Inlägg från: Patricia4 |Visa alla inlägg
  • Patricia4

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

JhjärtaK skrev 2015-03-29 15:31:57 följande:

Minst sagt full rulle här med tre barn så hinner varken läsa eller knappt skriva men vi mår iaf bra allihopa och det är faktiskt lite lättare med två bebisar än vad jag hade föreställt mig (hade iofs föreställt mig typ helvetet på jorden men ändå, haha smile5.gif )

Hoppas det går fint för er alla!

Grattis till flickorna ! Kul att höra att det går bra . Det är nog en fördel att fått barn innan så man vet lite om vilka rutiner som behövs .
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-06 07:21:29 följande:

En vecka till BF och ingen bebis. Snart kommer jag väl börja springa i trappan i ren desperation. smile5.gif Suck, varför kan han liksom inte bara komma ut....

Heja heja , det är så lite kvar nu ! Snart har du din baby:)

Idag har jag 70 dgr kvar och är less nu . Orkar inte vänta längre . Panik !!! De får helt enkelt söva ner mig de här två månaderna :)

Så jag är rätt avis på dig som kommit så långt! Håller tummarna att det händer nåt snart
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-07 07:20:06 följande:
    Så skönt det måste vara ändå att veta exakt när det är dags, att ha det inbokat i kalendern. smile1.gif 5 veckor är ju inte mycket egentligen.

Den här ovissheten är jobbig tycker jag, man har ingen lust att boka in en massa saker för bebisen kan ju komma när som helst samtidigt som man inte bara kan gå och vänta för då blir man knäpp. Konstigt det här med tidsuppfattning, man är gravid nio månader men den sista känns ungefär lika lång som alla andra åtta tillsammans. smile5.gif
    Boka in massor nu, då kommer säkert bebben :) och bättre ursäkt än förlossning hittar du aldrig :)
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-09 07:12:10 följande:

Så gulliga ni är som hejar på mig så här på slutet! Det är så skönt att läsa här och få ert stöd. smile1.gif

39+2 idag och dessa luriga förvärkar alltså! Igår vid tio på kvällen började de komma tätt efter varandra och gjorde ont, trodde verkligen att nu måste det väl ändå vara något på gång men efter drygt en halvtimme försvann de bara helt plötsligt. Lika bra det kanske då jag var helt slut i kroppen efter flera nätter med väldigt dålig sömn och inte alls hade ork till en förlossning egentligen. I natt har jag sovit helt ok så nu kan värkarna få komma tillbaka, jag är peppad. smile5.gif

Åh vad spännande det är att gå in i kika och undra om du äntligen fått ! Förvärkarna kan göra riktigt ont och lura en . Jag fick citodon av bm så jag kunde sova , visserligen hade FL startat men jag hade haft förvärkar i fyra dygn och var helt slut så den sömnen var guld värt !

Varmt bad kan ju också lugna ner värkarna och göra en sömnig ...

Håller tummarna att babyn kommer snart ! Kram
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-19 20:35:43 följande:

BF+6 i dag och har onda oregelbundna förvärkar sen i eftermiddags, ganska glesa än så länge men de strålar ut i ryggen vilket jag inte känt tidigare. När förvärkarna började kom även vad jag tror är slemproppen (märkte aldrig av den med sonen). Får se hur det utvecklar sig, hoppas hoppas hoppas att det drar igång ordentlig under kvällen/natten. Håll tummarna för att det är på gång!

Hoppas det drar igång nu och att du snart får gosa bebis :) lycka till !
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-20 06:07:09 följande:

Förvärkarna har fortsatt på samma sätt, glesa och oregelbundna och gör ont. Det strålar ut i ryggen och jag känner verkligen hur det drar i området kring tappen. Känns inte som de tidigare förvärkarna jag haft men samtidigt gör de inte tillräckligt ont eller kommer tillräckligt tätt för att vara förlossningsvärkar. Tycker att det antingen kan dra igång ordentligt nu eller så får det stanna av, det här är ju bara segt.

