Blåsippan84 skrev 2014-11-19 22:05:04 följande:
Åh vad kul!! Längtar att få komma så långt.
Själv tänker jag mig inte gravid. Haft mkt flytningar denna v och nästan apatiskt gått på toa och tänkt "jaha då kommer mf nu". Mår inte så illa längre. Ej sugen på kaffe dock. Trött är jag men orkar ändå vara igång hela dagen. Så jag tror inte det går vägen. Jätte ledsamt att jag tänker så men det är väl något inbyggt försvar för att ej bli lika förkrossad som förra gången om det blir mf, vilket jag säkert kommer bli ändå. Fick mf i v 8-9 och dessa v närmar sig.
Tror inte någon som inte gått mf och kämpat för graviditet kan förstå
. Usch nu tyngande jag ner denna tråd igen. Om 1 mån om det går vägen kommer jag vara mer positiv. Lovar
.
Som Cayenna skriver, det är helt ok att vara orolig och negativ här! Det är ju därför den här tråden finns, för att vi med tidigare mf förstår hur det känns och inte tycker att man "förstör stämningen" genom att prata om mf.
Det där med mycket flytningar känner jag igen, så många gånger har jag tänkt att nu börjar det blöda och sprungit på toa. Jag var väldigt trött de första två veckorna, sen blev det bättre för att komma tillbaka några veckor senare. Symtomen går upp och ner men jag vet att man oroar sig jättemycket så fort det känns annorlunda.
Jag var också inställd på att det inte skulle gå vägen, tänkte att jag skulle bli mindre besviken då och tänkte att OM det skulle gå bra så skulle det bli en positiv överraskning. Tror det är helt normalt att tänka så för att försöka skydda sig själv. Mitt MA kom ju i vecka 12 och det kändes som en seger att komma förbi den veckan, tror det kommer vara samma för dig när du passerat vecka 8-9.