mom in the city skrev 2014-11-15 08:30:40 följande:
Ja, man tror ju att man ska släppa oron efter vecka 12 och KUB men så enkelt är det nog inte tyvärr. Nu har jag drygt en vecka kvar till RUL men tiden har verkligen gått sååååå långsamt!
Nu när jag känner och ser rörelser i stort sett varje dag känns det lite bättre men jag är fortfarande rädd att RUL ska visa något fel på fostret. Nu ligger inte oron i att fostret inte ska leva längre utan i att allt inte ska vara normalt med något organ eller så. Kommer vara jättenervös innan så tur att vi har en morgontid. Jag hoppas också att vi får veta könet, tror det blir "mer verkligt" då när man kan börja säga han eller hon och då kanske det blir lättare att ta till sig graviditeten.
Men dem första tolv veckorna måste vara dem långsammaste va? Efter rul tror jag inte man har samma känsla att det går långsamt. Visst väntar man på bf då men man måste ju kunna njuta då utan att längta och vänta på något.
Jag tror det kommer gå bra på ditt rul. Dem kollar igenom kroppsdelar och hjärnan mm på kubet redan. Så ser det bra ut då så är ju sannolikheten väldigt stor att allt kommer se lika bra ut på rul.
Jättespännande att se om det är en pojke eller flicka, lättare att prata om den och knyta an. Köpa några speciella saker till den som inte behöver vara neutrala.
Om det går tänker jag oxå ta reda på vad det är för kön. Känns lättare när jag pratar med blivande storebror (som absolut inte vill ha någon lillasyster

).