• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-25 09:05:36 följande:

Kom på igår att nu är det ju bara en stor milstolpe kvar för mig, förlossningen. När man plussade var det liksom att passera vecka 12, KUB och RUL som man gick och väntade på så nu när de är gjorda är det ju bara att vänta på BF kvar. Såklart är det ju ett antal BM-besök men de är ju inte så jättespännande så kan vi inte snabbspola till typ mars så det inte är så länge kvar?

Skönt att ha kommit så långt, att bara ha bf att räkna ned till. För mig är det helt okej att du snabbspola. Jag vill gärna förbi rul så snabbt får det gärna gå.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-25 15:35:35 följande:

Skönt att ha kommit så långt, att bara ha bf att räkna ned till. För mig är det helt okej att du snabbspola. Jag vill gärna förbi rul så snabbt får det gärna gå.

Vilket datum har du RUL?

Skönt att det är december snart, för då brukar det gå undan med alla helger och så plötsligt är det nästan mitten av januari.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-25 17:24:15 följande:

Vilket datum har du RUL?

Skönt att det är december snart, för då brukar det gå undan med alla helger och så plötsligt är det nästan mitten av januari.

Jag har rultid 30/12 så över en månad kvar! Men som du säger, december går fort. Man har ju fullt upp. Jag längtar verkligen till rul men är mindre orolig nu med min doppler lyssning i helgen. Lever den nu borde den vara stark ändå och risken att något går snett är ju relativt liten.

Efter rul ska jag köpa några första plagg och fixa i ordning rum mm. Har velat göra det så länge.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-25 18:09:28 följande:

Jag har rultid 30/12 så över en månad kvar! Men som du säger, december går fort. Man har ju fullt upp. Jag längtar verkligen till rul men är mindre orolig nu med min doppler lyssning i helgen. Lever den nu borde den vara stark ändå och risken att något går snett är ju relativt liten.

Efter rul ska jag köpa några första plagg och fixa i ordning rum mm. Har velat göra det så länge.

Ja, då är det ett tag kvar. Men som du säger, om den lever nu är risken väldigt liten att något ska hända.

Har du känt några rörelser ännu?

Här sparkas det ordentligt i magen, så lugnande nu när jag känner varje dag.
  • Cayenna

[quote=74398336]moderkakans pla]mom in the city skrev 2014-11-25 18:41:02 följande:[/quote-nick]

Ja, då är det ett tag kvar. Men som du säger, om den lever nu är risken väldigt liten att något ska hända.

[/quote]

Jag har känt rörelser några gånger, blir så osäker. Men när jag doppade så rörde det sig och samtidigt lät som sparkar mot dopplern. Då kändes det som troligt att det jag känt innan var bebisen oxå. Jag hoppas det. Däremot är det rätt olikt första rörelserna med sonen. Kan det bero på moderkakans placering?! Men än så länge känns det inte ofta.

Så skönt att känna dagligen! Det är ju mysigt! Och lugnande!

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-25 20:07:43 följande:

[quote=74398336]moderkakans pla]mom in the city skrev 2014-11-25 18:41:02 följande:[/quote-nick]

Jag har känt rörelser några gånger, blir så osäker. Men när jag doppade så rörde det sig och samtidigt lät som sparkar mot dopplern. Då kändes det som troligt att det jag känt innan var bebisen oxå. Jag hoppas det. Däremot är det rätt olikt första rörelserna med sonen. Kan det bero på moderkakans placering?! Men än så länge känns det inte ofta.

Så skönt att känna dagligen! Det är ju mysigt! Och lugnande! [/quote]

Då har du ju känt iaf. Det är väl alltid lite så i början, att man inte riktigt är säker på om det är bebisen.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-26 09:10:43 följande:

Då har du ju känt iaf. Det är väl alltid lite så i början, att man inte riktigt är säker på om det är bebisen.

Så är det kanske alltid. Nu har jag inte känt sen jag dopplade. Med sonen var det mer fjärils känsla. Nu mer starkare och känslan av att den vänder sig eller bökar.
  • Blåsippan84

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

• JhjärtaK

Nu har vi beställt vagn . Känns skönt att ha det "avprickat" och den är beställd till mitten av februari (bf slutet av februari men de snittas ut senast ca två veckor innan dess). Det blir en Emmaljunga Double Viking

• Patricia4
    Blåsippan84 skrev 2014-11-28 17:36:56 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han smile5.gif .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

Ja snart är det dags för oss båda. Jag är jättenervös inför nupp , nästan så jag ångrar att jag beställde det.

Hursomhelst , bra att du mår illa.

Jag har börjat må lite bättre men rätt som det är kommer illamåendet tillbaka. V12 nu :)
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"