• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-11 14:36:55 följande:

Vilket datum är bf för dig? Borde skilja fem veckor mellan oss eller hur?

Ska ni kolla könet med andra ord? Kollade ni med er son? Vad mysigt efter det, köpa några bebis plagg och accessoarer

Just det, har BF 13 april. Då borde du ha i slutet av maj, eller?
  • Cayenna

Mitt illamående är borta. Klagade som f-n när jag hade det och nu ikväll när jag mått bra så blir jag så ledsen och orolig. Eller kan det vara att jag haft fullt upp? Tror det är kört! Blir bara så ledsen!!! Tre i rad, och blir nog inga fler försök.

• Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-11 17:22:38 följande:

Just det, har BF 13 april. Då borde du ha i slutet av maj, eller?

22 maj är min bf.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-11 17:15:30 följande:

Ja, vi tänker kolla könet och gjorde det med sonen också, är alldeles för nyfiken för att låta bli. Det blir nog mer shopping om det blir en tjej den här gången eftersom vi har väldigt mest "pojkiga" kläder som jag kanske inte skulle sätta på en tjej. Annars har vi det mesta men vi ska köpa syskonvagn så det är ju en rätt stor investering.

Då har du mått ungefär lika i dina graviditeter då. När jag väntade sonen mådde jag hur bra som helst men den här gången, och när det slutade i MA, har jag mått illa en hel del så det har varit väldigt olika. Vid mitt tidiga mf kände jag aldrig så mycket och hann bara veta om graviditeten i två veckor.

Vad man än får vill man kanske ha lite nytt oxå. Men visst, självklart mer shopping om det blir annat kön.

Men ååå vad jag vill att det ska gå den här gången!!!! Skulle vilja ha onsdag morgon nu så jag vet, men det känns kört. Eller hoppas jag mår illa imorn, kan testa utan tabletterna till frukosten.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-12 01:25:13 följande:

Mitt illamående är borta. Klagade som f-n när jag hade det och nu ikväll när jag mått bra så blir jag så ledsen och orolig. Eller kan det vara att jag haft fullt upp? Tror det är kört! Blir bara så ledsen!!! Tre i rad, och blir nog inga fler försök.

Cayenna skrev 2014-10-12 01:29:04 följande:

Vad man än får vill man kanske ha lite nytt oxå. Men visst, självklart mer shopping om det blir annat kön.

Men ååå vad jag vill att det ska gå den här gången!!!! Skulle vilja ha onsdag morgon nu så jag vet, men det känns kört. Eller hoppas jag mår illa imorn, kan testa utan tabletterna till frukosten.

Åh nej, hoppas hoppas hoppas du har fel!

Att illamåendet försvinner behöver ju inte betyda att det är kört. Jag vet att jag började ha dagar som var bättre redan i vecka 9 även om jag inte hade lika kraftigt illamående som du.

Vill så gärna att det ska gå bra för dig, det är så orättvist att vissa ska drabbas flera gånger och tycker det räcker med otur för dig nu. Håller alla mina tummar för att det ser bra ut på onsdag!
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-10-12 07:18:52 följande:

Åh nej, hoppas hoppas hoppas du har fel!

Att illamåendet försvinner behöver ju inte betyda att det är kört. Jag vet att jag började ha dagar som var bättre redan i vecka 9 även om jag inte hade lika kraftigt illamående som du.

Vill så gärna att det ska gå bra för dig, det är så orättvist att vissa ska drabbas flera gånger och tycker det räcker med otur för dig nu. Håller alla mina tummar för att det ser bra ut på onsdag!

Tack mom in the city <3 Jag testar utan tabletterna idag och jag ber till gud att jag börjar spy. Uppdaterar hur det går. Händer det inte något är det nog tyvärr inte något liv kvar. Det finns ju inget jag kan göra, man är så maktlös
  • 0fia

Hur har det gått Cayenna? Vill så gärna att det är din tur!

• Cayenna

Gulliga ni är!

Jag mådde svagt illa på kvällen men inte alls som tidigare. Jag hoppas nu att det värsta illamåendet har passerat helt enkelt. Hoppet är det sista som lämnar en. Jobbigt att vänta två dagar nu men tror inte det går att boka om.

• Cayenna

Jag är fortfarande gravid iallafall Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

• F89
    Cayenna skrev 2014-10-15 11:11:41 följande:

Jag är fortfarande gravid iallafall smile1.gif Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"