• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-01 17:43:23 följande:
    Hur länge kokar du den då?? Lät ju smart.
    Jag brukar koka upp den och sedan låta den koka ett par min. Men får testa den alkoholfria blossa framöver
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-01 18:39:39 följande:

Åh har de alkofri ? Testat andra märkens alkofria och de smakar inget gott. Men blossa brukar lyckas tycker jag .

Men som sagt mår så förbannat illa dygnet runt nu. Vet inte vart jag ska ta vägen. Idag varit ledig och myst med sonen men imorgon är det jobb. Jobbar också denna helg, vet ej hur jag ska palla utan att få den återhämtningen som jag får på helgen

Fy för sånt där illamående! Och jobbigt att inte hinna återhämta sig. Kämpa på och försök hitta nåt som lindrar lite. Däremot är det ju bra tecken ändå. Förstår att du inte är så sugen på glögg.
  • Cayenna

Hej tjejer Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-12-03 10:29:11 följande:

Hej tjejer smile1.gif Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag hade konstigt ont igår så lyssnade med dopplern och allt verkar bra där inne.

Jag känner mig väldigt gravid. Ont i brösten, illamående, trött, magen är trög. Kan ej äta all mat för då mår jag jätte illa. Men tanken slog mig bara att nu tror jag verkligen att jag är gravid och detta ska gå vägen. Men varför tänker jag så? Kanske inte alls är bra på fre och då kommer jag må väldigt dåligt. Drömde inatt att jag började blöda. Så rädslan finns där nog stora delar ändå men jag tränger undan det.

Känns skönt med en morgon tid. Maken och jag åker ihop och han flexar till kl 10. Sen ska sonens nya kompis komma till oss på em. Så vad ul än visar måste jag hålla humöret uppe.
  • 0fia
    Cayenna skrev 2014-12-01 12:16:16 följande:

Glögg från vanliga affären är det okej? Eller är det kört den här december??

Lättglöggen skulle jag hoppa eller koka väldigt länge men det finns ju alkoholfri glögg också även om den smakar rätt mycket saft. Var på föreläsning om beroende för inte så länge sen. 2 lättöl (som väl är samma styrka som lättglögg) motsvarar 4 cl starksprit.
  • Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-12-03 11:10:50 följande:

Jag känner mig väldigt gravid. Ont i brösten, illamående, trött, magen är trög. Kan ej äta all mat för då mår jag jätte illa. Men tanken slog mig bara att nu tror jag verkligen att jag är gravid och detta ska gå vägen. Men varför tänker jag så? Kanske inte alls är bra på fre och då kommer jag må väldigt dåligt. Drömde inatt att jag började blöda. Så rädslan finns där nog stora delar ändå men jag tränger undan det.

Känns skönt med en morgon tid. Maken och jag åker ihop och han flexar till kl 10. Sen ska sonens nya kompis komma till oss på em. Så vad ul än visar måste jag hålla humöret uppe.

Skönt med morgontid! Det är olidligt att vänta en hel dag. Jag tror det kommer gå bra. Oavsett om du försöker intala dig att inte hoppas så har du ju börjat hoppas och drömma ändå - så var det iallafall för mig. Det är bra att du mår dåligt.

Mitt illamående har lagt sig rätt bra nu, äntligen. Men stekt mat är fortfarande ingen större favorit.
  • Cayenna
    0fia skrev 2014-12-03 11:14:05 följande:

Lättglöggen skulle jag hoppa eller koka väldigt länge men det finns ju alkoholfri glögg också även om den smakar rätt mycket saft. Var på föreläsning om beroende för inte så länge sen. 2 lättöl (som väl är samma styrka som lättglögg) motsvarar 4 cl starksprit.

Man skulle nog må riktigt illa av att dricka glögg i motsvarande mängd två lättöl! Glögg är gott i glöggmuggsmängd i min smak.

Hittade dock alkoholfri i en affär, hoppas den är god.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-03 10:29:11 följande:

Hej tjejer smile1.gif Hur går det för alla? Nu är det inte många dagar kvar innan koll för er Blåsippan och Patricia. Skönt att det närmar sig.

Jag mår så sjukt illa. Det är inte roligt alls längre. Orkar ingenting över huvudtaget och vill helst bara sova dygnet runt. Blä!

Nästa vul är 15/12, då kanske jag vågar börja berätta för folk :)
  • Cayenna
    737 dagar skrev 2014-12-03 15:56:39 följande:

Jag mår så sjukt illa. Det är inte roligt alls längre. Orkar ingenting över huvudtaget och vill helst bara sova dygnet runt. Blä!

Nästa vul är 15/12, då kanske jag vågar börja berätta för folk :)

Skönt att du får ta en titt innan jul. Ska tänka på dig den 15de då.

Bra ändå att du mår illa även fast det är jobbigt.
  • 737 dagar
    Cayenna skrev 2014-12-03 15:59:00 följande:
    Skönt att du får ta en titt innan jul. Ska tänka på dig den 15de då.

Bra ändå att du mår illa även fast det är jobbigt.
    Ja det är ju lite både och med illamåendet.. Köpt postafen som jag ska prova nu iaf, hoppas det hjälper!
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"