• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 09:49:58 följande:

Grattis och välkommen!

Alla graviditeter är olika så försök att inte oroa dig över det! För mig har denna graviditet har varit väldigt lik den som slutade med MA i vecka 12, förutom att symtomen då försvann väldigt plötsligt vilket de inte gjort nu. När jag väntade min son mådde jag helt annorlunda så hur graviditeten känns säger inte så mycket om hur det kommer gå.

Mina graviditeter har oxå varit helt olika. Mådde helt klart sämst i den som blev ett ma. Jag tror oxå att måendet och hur det känns inte säger så mycket om utgången. Man får bara hoppas att det går vägen.
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014--21 09:50:55 följande:

Näe, blir i vecka 11. Typ 10+3 eller nåt. Sen är det ju jul.

Grattis till att du kommit längre!! Det måste vara skönt!

Skönt att julen kommer så man får annat att tänka på oxå.

Tack, det känns skönt att jag kommit förbi mina mf-veckor. Men helt lugn blir jag nog inte förrän efter rul.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-21 09:56:02 följande:
    Mina graviditeter har oxå varit helt olika. Mådde helt klart sämst i den som blev ett ma. Jag tror oxå att måendet och hur det känns inte säger så mycket om utgången. Man får bara hoppas att det går vägen.
    Ja, så var det för mig också. Mådde mest illa och var mest trött när det blev MA, nu har jag också mått dåligt men det var faktiskt värre då. Med sonen mådde jag så himla bra hela tiden och hade det inte varit för magen och sparkarna hade jag nog knappt märkt att jag var gravid.
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-21 09:59:55 följande:
    Skönt att julen kommer så man får annat att tänka på oxå.

Tack, det känns skönt att jag kommit förbi mina mf-veckor. Men helt lugn blir jag nog inte förrän efter rul.
    Tror du kommer börja känna dig lugnare när du känner rörelser också, det hjälpte mig mycket. Men efter RUL, då jäklar ska jag bli lugn som en filbunke.
  • 737 dagar
    mom in the city skrev 2014-11-21 10:02:57 följande:
    Ja, så var det för mig också. Mådde mest illa och var mest trött när det blev MA, nu har jag också mått dåligt men det var faktiskt värre då. Med sonen mådde jag så himla bra hela tiden och hade det inte varit för magen och sparkarna hade jag nog knappt märkt att jag var gravid. smile5.gif
    Jag kände mig knappt gravid nånsin när jag fick mitt MA. Så därför är jag sjukt tacksam över illamåendet som nu kommit.

Det är en sån mardröm att råka ut för det där igen.. Grät hela helgen känns vul och när vi kom dit var jag helt säker på att där inte fanns nåt. Hade redan flaggat på jobbet för att jag förmodligen inte skulle komma den dagen. Men ja, det gick ju bra. Tji fick jag som målade fan på väggen.
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-11-21 10:12:10 följande:
    Jag kände mig knappt gravid nånsin när jag fick mitt MA. Så därför är jag sjukt tacksam över illamåendet som nu kommit.

Det är en sån mardröm att råka ut för det där igen.. Grät hela helgen känns vul och när vi kom dit var jag helt säker på att där inte fanns nåt. Hade redan flaggat på jobbet för att jag förmodligen inte skulle komma den dagen. Men ja, det gick ju bra. Tji fick jag som målade fan på väggen.
    Välkommen. När är du beräknad. Är i v 7. Går in i v 8 på mån. Mår psykiskt dåligt vissa dagar mer än andra av all denna oro. Betalar ett vul/ul om 2 v. Kub 2/1.

Mår illa större delen av dagen. Men kräks ej. Gått ner 0,5 kg sedan jag blev gravid. Men tänker att det ej gör något. Gått upp 3 kg detta år då jag mått dåligt för att det aldrig tog sig efter mf och ej tränat.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 13:07:48 följande:
    Välkommen. När är du beräknad. Är i v 7. Går in i v 8 på mån. Mår psykiskt dåligt vissa dagar mer än andra av all denna oro. Betalar ett vul/ul om 2 v. Kub 2/1.

Mår illa större delen av dagen. Men kräks ej. Gått ner 0,5 kg sedan jag blev gravid. Men tänker att det ej gör något. Gått upp 3 kg detta år då jag mått dåligt för att det aldrig tog sig efter mf och ej tränat.
    9 juli.. Jag går nog rätt stadigt upp för jag äter hela tiden. Borde verkligen inte äta så mycket för jag har redan en hel del övervikt, men annars hade jag inte orkat dagen alls..
  • Blåsippan84
    737 dagar skrev 2014-11-21 13:33:37 följande:
    9 juli.. Jag går nog rätt stadigt upp för jag äter hela tiden. Borde verkligen inte äta så mycket för jag har redan en hel del övervikt, men annars hade jag inte orkat dagen alls..
    Spännande. Har ni barn sedan tidigare? Vi har en son på 5,5 år. Jag är beräknad (bara enl kalender) till 12/7. Just idag mår jag jätte dåligt. Yr och illamående. Vissa maträtter kan jag vill jag ej äta för då mår jag illa. Men sen går det bra när jag väl äter.

Bara längtar tills jag kommer hem och får lägga mig i soffan. Maken köper hem pizza ikväll. Helt slut efter denna v.
  • 737 dagar
    Blåsippan84 skrev 2014-11-21 14:31:06 följande:
    Spännande. Har ni barn sedan tidigare? Vi har en son på 5,5 år. Jag är beräknad (bara enl kalender) till 12/7. Just idag mår jag jätte dåligt. Yr och illamående. Vissa maträtter kan jag vill jag ej äta för då mår jag illa. Men sen går det bra när jag väl äter.

Bara längtar tills jag kommer hem och får lägga mig i soffan. Maken köper hem pizza ikväll. Helt slut efter denna v.
    Jag har ett barn som blir 4 i januari :)

Själv börjar jag jobba nu o slutar imorgon kväll. Helt slut av bara tanken :/
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-21 10:02:57 följande:

Ja, så var det för mig också. Mådde mest illa och var mest trött när det blev MA, nu har jag också mått dåligt men det var faktiskt värre då. Med sonen mådde jag så himla bra hela tiden och hade det inte varit för magen och sparkarna hade jag nog knappt märkt att jag var gravid.

mom in the city skrev 2014-11-21 10:04:42 följande:

Tror du kommer börja känna dig lugnare när du känner rörelser också, det hjälpte mig mycket. Men efter RUL, då jäklar ska jag bli lugn som en filbunke.

Vad lustigt att du oxå upplevde magraviditeten som värst. Jag har förvisso mått illa och kräkts nästan alla graviditeter men den var nog snäppet värre vid ma. Och den där lamslagande tröttheten vid ma:et var inte av denna värld. Med sonen var jag inte minsta trött och med denna har jag varit trött men jag var ännu tröttare vid ma:et.

Så är det nog, rörelser skulle lugna. Kännt något som skulle kunna vara babyn men i nästa stund tänker jag att det måste varit tarmrörelser. Det känns nämligen mer som bebis vänder sig än som nåt lätt fladder. Och det ska väl bara kännas mini i början.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"