• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-17 15:41:32 följande:

Och så helt plötsligt har du bara en vecka kvar. Underbart! Vad tror du att det är? Vad känner magkänslan?

Jag tror att jag bär på en pojke till. Jag vill oxå ha en vecka till rul.

Har ingen direkt känsla för var det är men det är så mycket pojkar i släkten så jag har svårt att tro att det skulle bli något annat, skulle bli rejält chockad om det var en tjej.

Hade du någon känsla för vad det skulle bli med sonen?

Jag har faktiskt vågat mig på att köpa de första kläderna till bebis! Kändes jättekonstigt och lite "förbjudet" att handla men är så trött på att vara rädd för att något ska hända. Tänkte att om jag handlar något så blir det som att tvinga mig själv till att tro på att det ska gå bra.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-19 06:21:04 följande:

Har ingen direkt känsla för var det är men det är så mycket pojkar i släkten så jag har svårt att tro att det skulle bli något annat, skulle bli rejält chockad om det var en tjej.

Jag har faktiskt vågat mig på att köpa de första kläderna till bebis! Kändes jättekonstigt och lite "förbjudet" att handla men är så trött på att vara rädd för att något ska hända. Tänkte att om jag handlar något så blir det som att tvinga mig själv till att tro på att det ska gå bra.

Grattis till första inköpet! Vad hittade du för kläder? Är det tänkt att bli bb-kläder?

Jag trodde pojke med sonen och det blev det. Du hade ingen känsla med första heller? Kul om du blir förvånad nu då
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-11-19 06:21:04 följande:
    Har ingen direkt känsla för var det är men det är så mycket pojkar i släkten så jag har svårt att tro att det skulle bli något annat, skulle bli rejält chockad om det var en tjej. smile5.gif

Åh vad kul!! Längtar att få komma så långt.

Själv tänker jag mig inte gravid. Haft mkt flytningar denna v och nästan apatiskt gått på toa och tänkt "jaha då kommer mf nu". Mår inte så illa längre. Ej sugen på kaffe dock. Trött är jag men orkar ändå vara igång hela dagen. Så jag tror inte det går vägen. Jätte ledsamt att jag tänker så men det är väl något inbyggt försvar för att ej bli lika förkrossad som förra gången om det blir mf, vilket jag säkert kommer bli ändå. Fick mf i v 8-9 och dessa v närmar sig.

Tror inte någon som inte gått mf och kämpat för graviditet kan förstå . Usch nu tyngande jag ner denna tråd igen. Om 1 mån om det går vägen kommer jag vara mer positiv. Lovar .
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-19 22:05:04 följande:

Själv tänker jag mig inte gravid. Haft mkt flytningar denna v och nästan apatiskt gått på toa och tänkt "jaha då kommer mf nu". Mår inte så illa längre. Ej sugen på kaffe dock. Trött är jag men orkar ändå vara igång hela dagen. Så jag tror inte det går vägen. Jätte ledsamt att jag tänker så men det är väl något inbyggt försvar för att ej bli lika förkrossad som förra gången om det blir mf, vilket jag säkert kommer bli ändå. Fick mf i v 8-9 och dessa v närmar sig.

Tror inte någon som inte gått mf och kämpat för graviditet kan förstå . Usch nu tyngande jag ner denna tråd igen. Om 1 mån om det går vägen kommer jag vara mer positiv. Lovar .

Du drar inte ned tråden! Den finns ju just för den oro som man behöver skriva av sig om. Det är inte lätt att vara gravid efter mf plus att kämpat för att få sitt plus.

Jag tror det är en skydds mekanism, försöka skydda sig mot smärtan om det inte går vägen

vägen. Tyvärr tror jag att iallafall jag blir lika förstörd trots att jag gjort så både denna och förra gången.

Jag har fått ont i magen, inte som växtvärk, mer som mf-ont. Ska ringa till bm imorn. Jag vill ju så gärna ha den här. Det kanske är som det ska men oron finns där nu, gnager i huvudet.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-19 21:48:57 följande:
    Grattis till första inköpet! Vad hittade du för kläder? Är det tänkt att bli bb-kläder?

Jag trodde pojke med sonen och det blev det. Du hade ingen känsla med första heller? Kul om du blir förvånad nu då
    Ja, det får nog bli BB-kläder. Blev en fleece-overall som jag gissar kommer behövas de första veckorna (om det inte plötsligt blir väldigt varmt i april), två par byxor och två bodys. Man har glömt hur små de är när de föds, verkligen små mini-kläder!

