• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    Amie skrev 2014-10-07 11:11:55 följande:

Hoppar gärna in här jag med. Har ett långdraget missfall tidigare i år. Blödningarna började i v 6 och allt var klart i vecka 9. Längsta 3 veckorna i mitt liv :(

Nu har vi plussat igen. Är i v6 5+2. Sjukt nervös men försöker att tänka positivt och inte hoppas för mycket! Har som kraftig mensvärk ibland men inget blod ännu. Håller tummarna för växtvärk och att pyret vill stanna kvar denna gången :)

Välkommen i tråden! Håller tummarna för dig! Ska du göra vul?
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-10-06 21:10:50 följande:

V 35. Så känner mig stor som ett hus och har gått på föräldraledighet.

Då är du verkligen nära mållinjen Lycka till dina sista veckor som tjockis.
  • Cayenna
    Patricia4 skrev 2014-10-07 13:17:26 följande:

Välkommen Amie!

Cayenna: hur går det?

Tyvärr blödning idag oxå. Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Känns inte bra men samtidigt är det brunt så då bör det vara lugnt. Kan Trombylen påverka tror du?

Jag ser hur det går imorn och så får jag se hur jag går vidare...
  • Amie

Antagligen. BM sa att hon antog att jag ville göra ett tidigt VUL med tanke på min historik. Kommer nog vänta tills det gått 12 veckor tror jag, om jag inte blir erbjuden att göra flera.

Just nu känns det bara som att mf kommer när som. Vet inte varför :/

Håller tummarna att allt går bra för dig! Förstår din oro <3

Cayenna skrev 2014-10-07 15:12:55 följande:

Välkommen i tråden! Håller tummarna för dig! Ska du göra vul?

• Patricia4
    Cayenna skrev 2014-10-07 15:17:30 följande:
    Tyvärr blödning idag oxå. smile4.gif Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Känns inte bra men samtidigt är det brunt så då bör det vara lugnt. Kan Trombylen påverka tror du?

Tråkigt med blödningar. Har ingen aning om trombylen kan påverka ... Håller tummarna att det går bra.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-10-07 15:17:30 följande:

Tyvärr blödning idag oxå. Allt såg bra ut igår så kan ju inte åka in idag igen, funderar på att ringa och fråga vad dem tycker jag borde göra.

Nej så jobbigt, hoppas verkligen inte det är någon fara!

Trombyl är ju blodförtunnande och en av biverkningarna är att man kan bli mer lättblödande. Sen hör man ju ofta om de som blöder under graviditeten och allt ändå går bra, när man haft mf är det kanske svårt att tro att man kan vara en av dem men några måste ju tillhöra den gruppen.

Håller verkligen alla timmar för att du får behålla det lilla livet i magen! Styrkekram!
  • Cayenna

Tack alla <3 Man är ju sin erfarenhet tyvärr. Jag hoppas ändå. Nångång måste det vara min tur.

• mom in the city

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

• F89
    mom in the city skrev 2014-10-09 08:39:03 följande:

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

Hos min BM har de som policy att inte lyssna förrän efter RUL men jag lyckades övertala min att göra ett försök i V 15-16 och då hörde vi utan problem.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"