• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 17:24:21 följande:

Är inte så påläst men är det inte att man kan äta all pastoriserade mjölkprodukter.

Ja det är nog just när oron slår till som det är så skönt med ett forum sär folk förstår smile1.gif .

Måste bara berätta om min kaotiska morgon. Tagen som ur en dålig parodi. Skulle till tandläkaren idag 7,10. Igår var det plusgrader och de hade varnat om snö men jag trodde inte det skulle komma så mkt. Så jag bestämde mig för att ta cykeln dessa 5 km. När jag väl kom ut imorse och började cykla var det rena snöovädret. Blev nersöad på 5 min. Hade planerat att det skulle ta 30 min än de vanliga 20 min. Tog dock 40 min i detta väder. Kom 10 min sen. Mascara på kinderna och blöt i håret. Väl inne hos tandsköterskan frågade hon om mitt hälsotillstånd. Sa då att jag var gravid. Hon undrar hur långt gången. Och jag börjar grina??!!!!! Gråtskrattar sen att jag är så tidigt så jag har ej sagt det till någon riktigt. Hon börjar fråga gällande rtg bilderna och fråga kollegor om det är ok. Slutade med att jag satt där med rödgråten näsa, svart kinder och ett stort blyförkläde på mig som kändes som värsta tvångsdräkten. Jag blev nog snackis på fm fikat smile5.gif

Dessertostar skall man undvika även om de är gjorda på pastöriserad mjölk, kan vara bra att tänka på.

Galen morgon!
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 17:18:44 följande:

Ja de är lika stora fortfarande (på ett ungefär) och bf är 31/3 men eftersom de tas ut med snitt så antar jag att det planeras in i mitten av mars och sen får vi se om de vill titta ut tidigare. Generellt så kommer tvillingar i vecka 36-37.

Har du bestämt snitt? Eller dem? En vän som väntade tvillingar fick slåss med näbbar och klor för att få snitt. Så olika det är.

Men mars bebisar borde det bli iallafall då, mysigt!
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 17:24:21 följande:

Är inte så påläst men är det inte att man kan äta all pastoriserade mjölkprodukter.

Ja det är nog just när oron slår till som det är så skönt med ett forum sär folk förstår .

Måste bara berätta om min kaotiska morgon. Tagen som ur en dålig parodi. Skulle till tandläkaren idag 7,10. Igår var det plusgrader och de hade varnat om snö men jag trodde inte det skulle komma så mkt. Så jag bestämde mig för att ta cykeln dessa 5 km. När jag väl kom ut imorse och började cykla var det rena snöovädret. Blev nersöad på 5 min. Hade planerat att det skulle ta 30 min än de vanliga 20 min. Tog dock 40 min i detta väder. Kom 10 min sen. Mascara på kinderna och blöt i håret. Väl inne hos tandsköterskan frågade hon om mitt hälsotillstånd. Sa då att jag var gravid. Hon undrar hur långt gången. Och jag börjar grina??!!!!! Gråtskrattar sen att jag är så tidigt så jag har ej sagt det till någon riktigt. Hon börjar fråga gällande rtg bilderna och fråga kollegor om det är ok. Slutade med att jag satt där med rödgråten näsa, svart kinder och ett stort blyförkläde på mig som kändes som värsta tvångsdräkten. Jag blev nog snackis på fm fikat

Vilken morgon!! Känner igen det där med att man lätt börjar gråta bara av att nämna graviditeten, det är så mycket känslor som man bär på som bubblar över när som.
  • Cayenna

Ok, då bör jag kunna käka på av hushållsosten. Köpte en herrgårds men fy inte lika gott.

Har ätit salami mm på restaurang men tänker att jag ska ändra på mig nu. Chevre? Är det en dessertost eller ok? Har ätit en hel del måste jag erkänna.

Och jo jag vet, mycket talar för att det går bättre då denna gång men jag har varit så säker på ett tredje mf/ma så har lixom inte brytt mig så mycket. Alkohol har jag självklart avstått. Och kaffe har varit äckligt. Nu börjar kaffet funka igen, och bra det för det hjälper något mot mitt låga blodtryck. Får svimningskänsla så lätt och känner mig rätt svag.

• Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-11-06 18:18:29 följande:
    Dessertostar skall man undvika även om de är gjorda på pastöriserad mjölk, kan vara bra att tänka på.

Galen morgon!
    Tack! Inte så uppdaterad än . Pastoriserad fetaost går det? Börjar tänka smått på julbordet vad man kommer få äta eller inte äta .
  • 0fia
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 21:09:45 följande:
    Tack! Inte så uppdaterad än smile1.gif . Pastoriserad fetaost går det? Börjar tänka smått på julbordet vad man kommer få äta eller inte äta smile5.gif .
    Hej på er och grattis till nya plussare. Uppdaterar er lite på ostfronten...

Osten skall vara pastöriserad och utan mögel så Chevre går tyvärr bort eftersom den har mögelkanter. Listeria som man är rädd för i ost dör dock vid tillagning så i mat är det ok med ex Chevre och mögelost. Toxoplasma som kan finns i kött dör både vid tillagning och frysning till minst -18 grader i minst 3 dygn.

Jag fortsätter hålla tummarna för er och är så glad för att ni är några stycken som äntligen plussat!!!!
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-11-06 21:09:45 följande:
    Tack! Inte så uppdaterad än smile1.gif . Pastoriserad fetaost går det? Börjar tänka smått på julbordet vad man kommer få äta eller inte äta smile5.gif .
    Fetaost gjord på pastöriserad mjölk går bra att äta men generellt skall man vara lite försiktiga vid bufféer och inte minst vid julbord. Det har ju varit en hel del "skandaler" de senaste åren då många blivit sjuka efter att ha ätit julbord tyvärr och maten värms upp om och om igen vilket såklart ökar risken för bakterier.
  • Cayenna

Ok, då har jag koll på ostarna. Men visst passerar inte listeria och toxoplasmas obemärkt förbi om jag skulle fått i mig något olämpligt? Man måste väl bli magsjuk eller hur? Känner mig inte orolig över att jag inte följt kostråden till punkt och pricka.

• Blåsippan84

Usch och där högg det till ordentligt i tjejmagen. Inte molande utan hugg. Mkt orolig då det är just huggvärk jag kommer ihåg dagen innan mf

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-07 19:26:36 följande:

Usch och där högg det till ordentligt i tjejmagen. Inte molande utan hugg. Mkt orolig då det är just huggvärk jag kommer ihåg dagen innan mf

Jag hade också sån huggande värk någon dag innan mitt mf MEN jag har även haft det flera gånger (senast bara häromdagen) i denna graviditet som än så länge går bra så det behöver absolut inte betyda att något är fel.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"