• fruannie

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej alla!

Fick missfall i söndags väldigt tidigt och jag hade bara vetat om det i lite mer än en vecka var i v 5+6. Känns tungt men har idag börjat blicka framåt och jagar nästa plus. Vill bara sluta blöda så man kan sätta igång igen.

• fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-21 19:46:27 följande:
    Hej! Känner igen mig så mycket i det du skrev. Fick missfall för två veckor sedan, var bara i vecka 5 och hade bara vetat om graviditeten i några dagar.. Men nu har jag precis haft äl enligt stickorna så jag hoppas på att kroppen funkar som vanligt direkt och att det tar sig nu på första försöket efter missfallet.. Hur länge hade ni försökt bli gravida innan missfallet?
    Tog ut hormonspiralen i mitten på juni så han gå 3 cyklar innan jag fick ett plus. Hoppas att de inte behöver gå 3 till. Har läst lite och endel skriver att man är mer fertil efter ett missfall, är det så? Hur länge hade ni försökt??
  • fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-22 06:59:22 följande:
    Jag har också läst att det ska gå lättare efter missfall.. Jag hoppas på det för det tog 7 månader innan vi fick vårt första plus :/ är inte jättesugen på att vänta i sju månader till.
    Ne de känns ju inte som nån höjdare om det skulle behöva gå lika länge igen. Önskar dig all lycka till!!!

Hur länge blödde du? Jag har fortfarande blödning så kan inte börja mysa än hoppas det slutar snart. Det är betydligt mindre nu iaf och det kommer typ när jag går på toa bara och nästan inget i bindan.
  • fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-22 21:21:33 följande:
    Så var det för mig också i slutet.. Hmm jag hade typ tre dagar med bara lite blodiga flytningar (då trodde jag fortfarande att allt var normalt) sen fick jag som en mens i typ fyra dagar och sen var det ganska länge med typ bruna flytningar.. Kanske 3-4 dagar? Får du negativt på gravtesten än? Mina började visa negativt typ dag tre på "mensen".
    Jag har faktisk inte gjort nåt nytt test alls. Men skulle kanske göra de bara för o se att de har stabiliserat sig.
  • fruannie

Jag har passerat bim med en dag och börjar väl ana att det faktist har gått vägen igen nu. Har haft en mens efter missfallet så känns helt ok att det antagligen lyckades på 2:a försöket igen efter MF. Har inte testat än men det går typ inte att ta fel på mina bröst just nu.

• fruannie
    lovley00 skrev 2014-12-20 16:12:04 följande:
    Ååå håller tummarna för dig. Spännande.
    Alla symtom försvann idag framför allt så spänner inte brösten längre och de känns nästan som de sjunkit ihop en aning. Tog ett test för att kontrollera så jag faktist inte inbillat mig de senaste dagarna. Och det hade jag ju inte utan fick mycket riktigt två streck. Men jag tycker att strecket är ganska svagt för att vara i vecka 4+3 det tillsammans med minskad symtom, vad tror ni är de ett andra missfall på g??
  • fruannie
    Emmett skrev 2014-12-21 00:19:21 följande:
    Mitt streck va myyyycke svagare, jag är nu i v 10 och ha sätt bebis hjärta.. Mina symptomer visar sig varannan dag ungefär, ibland känner ja ingenting och vissa dagar kräks jag och är sängliggandes.. Så du ska nog inte oroa dig :)
    Åhh tack för lugnade ord. Jag hade jättesvårt att känna glädje när jag såg testet då jag var helt övertygad om att det var MF på gång. Känns jätte konstigt med brösten att de bara slutade ömma och inte alls var lika hårda som igår. Så i mitt huvud fanns de inga alternativ. Men jag får nog ta o skärpa mig lite jag har ju faktist plussat idag och blöder inget bättre än så kan de väl inte va?? Jag måste ju glädjas åt de.
  • fruannie
    Trasigmamma skrev 2014-12-30 08:59:55 följande:
    Ja de är klart man vill tänka hela tiden . Man försöker låta bli men de är ju inte lätt :-/ . Men jag tror du gör klokt i att försöka slappna av . Men de är klart man vill se den där Stickan ge utslag å känna lyckan . Trodde ja skulle få hjärtstopp då det äntligen stog "GRAVID" i den lilla rutan . .

Men upp med hakan nu . 2015 blir vårt år . Då ska vi minsann plussa alla smile1.gif ! Ja håller tummarna för er allihop smile1.gif

Ja jag vet hur de känns . Försökte sluta direkt . Men har en kompis som inte skötte sig det minsta då hon var gravid . Hon rökte å hon drack vin å åt allt möjligt . Men ändå tvillingar å en till . Men de är klart man är glad för dem . Men ändå ville man ju att de skulle vara "min" tur . Fast ändå gick de åt pipan .

Hur gick det för dig Fruannie ? Var du gravid ?

Kram å gott nytt år på er alla !
    Jag håller i än och gick idag in i ny vecka 6+0. 5+6 fick jag missfallet sist så att gå över de var ett delmål så nu kanske jag kan glädjas lite mer. Gårdagen var lite jobbig då jag skena på toa hela tiden för att se om jag börjat blöda. So far so good iaf, det är väl väldigt liten chans att det skulle hända på exakt samma dag men bara att ha kommit längre känns bra.

Håller tummarna för er alla som inte hunnit plussa igen detta kommer bli ert år!!

Gott nytt år och all lycka till er!!
  • fruannie

Jahopp då är jag mitt i mitt andra missfall.

Jag blir så arg bitter och ledsen fan ska de ens ta sig för.

Fick bruna flytningar redan för en vecka sen och när man läser och söker som man typ gör konstant så går de ju många gånger bra trots dessa bruna flytningar. Jag har kastats mellan hopp och förtvivlan varje dag till igår då det tilltog och jag kände att Nää nu är det kört. Den här gången hann jag gå två veckor längre.

• fruannie

I och med att jag fick bruna flytningar redan en vecka innan den stora blödningen kom igång så fick jag en tid på kvinnokliniken för vul imorgon. Bör jag ändå ta tiden o kolla läget. Eller ska jag lämna återbud? Har inga som helst tvivel på att det är missfall då blödningarna är stora med klumpar.

• fruannie

Någon klok själ som vet om man kan ha ägglossning trots mycket svaga positiva graviditetstest? Imorgon är det två veckor sen missfallet och gravtesterna visar som sagt fortfarande svagt positivt.

När jag var på vul för 10 dagar sen sa BM att testerna vi tog där var negativa även om det kom fram ett streck efter en stund. Men hon mena på att de var efter att tiden gått ut därför räknas de som negativa. Har tagit tre test sen dess hemma o alla har varit positiva även om strecket har blivit svagare med tiden.

Nu till första frågan går de att ha ägglossning trots dessa positiva test?? Känns ju onödvändigt att ta ältest då de säkerligen reagerar på de hormoner jag har kvar i kroppen.

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3