Inlägg från: F89 |Visa alla inlägg
  • F89

vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"

Cayenna skrev 2014-10-06 16:24:20 följande:

Fick en blödning idag, brun men ändå! smile4.gif Fick tillbaka alla känslor från mitt jobbigaste ma.

Fick en akut tid och har sett ett hjärta slå!!! Så nu bokar jag om tiden nästa onsdag till senare.

Känslan att se hjärtat!

Otäckt med blödning men stort, stort GRATTIS till lyckat ultraljud : D
  • F89
    mom in the city skrev 2014-10-09 08:39:03 följande:

Någon som vet hur tidigt man kan lyssna på hjärtljuden hos BM?

Det känns lite som en evighet till RUL så funderade på att fråga BM om jag kan få komma och lyssna innan dess men är osäker på om det går så tidigt. Med sonen vet jag att vi lyssnade första gången efter RUL.

Hos min BM har de som policy att inte lyssna förrän efter RUL men jag lyckades övertala min att göra ett försök i V 15-16 och då hörde vi utan problem.
  • F89
    Cayenna skrev 2014-10-15 11:11:41 följande:

Jag är fortfarande gravid iallafall smile1.gif Får se hur det går. Allt såg bra ut idag så får vara glad för det.

• F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 07:40:21 följande:

Hej hej säger jag till vecka 15! (14+0)!

Jag funderar på att köpa en doppler idag. Hiss eller diss? Vad säger ni? Jag tänkte lyssna en gång för jag vet att man inte ska "stressa" barnet.

Grattis till vecka 15 : )

Jag köpte en doppler från teknikmagasinet under graviditeten. Jag väntade tills jag hade hört hjärtljud hos BM (i vecka 15 lyssnade vi där). Dopplern gjorde mig lugn många gånger och såhär i efterhand ser jag det som en bra investering.
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 07:57:31 följande:
    Tack, det var faktiskt precis den jag tittade på. Jag har lyssnat hos BM vid inskrivningen i vecka 11. Och på den från teknikmagasinet så står det att den kan användas från V12.

Hur mår du? smile1.gif
    Jag tyckte den fungerade bra! Dock får man med väldigt lite "klet" så köp det direkt om du köper doppler. Jag beställde blågel från apotea, fungerade fint : )

Jag mår bra : )

Min lilla tjej är 6 veckor nu! Hon har varit ganska missnöjd det senaste och jag vet inte om det är magen, hennes personlighet eller en utvecklingsfas men jag hoppas på det senare ; )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 08:12:51 följande:
    Blågel?! Jag kollar upp det! Men gelén man får med räcker en -två gånger?

Men åh en 6veckors tös! smile1.gif Mysigt ändå. smile5.gif Och dem där faserna går ju över, och magen med om det skulle vara det. Ta hand om dig och henne! <3
    Ja, jag googlade fram det.

En ofarlig kletig historia som gör att man kan doppla : )

Den räcker absolut ett par gånger, kanske mer, men jag blev rädd att jag skulle vara orolig hemma och ta fram dopplern för att lyssna men inte höra och sen inte ha gel nog för att fortsätta så jag köpte ganska tidigt mer.

Tack! : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 08:23:03 följande:
    Okey men då vet jag att den räcker iallafall ett par kollar. Du upplevde det inte som svårt att hitta hjärtat? Bm hittade ju lätt på mig för tre veckor sen ändå.
    Nej jag tyckte det gick bra, dock kunde det ju ta någon minut att hitta medan bebis fortfarande var liten men med lite tålamod och djupa andetag kommer det gå fint : )
  • F89
    Cayenna skrev 2014-11-22 16:04:36 följande:

Då kan jag uppdatera att dopplern från teknikmagasinet var bra. Jag hittade hjärtat på liten efter nån minut. Min man och min son fick oxå lyssna.

Nu lägger jag undan och lyssnar kanske en gång om några veckor om inte jag börjat känna rörelser, då behöver jag ju inte lyssna. Jag rycker den var värd pengarna. Min oro är stilla! smile1.gif

Med långt till rul och inga besök planerade så är den ett alternativ.

• F89
    Blåsippan84 skrev 2015-01-02 05:52:54 följande:

Dagen för kub här och maken har åter fått magsjuka. Kräkts sedan igår smile4.gif . Sonen är helt inställd på att då komma till mormor idag då vi tagit det väldigt lugnt ett par dagar nu vid nyår. Och låta honom vara hemma med sin pappa som spyr är mindre kul. Så blir nog att jag får gå själv. Usch. Vet ej om jag pallar det smile4.gif .

Jag gick på KUB själv, sambon fick förhinder ca 1 timma innan. Jag var så nervös så jag började gråta så fort jag kom in i undersökningsrummet men hade en fin BM som gav mig en stor kram och sa att vi gör det här tillsammans, hon och jag.

Det blev en fin stund och även om jag var nervös inför siffror etc så var det ju sååå mäktigt att få se bebisen (tycker KUB slår RUL alla gånger eftersom man ser hela bebisen liva om).

Du kommer fixa detta galant!
  • F89
    737 dagar skrev 2015-01-05 13:34:48 följande:
    Vi har en gynakut i Göteborg med, men där kan man bli sittande i 10 timmar. Då känns fredag närmare och jag slipper den stressade miljön. Får bli på fredag.
    Jag åkte till gynakuten på Sahlgrenska nattetid (vardag) en gång, då var jag ensam och besöket gick på totalt 15 min : )
  • F89
    Cayenna skrev 2015-02-27 19:44:14 följande:
    Jag ska inte skrämma upp dig men jag har hört om bebis som haft navelsträngen runt halsen och liknande då vändningsförsök kan vara farligt. Men jag tror säkert det inte är farligt i dem allra flesta fall. det är säkert så att bebis är liten och har gott om plats. smile1.gif

Hur mycket vägde storebror?
    Jag gjorde ett vändningsförsök (som misslyckades) i september. De kontrollerar bebis position och navelsträng, moderkaka etc innan de påbörjar försöket och oavsett om det lyckas eller inte så behåller den en en eller ett par timmar efteråt och kontrollerar flera gånger att inget hamnat fel eller att bebis har störts på annat sätt.
  • F89
    Cayenna skrev 2015-02-27 20:47:43 följande:
    Säkert ovanligt att det går snett men den jag hört om (kompis kompis) blev det akut snitt med fara för barnet där och då. Så jag är glad att jag slapp vändningsförsök med min son och skulle jag fått erbjudande om vändningsförsök igen hade jag sagt nej tack.
    Jo, det är ju såklart en risk att man stör bebisen. Jag tycker dock att dom var tydliga med att informera om det innan, vi fick tex rådet att ta med oss BB-väskan till försöket.
Svar på tråden vi har nu plussat tråd 2 från "Någon mer som precis har fått mf och vill försöka igen?"