• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • JhjärtaK
    Cayenna skrev 2014-11-11 21:25:16 följande:
    Härligt, Mer än 50%! Du får fira med några inköp smile1.gif

Själv ligger jag på 31%.
    Ja får verkligen göra det! Jag har inte köpt en endaste sak än till bebisarna men nu sjutton!
  • JhjärtaK
    Blåsippan84 skrev 2014-11-11 21:48:14 följande:

Tjejer. Ni har ju kommit en bra bit längre än mig. Men måste fråga hur ni mådde första tiden. Jag känner mig överkör av en ångvält. Trött så jag känner mig sjuk. Smått illamående när jag inte äter, huvudvärk och humöret är på topp (eller inte, haha min make går utstå en hel del).

Tröttheten är värst. Sov egentligen ej så mkt inatt då sonen hade feber och yrade. Men vi lade oss och tittade på film på dagen och jag sov konstant. Och nu har jag orkat hålla mig vaken så här länge. Igår lade jag mig 19,30. Tänker om jag kanske håller på att bli sjuk. Men ej förkyld som grabben och maken varit. Nyfiken hur ni mådde?

Jag var helt förstörd av trötthet de första 15 veckorna och somnade alltid när jag la dottern vid kl 20. Nu kan jag ibland hålla mig vaken efter kl 20
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-11-12 08:04:13 följande:
    Mådde ungefär som du förutom huvudvärken som kom först senare. Illamåendet började minska i vecka tio ungefär och var helt borta i vecka 14. Humöret var värst i början, nu känner jag mig inte alls påverkad i humöret längre.

Tröttheten har jag tyvärr inte blivit av med, är helt slut och orken räcker inte långt! Somnar i soffan varje kväll och sover gärna en stund på dagen om tillfälle ges. Inte särskilt kul, man känner sig som en väldigt tråkig mamma och fru. Hade låga järndepåer på inskrivningen så vet inte om det är järnvärdet som ställer till det. Har ätit järntabletter sen vecka 13 men kanske måste öka dosen.
    Idag fick jag gå hem från jobbet få jag är helt kallsvettig och ur/trött. Vet ej om jag fått mina grabbats smitta eller om det är graviditeten. De skickade hem mig iaf för de tyckte jag såg helt dålig ut. Och jag känner mig inte alls i form. Sticker i armar å läppar när jag är igång så ska nog ringa Vc å kolla mina blodvärden. Hade riktigt dåliga i sep förra året, 79. Men efter järntabl har de varit bra. Men nu med grav kanske jag ska kolla värdet. Thyreoidea prover togs idag iaf. Men det gjorde jag på jobbet så kunde ej be om att få tillägg på blodstatus .

Nu ska jag sova en stund och se vart det bär vägen.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-12 11:13:11 följande:

Idag fick jag gå hem från jobbet få jag är helt kallsvettig och ur/trött. Vet ej om jag fått mina grabbats smitta eller om det är graviditeten. De skickade hem mig iaf för de tyckte jag såg helt dålig ut. Och jag känner mig inte alls i form. Sticker i armar å läppar när jag är igång så ska nog ringa Vc å kolla mina blodvärden. Hade riktigt dåliga i sep förra året, 79. Men efter järntabl har de varit bra. Men nu med grav kanske jag ska kolla värdet. Thyreoidea prover togs idag iaf. Men det gjorde jag på jobbet så kunde ej be om att få tillägg på blodstatus .

Usch den där tröttheten är inte rolig! Om du har haft lågt järnvärde tidigare kanske det kan vara en idé att kolla upp värdet redan nu istället för att vänta till inskrivningen.

Jag ska på ett extra besök hos BM imorgon för att kolla järnvärdet iochmed att jag är så trött. Kanske kan man be om att få lyssna på hjärtat också när man ändå är där.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-12 11:13:11 följande:

Krya på de dig om du är sjuk. Skönt att vila. Och bra att dina värden är under uppsikt.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-12 14:56:19 följande:

Usch den där tröttheten är inte rolig! Om du har haft lågt järnvärde tidigare kanske det kan vara en idé att kolla upp värdet redan nu istället för att vänta till inskrivningen.

Jag ska på ett extra besök hos BM imorgon för att kolla järnvärdet iochmed att jag är så trött. Kanske kan man be om att få lyssna på hjärtat också när man ändå är där.

Hoppas du får lyssna på hjärtat ?
  • Cayenna
    Cayenna skrev 2014-11-12 15:01:52 följande:

Hoppas du får lyssna på hjärtat ?

Det skulle vara ett hjärta, inte frågetecken
  • mimmih
    Cayenna skrev 2014-11-12 07:08:14 följande:
    Grattis till pojken! Kul att veta så man kan prata namn på riktigt och relatera till honom. Snart har du din bebis!! Skriv gärna när han tittat ut, undrar vilket datum det blir.

Mitt andra mf hade bf 7 dec. Så tänker lite på både den och hur gammalt första mf skulle varit om jag hade fått behålla. Men nu sitter jag ändå här med ett lyckat kub bakom mig och hoppas. Kanske var det menat att just denna lilla krabat skulle komma till vår familj, vem det nu är.
    Tack! Himla roligt att du har plussat! Vad skönt att du fick bra resultat på KUB.

Ja, där är väl en mening med allt, även om vi inte alltid förstår varför? Även om jag är jätteglad för bebisen i magen, har jag också tänkt på mitt MF och det var lite jobbigt i augusti när det var BF. Först fick jag lite dåligt samvete för det, men jag tror att det är fullt normalt att känna så!
  • mimmih
    Patricia4 skrev 2014-11-12 07:18:20 följande:
    Vad kul att höra från dig! Wow snart dags för FL , galet vad fort tiden går! Lycka till!
    Tack snälla du! Ja, graviditeten har verkligen gått snabbt! Det är inte klokt, jag trodde tiden skulle masa sig fram. : )

Lycka till, till dig med!
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-12 07:08:14 följande:

Grattis till pojken! Kul att veta så man kan prata namn på riktigt och relatera till honom. Snart har du din bebis!! Skriv gärna när han tittat ut, undrar vilket datum det blir.

Mitt andra mf hade bf 7 dec. Så tänker lite på både den och hur gammalt första mf skulle varit om jag hade fått behålla. Men nu sitter jag ändå här med ett lyckat kub bakom mig och hoppas. Kanske var det menat att just denna lilla krabat skulle komma till vår familj, vem det nu är.

Jag tänker också på missfallen, har ju gått förbi BF med båda (juni och september) så jag tänker att jag redan skulle ha haft en bebis nu om det hade gått vägen. Det känns ju lite fel mot bebisen i magen att tänka så men det är svårt att låta bli. :Tror att när det närmar sig BF och när bebisen väl är här så kommer de tankarna försvinna och man kommer tycka att det är självklart att man skulle få just den här bebisen. Då kommer det kännas otänkbart att det skulle ha blivit på något annat sätt.

Sen försöker jag tänka på vad jag "lärt mig" av missfallen. Jag har blivit mer tacksam för det barn jag har och för det som nu sparkar runt i min mage. Även om man alltid vetat att barn inte kommer "på beställning" så har man en helt annan ödmjukhet inför det när man själv har haft det kämpigt. Tänker på dem som kämpar i flera år med att få barn och på hur starka de är, i jämförelse med dem har jag ändå haft det lätt.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"