• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 16:04:36 följande:

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla! smile1.gif

Med långt till rul och inga besök planerade så är den ett alternativ.

• mom in the city

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla!

Härligt att du hittade hjärtat!

Har börjar känna av vad jag tror är foglossning, får ont långt ner i ryggen och vid blygdbenet och ljumskarna. Inte skönt alls! Det är verkligen skillnad på den här graviditeten och den med sonen, då mådde jag så himla bra hela tiden. Tur att det inte blir fler barn efter det här för gravid har jag då inte lust att vara fler gånger.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-22 17:58:17 följande:

Härligt att du hittade hjärtat!

Har börjar känna av vad jag tror är foglossning, får ont långt ner i ryggen och vid blygdbenet och ljumskarna. Inte skönt alls! Det är verkligen skillnad på den här graviditeten och den med sonen, då mådde jag så himla bra hela tiden. Tur att det inte blir fler barn efter det här för gravid har jag då inte lust att vara fler gånger.

Jag är så lättad! Och skönt att skaka av oron. Igen. Jag tänker lyssna en gång om ca två-tre veckor och sen är rul tillräckligt nära.

Nej vad jobbigt för dig. Inte kul att ha ont. Hoppas det är hanterbart och inte blir värre. Och jag kan inte hålla med mer, jag tänker då aldrig vara gravid igen oavsett hur denna slutar. Fortfarande dyker illamåendet upp ibland på em och kvällar.
  • Blåsippan84

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla! smile1.gif

Åh vad spännande. Är de dyra?

Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-22 22:15:51 följande:

Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu

Visst känns det extra viktigt för syskonet att det går vägen. Jag funderade på när man "ska" berätta. När jag fick blödning och min man var orolig så berättade han för sonen, så jag tog inget beslut om när. Då var jag ju i vecka 8.

Han är två år, snart tre. Han pratar väldigt mycket om bebisen och frågar mycket. Däremot blir det ju en lång väntan till maj i hans värld men jag tycker ändå det kändes naturligt att vi delar det med honom. Han ville lyssna på hjärtat, jag hade tänkt vänta tills han sov men han var ju med när jag köpte den och frågade vad det var så han ville lyssna direkt när vi kom hem. Det var nog därför det tog nån minut att hitta hjärtat för han ville ju hjälpa till.

Tycker det låter jättefint med en bok i present till din son. Och sen berätta. Förstår att du tänker på det men att man ändå håller igen.

Min son sitter och hoppar på min mage emellanåt även fast jag försöker undvika det men annars får fostervattnet funka som stötdämpare hoppas jag.

Hur mår du idag? Laddat om batterierna lite? Jag håller ändå tummarna att du mår illa och är trött.
  • JhjärtaK

Hur gammal är er son? Vår är 5,5 och jag funderar på när man ska berätta efter kub eller rul? Vi busar ofta en del och han sitter på min mage. Men jag har börjat att säga att jag har ont i magen så han ej ska sitta på den. Tror vi ska köpa en bok om syskon och ge som present som han ska öppna precis innan vi berättar. Tänk så långt är jag i tanken ibland, men ändå inte på andra plan. Vill så för sonen att det går vägen nu smile1.gif
    För dottern som är 2,5 berättade vi i vecka 21 men hade det inte varit två st bebisar hade vi berättat några veckor tidigare efter RUL. Men om han är 5,5 så borde han misstänka något långt innan RUL tror jag om du får mage iaf så då kanske efter kub är ett bra tillfälle?
  • Cayenna

Glömde svara på priset. Den på teknikmagasinet kostade 499 kr. Men clearblues hittade jag på nätet för 319 kr exklusive frakt. Jag ville dock köpa i en affär under helgen och inte vänta....
  • Blåsippan84

Ska kolla upp. Jo har väl tänkt berätta för sonen efter kub. Är i v 13 då. Jag mår så fruktansvärt illa hela dygnet. Med sonen var jag spyfärdig på fika rasten på jobbet när jag kände kaffe. Men nu mår jag illa hela dygnet, vaknar på natten och mår lika illa. Känner mig yr. Precis som man sitter i en bil på en krokig väg. Även om jag vilar när jag är ledig hjälper det ej .

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-23 11:41:32 följande:

Ska kolla upp. Jo har väl tänkt berätta för sonen efter kub. Är i v 13 då. Jag mår så fruktansvärt illa hela dygnet. Med sonen var jag spyfärdig på fika rasten på jobbet när jag kände kaffe. Men nu mår jag illa hela dygnet, vaknar på natten och mår lika illa. Känner mig yr. Precis som man sitter i en bil på en krokig väg. Även om jag vilar när jag är ledig hjälper det ej .

Det är verkligen jobbigt att må illa. Bra med graviditetssymoptom men jobbigt.

Jag mår illa idag oxå, hela dagen. Igår var jag ju okej.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-11-23 17:37:28 följande:
    Det är verkligen jobbigt att må illa. Bra med graviditetssymoptom men jobbigt.

Jag mår illa idag oxå, hela dagen. Igår var jag ju okej.
    Allmänna illamåendedagen idag då, mitt kickade igång riktigt ordentligt idag med. Innan har jag mått illa då o då, idag har det varit konstant..
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"