• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-28 17:36:56 följande:

Hej tjejer. Hur har ni det? Jag har haft och kommer ha stressiga v framöver med jobb och studier. Är så trött så jag vet ej vart jag ska ta vägen. Men då går ju dagarna snabbare och nu är det bara en v kvar till ul/vul. De gör ul om det går. Men ibland ligger tarmarna för och stör. Så då blir det vul. Då går maken ut sa han .

Igår kände jag mig helt ogravid men idag har jag mått illa hela eftermiddagen. Bläää

Här rullar dagarna på. Magen växer mycket nu och det börjar kännas att den är i vägen, kan inte böja mig framåt ordentligt längre. Lillebror sparkar runt och det känns nu även på utsidan. Har berättat för alla på jobbet, magen går ju absolut inte att dölja längre så det är skönt att ha gjort det officiellt.

Så härligt att det snart är UL, ska hålla tummarna när det är dags! Maken kanske ångrar sig angående VUL när ni väl är där, han vill väl säkert inte missa att se sitt barn på UL oavsett hur UL går till?
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-29 22:07:29 följande:

Det är själva grejen att den manliga gynekologen ska föra in en sak i mig. Det känner han blir obekvämt. Men när vi väl är där kanske han ändå stannar i rummet. Visar sig . Men som sagt. De försöker med vanligt ul först.

Ah okej. Jag tror det kommer gå bra på magen dock. När jag var iväg i V9 så frågade gynekologen och sa att det syns bättre via vul. Dvs det hade gått bra på magen oxå.

Min man sitter ju aldrig han så man ser nedifrån. Han sitter kvar på besöksstolen bara.
  • Cayenna

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Så länge det är en alkoholfri är det lugnt. Den som heter lättglögg innehåller drygt 2 % alkohol så den ska man nog undvika. Både alkoholfri och lätglögg säljs i vanliga matbutiker så kolla på flaskan.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-12-01 12:46:15 följande:

Så länge det är en alkoholfri är det lugnt. Den som heter lättglögg innehåller drygt 2 % alkohol så den ska man nog undvika. Både alkoholfri och lätglögg säljs i vanliga matbutiker så kolla på flaskan.

Aha det finns olika...då ska jag kolla efter den som du skrev. Vad glad jag blir
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Kokar du glöggen försvinner alkoholen. Jag har ännu mått för illa för glögg men när jag väntade sonen kokade jag blossas lättglögg 2% ordentligt.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:50:04 följande:
    Aha det finns olika...då ska jag kolla efter den som du skrev. Vad glad jag blir smile1.gif
    Blossa har en alkoholfri variant också :) fanns på coop iaf. Supergod!
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-01 16:33:34 följande:

Okej, ska kolla efter den. Hittade bara omkring 2%iga på vanliga affären tyvärr.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-01 16:29:35 följande:

Kokar du glöggen försvinner alkoholen. Jag har ännu mått för illa för glögg men när jag väntade sonen kokade jag blossas lättglögg 2% ordentligt.

Hur länge kokar du den då?? Lät ju smart.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-12-01 16:33:34 följande:
    Åh har de alkofri ? Testat andra märkens alkofria och de smakar inget gott. Men blossa brukar lyckas tycker jag .

Men som sagt mår så förbannat illa dygnet runt nu. Vet inte vart jag ska ta vägen. Idag varit ledig och myst med sonen men imorgon är det jobb. Jobbar också denna helg, vet ej hur jag ska palla utan att få den återhämtningen som jag får på helgen
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"