• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city

Så härligt med fredag, bara helgen kvar och sen är det RUL. Det är inte ofta man verkligen längtar till måndag!

I dag var första gången som någon som inte vet om graviditeten la märke till magen och sa grattis, det var en fröken på sonens dagis. Kanske dags att inse att det inte går att dölja längre? Tur att det är RUL på måndag, förhoppningsvis är det slut på allt smygande efter det.

• mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 06:37:21 följande:
    Kl 9 5/12. Usch sovit så dåligt inatt. Ligger i sängen och känner mig yr och illamående. Bara denna dag går fort.
    Tur att det är fredag då. Det brukar ju alltid kännas lite lättare att vara trött på en fredag. Hoppas du mår bättre under dagen!
  • 737 dagar

Får jag hoppa in här?

Är gravid i vecka 8, fick MA i somras och är sådär superorolig hela tiden. Var på vul i måndags och fick se ett litet pickande hjärta.

Sist kunde den lilla mätas till v 6+4, men jag trodde jag var i vecka 11.

• Cayenna
    737 dagar skrev 2014-11-21 09:03:17 följande:

Får jag hoppa in här?

Är gravid i vecka 8, fick MA i somras och är sådär superorolig hela tiden. Var på vul i måndags och fick se ett litet pickande hjärta.

Sist kunde den lilla mätas till v 6+4, men jag trodde jag var i vecka 11.

Självklart får du vara med. Välkommen!

Grattis till ett lyckat vul och att du kommit en bit på vägen ändå. Hur känner du efter vul? Fortfarande orolig? Ska du göra kub/nupp?
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 08:56:29 följande:

Så härligt med fredag, bara helgen kvar och sen är det RUL. Det är inte ofta man verkligen längtar till måndag!

I dag var första gången som någon som inte vet om graviditeten la märke till magen och sa grattis, det var en fröken på sonens dagis. Kanske dags att inse att det inte går att dölja längre? Tur att det är RUL på måndag, förhoppningsvis är det slut på allt smygande efter det.

Men vad härligt att bara ha några dagar kvar! Hoppas du har fullt upp så helgen går riktigt fort.

Skönt att inte behöva dölja magen när du ändå kommit så långt.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-11-21 09:33:45 följande:
    Självklart får du vara med. Välkommen!

Grattis till ett lyckat vul och att du kommit en bit på vägen ändå. Hur känner du efter vul? Fortfarande orolig? Ska du göra kub/nupp?
    Jag blev ju lättad över att där fanns ett hjärta iaf, men vågar inte hoppas än. Vi ska på ett till vul 15/12, om det går bra vågar jag nog bli glad. Vi ska inte göra kub dock. Det räcker för mig att se att där finns nåt levande :)

Det som gör mig mest orolig är att denna graviditeten känns väldigt lik den då jag fick MA men inte alls lik den där jag fick min son..

Vilken vecka är du i?
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 06:37:21 följande:

Kl 9 5/12. Usch sovit så dåligt inatt. Ligger i sängen och känner mig yr och illamående. Bara denna dag går fort.

Ta hand om dig i första hand och stanna hemma och vila om du behöver.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-11-21 09:38:02 följande:

Jag blev ju lättad över att där fanns ett hjärta iaf, men vågar inte hoppas än. Vi ska på ett till vul 15/12, om det går bra vågar jag nog bli glad. Vi ska inte göra kub dock. Det räcker för mig att se att där finns nåt levande :)

Det som gör mig mest orolig är att denna graviditeten känns väldigt lik den då jag fick MA men inte alls lik den där jag fick min son..

Vilken vecka är du i?

Vilken vecka kommer du vara när du gör nästa vul? V13? Jag håller tummarna.

Jag kände ungefär lika när jag såg hjärtat slog, lättad men vågade inte hoppas fullt ut ändå.

Jag är i v14 (13+6) nu. Jag har gjort ett lyckat kub och kommit längre än alla mf graviditeter. Hade velat vara helt lugn nu efter kubet men har haft ont i magen tyvärr. Så fortfarande lite orolig.
  • mom in the city
    737 dagar skrev 2014-11-21 09:38:02 följande:

Vilken vecka är du i?
    Grattis och välkommen!

Alla graviditeter är olika så försök att inte oroa dig över det! För mig har denna graviditet har varit väldigt lik den som slutade med MA i vecka 12, förutom att symtomen då försvann väldigt plötsligt vilket de inte gjort nu. När jag väntade min son mådde jag helt annorlunda så hur graviditeten känns säger inte så mycket om hur det kommer gå.
  • 737 dagar

Näe, blir i vecka 11. Typ 10+3 eller nåt. Sen är det ju jul.

Grattis till att du kommit längre!! Det måste vara skönt!

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"