• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • Lycka Olycka

Hej!

Jag har varit med om två MA detta år, har inga barn sedan tidigare. Första MA var i april och det andra i slutet av september. Fått skrapas båda gångerna. Hoppas på barn under 2015, fast efter det jag varit med om har man inga större förhoppningar, tyvärr. :( Väntar in min andra mens efter MA nu, 6 veckor har det gått och den verkar inte vilja visa sig. Någon annan som varit med om något liknande?

Lycka till alla!

• septemberplus

Hej! Hängde i tråden för ett tag sedan, fick missfall i september. hade min första ordentliga mens 3 november. Och om jag fått tillbaka min vanliga cykel så skulle jag haft mens 1/12. Ingen mens och inget positivt gravtest :( så nu går jag bara och väntar. Bim +3, ovisshet är jobbigt och psykiskt påfrestande.

• lovley00
    septemberplus skrev 2014-12-04 11:17:33 följande:

Hej! Hängde i tråden för ett tag sedan, fick missfall i september. hade min första ordentliga mens 3 november. Och om jag fått tillbaka min vanliga cykel så skulle jag haft mens 1/12. Ingen mens och inget positivt gravtest :( så nu går jag bara och väntar. Bim +3, ovisshet är jobbigt och psykiskt påfrestande.

Min spökade ett bra tag med först nu som den värkar vara normal igen. Jobbigt men varken mens eller plus.
  • lovley00

Jahappp då har äl passerat och dags att vänta in bim.! Hur går det för er andra?

• fruannie

Jag har passerat bim med en dag och börjar väl ana att det faktist har gått vägen igen nu. Har haft en mens efter missfallet så känns helt ok att det antagligen lyckades på 2:a försöket igen efter MF. Har inte testat än men det går typ inte att ta fel på mina bröst just nu.

• lovley00
    fruannie skrev 2014-12-20 01:04:43 följande:

Jag har passerat bim med en dag och börjar väl ana att det faktist har gått vägen igen nu. Har haft en mens efter missfallet så känns helt ok att det antagligen lyckades på 2:a försöket igen efter MF. Har inte testat än men det går typ inte att ta fel på mina bröst just nu.

Ååå håller tummarna för dig. Spännande.
  • fruannie
    lovley00 skrev 2014-12-20 16:12:04 följande:
    Ååå håller tummarna för dig. Spännande.
    Alla symtom försvann idag framför allt så spänner inte brösten längre och de känns nästan som de sjunkit ihop en aning. Tog ett test för att kontrollera så jag faktist inte inbillat mig de senaste dagarna. Och det hade jag ju inte utan fick mycket riktigt två streck. Men jag tycker att strecket är ganska svagt för att vara i vecka 4+3 det tillsammans med minskad symtom, vad tror ni är de ett andra missfall på g??
  • Emmett
    fruannie skrev 2014-12-20 17:53:45 följande:

Alla symtom försvann idag framför allt så spänner inte brösten längre och de känns nästan som de sjunkit ihop en aning. Tog ett test för att kontrollera så jag faktist inte inbillat mig de senaste dagarna. Och det hade jag ju inte utan fick mycket riktigt två streck. Men jag tycker att strecket är ganska svagt för att vara i vecka 4+3 det tillsammans med minskad symtom, vad tror ni är de ett andra missfall på g??

Mitt streck va myyyycke svagare, jag är nu i v 10 och ha sätt bebis hjärta.. Mina symptomer visar sig varannan dag ungefär, ibland känner ja ingenting och vissa dagar kräks jag och är sängliggandes.. Så du ska nog inte oroa dig :)
  • fruannie
    Emmett skrev 2014-12-21 00:19:21 följande:
    Mitt streck va myyyycke svagare, jag är nu i v 10 och ha sätt bebis hjärta.. Mina symptomer visar sig varannan dag ungefär, ibland känner ja ingenting och vissa dagar kräks jag och är sängliggandes.. Så du ska nog inte oroa dig :)
    Åhh tack för lugnade ord. Jag hade jättesvårt att känna glädje när jag såg testet då jag var helt övertygad om att det var MF på gång. Känns jätte konstigt med brösten att de bara slutade ömma och inte alls var lika hårda som igår. Så i mitt huvud fanns de inga alternativ. Men jag får nog ta o skärpa mig lite jag har ju faktist plussat idag och blöder inget bättre än så kan de väl inte va?? Jag måste ju glädjas åt de.
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3