• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:48:09 följande:

Grattis! Dottern trilskades också på RUL något otroligt så det var nästan att vi skulle få komma tillbaka någon dag senare. Men efter lite hoppande och typ huvudstå från min sida så kunde bm äntligen mäta allt i huvudet

Ha ha, vilken envis tjej! Här räckte det med att hon buffade med den där UL-grejen så jag slapp stå på händer. Men könet visade han snällt upp iaf så det gick inte att missa, precis som med storebror.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 14:47:06 följande:

Grattis. Så underbart. Nu får Du njuta ordentligt!!! Avis .

Här frågade en kollega "hur mår du? Du dricker bara te nuförtiden?"

Jag harklade till lite och sa imorse drack jag kaffe. Och nu fryser jag så. Tycker det är gott med svartvinbärste på hösten. Haha. Tror nog hon kommer observera mig nu. Hon är en sådan som älskar att skallra. Och jag är i vanliga fall en stor kaffe drickare.

Ha ha, känns som du kommer ha ögonen på dig nu. Just det där med kaffet skulle lätt ha kunnat avslöjat mig också, jag dricker ju det fortfarande men mycket mindre såklart.
  • Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-24 14:52:07 följande:

Går in i vecka 23 i övermorgon och har de senaste två veckorna varit superförkyld! Igår var jag hos läkaren och det hade utvecklats till en luftrörskatarr så nu går jag på både antibiotika och hostmedicin . Är så jäkla trött på att vara sjuk nu så ni förstår inte!

Vet inte hur man gör med sjukskrivning och så då jag fr.o.m. idag är sjukskriven 50% pga graviditeten men nu när jag är sjuk är jag ju 100% hemma?? Blir kanske lite konstigt för fk :-/. Får nog slå dem en signal och fråga.

Är jag längst gången i tråden med bf 31/3?

Du är längst gången.

Min bf är 22/5.

Kan tyvärr inget om sjukskrivning. Men ring och kolla. Du borde ju kunna fylla på mer när du ansöker. Krya på dig!

Och grattis till att ha kommit till v23.
  • 0fia

Mom in the city - grattis till lyckat RUL och en liten lillebror!

JhjärtaK - det skall inte vara något trassel att bli tillfälligt heltidssjukskriven....

Blåsippan - tänk att det alltid finns de som har koll. Jag är alltid sist att fatta.

Cayenna - har ju lovat rapportera hur det går . BF +9 idag. Det har varit ok att gå över tiden första veckan men nu börjar jag ledsna. Det blir igångsättning på söndag om inget hänt innan dess. Trodde aldrig jag skulle gå över så här länge med tredje barnet...

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 14:47:06 följande:

Grattis. Så underbart. Nu får Du njuta ordentligt!!! Avis .

Här frågade en kollega "hur mår du? Du dricker bara te nuförtiden?"

Jag harklade till lite och sa imorse drack jag kaffe. Och nu fryser jag så. Tycker det är gott med svartvinbärste på hösten. Haha. Tror nog hon kommer observera mig nu. Hon är en sådan som älskar att skallra. Och jag är i vanliga fall en stor kaffe drickare.

Jag har hällt upp många koppar kaffe som jag sen inte dricker upp. Kanske kan vara nåt?
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-11-24 18:55:50 följande:

Mom in the city - grattis till lyckat RUL och en liten lillebror!

JhjärtaK - det skall inte vara något trassel att bli tillfälligt heltidssjukskriven....

Blåsippan - tänk att det alltid finns de som har koll. Jag är alltid sist att fatta.

Cayenna - har ju lovat rapportera hur det går . BF +9 idag. Det har varit ok att gå över tiden första veckan men nu börjar jag ledsna. Det blir igångsättning på söndag om inget hänt innan dess. Trodde aldrig jag skulle gå över så här länge med tredje barnet...

Lång väntan. Hoppas det händer något innan söndag. Spännande ändå nu.
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-24 21:30:58 följande:
    Jag har hällt upp många koppar kaffe som jag sen inte dricker upp. smile2.gif Kanske kan vara nåt?
    Haha. Ja det är det jag gör på morgonen. Förr drack jag den där 3 dl stora koppen med kaffe. Nu tar jag samma kopp men häller upp 1 dl och dricker Max 5 klunkar. Hon har säkert observerat det. Hon har järnkoll på alla, haha och skvallrar om det till allt och alla också . Tycker mkt om henne men skulle aldrig anförtro mig något åt henne för då vet man att alla vet innan dagen är slut.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 22:23:44 följande:

Haha. Ja det är det jag gör på morgonen. Förr drack jag den där 3 dl stora koppen med kaffe. Nu tar jag samma kopp men häller upp 1 dl och dricker Max 5 klunkar. Hon har säkert observerat det. Hon har järnkoll på alla, haha och skvallrar om det till allt och alla också . Tycker mkt om henne men skulle aldrig anförtro mig något åt henne för då vet man att alla vet innan dagen är slut.

Men jäklar vilken hök! Hon måste verkligen hålla koll.
  • mom in the city
    Blåsippan84 skrev 2014-11-24 22:23:44 följande:
    Så har jag också gjort med kaffet, har tagit men inte druckit upp allt och hällt ut när jag diskar muggen.

Tyvärr finns det ju alltid vissa personer som är sådär, som är så nyfikna och håller koll på alla. Hoppas åtminstone folk har vett att inte fråga även om de misstänker något, tycker man själv ska få berätta när man är redo för det. 
  • mom in the city

Kom på igår att nu är det ju bara en stor milstolpe kvar för mig, förlossningen. När man plussade var det liksom att passera vecka 12, KUB och RUL som man gick och väntade på så nu när de är gjorda är det ju bara att vänta på BF kvar. Såklart är det ju ett antal BM-besök men de är ju inte så jättespännande så kan vi inte snabbspola till typ mars så det inte är så länge kvar? Tungan ute

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"