• Cayenna

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här är nu fortsättningstråden för oss som nyligen plussat från tråden "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Här samlas vi och delar oro och tankar kring nya graviditeten. Välkommen alla!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-10 21:06
    Mom in the city, 29 år, andra barnet, BF 13 april
    Cayenna, 33 år, andra barnet, bf 22 maj
    Patricia4, 39 år, fjärde barnet, bf 17 juni
    737 dagar, 29 år, andra barnet, bf 9 juli
    Blåsippan84, 30 år, andra barnet, bf 9 juli

• Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"
  • mom in the city
    Cayenna skrev 2014-11-15 07:43:39 följande:

Idag gick jag in i vecka 14. Känns overkligt att ha kommit så här långt, att jag fortfarande är gravid. Och nu kommer jag in i samma fas som mom in the city: det är så lååååångt till rul för att se att allt är bra. Jag bara hoppas att jag börjar känna något innan dess. Jag sa ju att jag inte ska oroa mig efter kub, och jag känner att den största oron har försvunnit. Det är ju positivt. Men det hade varit fantastiskt med en koll mittemellan kub och rul så det inte skulle vara så långt.

Men jag är fortfarande glad över kub:et. Jag lever på den ett tag till.

Ja, man tror ju att man ska släppa oron efter vecka 12 och KUB men så enkelt är det nog inte tyvärr. Nu har jag drygt en vecka kvar till RUL men tiden har verkligen gått sååååå långsamt!

Nu när jag känner och ser rörelser i stort sett varje dag känns det lite bättre men jag är fortfarande rädd att RUL ska visa något fel på fostret. Nu ligger inte oron i att fostret inte ska leva längre utan i att allt inte ska vara normalt med något organ eller så. Kommer vara jättenervös innan så tur att vi har en morgontid. Jag hoppas också att vi får veta könet, tror det blir "mer verkligt" då när man kan börja säga han eller hon och då kanske det blir lättare att ta till sig graviditeten.
  • Cayenna
    mom in the city skrev 2014-11-15 08:30:40 följande:

Ja, man tror ju att man ska släppa oron efter vecka 12 och KUB men så enkelt är det nog inte tyvärr. Nu har jag drygt en vecka kvar till RUL men tiden har verkligen gått sååååå långsamt!

Nu när jag känner och ser rörelser i stort sett varje dag känns det lite bättre men jag är fortfarande rädd att RUL ska visa något fel på fostret. Nu ligger inte oron i att fostret inte ska leva längre utan i att allt inte ska vara normalt med något organ eller så. Kommer vara jättenervös innan så tur att vi har en morgontid. Jag hoppas också att vi får veta könet, tror det blir "mer verkligt" då när man kan börja säga han eller hon och då kanske det blir lättare att ta till sig graviditeten.

Men dem första tolv veckorna måste vara dem långsammaste va? Efter rul tror jag inte man har samma känsla att det går långsamt. Visst väntar man på bf då men man måste ju kunna njuta då utan att längta och vänta på något.

Jag tror det kommer gå bra på ditt rul. Dem kollar igenom kroppsdelar och hjärnan mm på kubet redan. Så ser det bra ut då så är ju sannolikheten väldigt stor att allt kommer se lika bra ut på rul.

Jättespännande att se om det är en pojke eller flicka, lättare att prata om den och knyta an. Köpa några speciella saker till den som inte behöver vara neutrala.

Om det går tänker jag oxå ta reda på vad det är för kön. Känns lättare när jag pratar med blivande storebror (som absolut inte vill ha någon lillasyster ).
  • Blåsippan84

Tack för allt stöttning och förståelse . Så härligt att läsa om att ni kommit så lång. Härligt tjejer. Än tänker jag mig ej gravid och kom på efter ett tag att jag fick tacka nej till ostbricka.

• Blåsippan84

Kom på en sak är så jäkla trög i magen redan. Kommer ej ihåg att jag var det med sonen. Tips för att slippa? Kunde ej sova inatt för jag var så full.

• Cayenna
    Blåsippan84 skrev 2014-11-15 14:06:49 följande:

Kom på en sak är så jäkla trög i magen redan. Kommer ej ihåg att jag var det med sonen. Tips för att slippa? Kunde ej sova inatt för jag var så full.

Ännu ett tecken på att graviditetshormoner flödar. Toppen! Men ja, inte kul att inte kunna sova. Min app säger drick mycket vatten och ät fiberrik mat.
  • JhjärtaK

Ang när det går långsamt eller inte så tyckte jag att veckorna sniglade sig fram till vecka 13, sen fick vi reda på att de var två och UL varannan vecka så då gick det rätt snabbt ändå till RUL men nu efter RUL tycker jag att de går långsamt igen då det är nu risken för mina små är som störst att drabbas av tvillingtransfusionssyndrom (googla om ni inte vet vad det är). Risken har avtagit iofs från vecka 18-20 och är nu i vecka 21 men jag kommer inte att kunna slappna av förrän tidigast vecka 26 då risken är väldigt liten igen. Bläh för denna ständiga oro!

• Cayenna
    JhjärtaK skrev 2014-11-16 07:33:57 följande:

Ang när det går långsamt eller inte så tyckte jag att veckorna sniglade sig fram till vecka 13, sen fick vi reda på att de var två och UL varannan vecka så då gick det rätt snabbt ändå till RUL men nu efter RUL tycker jag att de går långsamt igen då det är nu risken för mina små är som störst att drabbas av tvillingtransfusionssyndrom (googla om ni inte vet vad det är). Risken har avtagit iofs från vecka 18-20 och är nu i vecka 21 men jag kommer inte att kunna slappna av förrän tidigast vecka 26 då risken är väldigt liten igen. Bläh för denna ständiga oro!

Plus att chansen att bebis klarar sig bra prematurt går vid vecka 26 ca. Blä för oro. Sen oroar man sig när man fått dem........ Oron flyttar in.
  • mom in the city

Drick mycket vatten, rör på dig för att få igång magen och ät mat med mycket fiber.

• mom in the city

En vecka till RUL idag. Längtar sååå mycket! Hoppas såklart att den lilla där inne mår bra och är väldigt nyfiken på om det är en lillasyster eller lillebror.

• Cayenna

Och så helt plötsligt har du bara en vecka kvar. Underbart! Vad tror du att det är? Vad känner magkänslan?

Jag tror att jag bär på en pojke till. Jag vill oxå ha en vecka till rul.

Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"