Jag hade sådär i fyra dygn med nr 3 ... Kan du be om hinnsvepning?
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-21 08:35:05 följande:

Hade värkar var tionde minut hela kvällen och natten, gorde ordentligt ont så jag fick andas mig igenom dom men kände ändå att de inte var tillräckligt kraftiga och täta för att ha effekt. Kunde inte sova och blev bara mer och mer slut i kroppen vilket såklart inte är så bra om man ska orka med resten av förlossningen så fick komma in till förlossningen inatt för kontroll. Bebisen mår toppen men jag var endast öppen en cm och tappen var fortfarande lite bakåt så som jag misstänkte var värkarna inte särkilt effektiva. Fick en "sovdos" för att kunna sova några timmar och eter tre timmars sömn har jag iaf lite mer krafter så hoppas att det drar igång ordentlig nu under dagen.

Med tanke på hur min första förlossning var så kunde jag aldrig tänka mig att det skulle bli så här långsamt och utdraget. smile4.gif

Låter exakt som min förra. Man känner sig lite lurad efter värkar så länge. Jag hade fem minuters mellanrum 8-9 timmar om dagen i fyra dygn och sen vid 22 tiden så slutade dem och jag var lika snopen och besviken varje gång. Citodon var guld då. 2 hinnsvepningar hann jag med under de fyra dygnen. Försök vila så gott det går så du har krafter till finalen!

Det händer i af nåt nu:)

Snart har du din bebis i famnen :) kram
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-21 09:42:19 följande:
    Ja man känner sig verkligen lurad, så meningslöst att ha massa onda värkar som ändå inte gör något. De ville ju inte sluta av sig självt heller så det var därför jag fick bricanyl, enligt bm kan det sen komma i gång igen idag likväl som att det dröjer flera dagar till. Vid lunch idag blir det ultraljud eftersom jag nu är på 41+0.
    Ja och man blir förvånad att de inte gör nån nytta fastän de gör så ont! Ju fler barn du fått tidigare , desto värre förvärkar har jag hört.

Då vet jag vad jag har att se fram emot !!!

Bm kanske gör hinnsvepning idag och hjälper till lite :)
  • Patricia4
    mom in the city skrev 2015-04-22 07:44:56 följande:

Äntligen är han här! Vår lilla kille föddes igår vid 23.40. 3160 g, 50 cm och helt perfekt. smile1.gif

Under eftermiddagen började de glesa värkarna komma tillbaka som tidigare med ca tio minuters mellanrum, fortfarande inte tillräckligt täta eller kraftiga för att vara "riktiga" värkar. Vid nio var det som att någon plötsligt tryckte på en knapp och värkarna slog om, direkt kom de med två-fyra minuters mellanrum och gjorde riktigt ONT! Kom in till förlossningen klockan tio och vid första kollen (efter en halvtimme med CTG:n) var jag öppen åtta cm. En timme senare var han ute, drygt 2,5 timme efter första "riktiga" värk. Det blev en jättebra och helt komplikationsfri förlossning. Tack gode gud för lustgasen, vet inte vad jag skulle ha gjort utan den! smile1.gif

Nu ska vi försöka vila upp oss och njuta av vår efterlängtade lillebror, såklart värd all väntan i världen.

Åh vad underbart! Låter som en perfekt FL , tänk vad bra du jobbade själv, 8 cm !!! Vilket kanonjobb du gjorde! Grattis till lillebror, klart jan var värd all kamp ! KRAM!!
  • Patricia4
    Cayenna skrev 2015-04-22 20:02:26 följande:

Och sen när du har tid och ork så får du gärna berätta om hur länge ni stannade på bb och om första mötet för syskonen och hur det känns att plötsligt vara fyra. smile1.gif

Grattis igen smile1.gif

Nu är du näst på tur va ::) ? Hur känns det , mår du bra ? Är du nervös för snittet?
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"