hända ändå. Var ju i 11+6 då och BM sa att eftersom allt såg så bra ut så kunde vi räkna med att de mest kritiska veckorna var över, något jag verkligen tog till mig.

Håller verkligen tummarna för att det ska gå vägen för dig denna gång! Har ni gjort utredning för missfallen? Har den i så fall visat någonting?
    Ja vi har kollat upp allt nu, hittar inget fel på

ngn av oss. Jag har bra äggreserv, tsh värde, inga kromosomfel på vare sig mig eller sambon och så toppspermier. Vi har ju också ett barn gemensamt sedan tidigare. Antar att det är äggkvaliten eftersom jag är 39 år .. Men den här gången har vi tur med ett toppenägg, har vi bestämt :) vi håller tummarna!
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-04 20:11:59 följande:
    Tungt du haft med så många missfall. smile4.gif Förstår att du vill vänta till efter den mest kritiska tiden är förbi. Jag ska göra vul när jag är i V9. Vet inte om det lugnar helt eftersom min ena ma bebis dog i slutet på den veckan. Vill dock ändå kolla då jag haft ofostrig graviditet oxå. Svårt är det.

Nu har jag precis gått in i vecka 8 (7+0) så en bit på vägen. Kroppen skriker ut symptom och jag har svårt att hantera illamåendet. Äter jättedåligt men tvingar mig lite ändå. Börjar med viktnedgång iallafall. smile4.gif
    Pratade med sambon igår om vul eller inte. Vi är lite inne på att kolla runt v9 för att utesluta just ofostrig eller MA. Vi har bestämt oss att den här första månaden till V8 gör vi ingenting mer än bara håller tummarna. Förutom jag som tar trombyl, progesterall , d- vitamin, folsyra och dricker tomatjuice. Nån annansom hört att tomatjuice ska vara bra och stärka slemhinnan?

Jag är på v3 +4 ...:)
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-05 10:13:10 följande:
    Vad tidigt du plussat!!

Vad är det för tomatjuice? Har aldrig hört faktiskt. Vad gör d vitamin?

Jag äter trombyl, mitt val kvinna, omega 3 och Lergigan. Borde jag lägga till d?

Progesterall har jag börjat glömma bort, tror det är lugnt nu dock. Mår ju så dåligt.
    Hej

Jag kör vanligt tomatjuice från affären. Det sägs att det ska stärka slemhinnan :) säkert nåt påhitt men vet flera som har gjort det och det har gått bra ..

Tidigt , BIM -4 är rätt vanligt och ÄL+11 var det. Så ganska normalt .D vitamin ska vara bra för fostret , men tar kanske inte det varje dag. Lite desperat efter 5 mf så jag testar allt:)

Och morgonens test var starkare än igår :))
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-06 16:24:20 följande:

Fick en blödning idag, brun men ändå! smile4.gif Fick tillbaka alla känslor från mitt jobbigaste ma.

Fick en akut tid och har sett ett hjärta slå!!! Så nu bokar jag om tiden nästa onsdag till senare.

Känslan att se hjärtat!

Oj vet exakt hur rädd du måste ha blivit. Skönt att det såg bra ut på vul och att de tog emot dig . Hoppas det fortsätter så !
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-07 15:17:30 följande:
    Tyvärr blödning idag oxå. smile4.gif Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Känns inte bra men samtidigt är det brunt så då bör det vara lugnt. Kan Trombylen påverka tror du?

Jag ser hur det går imorn och så får jag se hur jag går vidare...
    Tråkigt med blödningar. Har ingen aning om trombylen kan påverka ... Håller tummarna att det går bra.
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2014-10-09 08:39:03 följande:

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

Jag har bara lyssnat då när man "ska" och det är ju tätt sent. Har för mig det är bm besöket efter RUL men det är längesen jag var där så jag kanske minns fel ..,
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"