Sonen trodde jag skulle bli en tjej så det var ju helt fel. Ska bli kul att se om du har rätt i att det är en kille. Vilket datum var det du hade RUL?

Vecka 20 nu så halvvägs nu men blir det som med sonen är det mindre än halva kvar eftersom han kom två veckor innan BF.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-19 22:05:04 följande:

Som Cayenna skriver, det är helt ok att vara orolig och negativ här! Det är ju därför den här tråden finns, för att vi med tidigare mf förstår hur det känns och inte tycker att man "förstör stämningen" genom att prata om mf.

Det där med mycket flytningar känner jag igen, så många gånger har jag tänkt att nu börjar det blöda och sprungit på toa. Jag var väldigt trött de första två veckorna, sen blev det bättre för att komma tillbaka några veckor senare. Symtomen går upp och ner men jag vet att man oroar sig jättemycket så fort det känns annorlunda.

Jag var också inställd på att det inte skulle gå vägen, tänkte att jag skulle bli mindre besviken då och tänkte att OM det skulle gå bra så skulle det bli en positiv överraskning. Tror det är helt normalt att tänka så för att försöka skydda sig själv. Mitt MA kom ju i vecka 12 och det kändes som en seger att komma förbi den veckan, tror det kommer vara samma för dig när du passerat vecka 8-9.
  • Patricia4

Hej

Blåsippan: förstår din oro till fullo men det är också vanligt att symtomen kommer och går. Så länge du inte har rosa flytningar eller blöder så är det nog ingen fara.

Cayenna: hur är det med magen nu? Fortf ont? Hoppas det gått över och att det var dina tarmar som bråkade med dig!

Mominthecity: v 20 ! Grattis till färdiga halva graviditeten :) apropå när de små liven kommer så kom mitt första barn på v36+4, andra 38+0 och sista 39+3 ... Så för varje gång går jag allt längre och mitt yngsta vägde 4500g... Förmodligen kommer denna 40+0 och väger 5 kg :)

Jag går in i v 11 idag och har passerat 25 % av graviditeten :) livrädd fortf...!

• mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-20 04:13:48 följande:
    Du drar inte ned tråden! Den finns ju just för den oro som man behöver skriva av sig om. Det är inte lätt att vara gravid efter mf plus att kämpat för att få sitt plus.

Jag tror det är en skydds mekanism, försöka skydda sig mot smärtan om det inte går vägen

vägen. Tyvärr tror jag att iallafall jag blir lika förstörd trots att jag gjort så både denna och förra gången.

Jag har fått ont i magen, inte som växtvärk, mer som mf-ont. Ska ringa till bm imorn. Jag vill ju så gärna ha den här. Det kanske är som det ska men oron finns där nu, gnager i huvudet.
    Jag har också haft ont i magen runt de veckorna du är i nu, fick som ordentliga kramper. Blev också rädd för det värsta men det försvann och bebisen sparkar ju fortfarande runt i min mage.

Bra att du ringer BM, kanske kan du få komma och lyssna på hjärtat och på så sätt bli lite lugnare!
  • mom in the city
    Patricia4 skrev 2014-11-20 08:49:29 följande:

Hej

Blåsippan: förstår din oro till fullo men det är också vanligt att symtomen kommer och går. Så länge du inte har rosa flytningar eller blöder så är det nog ingen fara.

Cayenna: hur är det med magen nu? Fortf ont? Hoppas det gått över och att det var dina tarmar som bråkade med dig!

Mominthecity: v 20 ! Grattis till färdiga halva graviditeten :) apropå när de små liven kommer så kom mitt första barn på v36+4, andra 38+0 och sista 39+3 ... Så för varje gång går jag allt längre och mitt yngsta vägde 4500g... Förmodligen kommer denna 40+0 och väger 5 kg :)

Jag går in i v 11 idag och har passerat 25 % av graviditeten :) livrädd fortf...!

Tack, det känns helt overkligt att ha kommit så långt! Min BM sa att om jag går två veckor över tiden så kommer det kännas som jag gått över fyra då hjärnan liksom är inställd på att det ska bli innan BF. Jag försöker dock tänka att det blir vid BF +/- två vekor så får vi se. Sonen vägde under tre kilo så blir kul att se hur stor denna blir.

Vecka 11 är ändå en bit på väg även om jag förstår att du fortfarande är jätterädd! Har du KUB eller UL snart?
  • Cayenna

Hej tjejer,

Mina magsmärtor försvann på morgonen. Så nu känns det som vanligt igen. Så nu känner jag mig mest överdrivet orolig. Jag tar det lugnt och bokar en tid om det återkommer.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"