• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • lovley00
    maddie85 skrev 2014-11-20 06:09:57 följande:

Håller med, kommer vara orolig konstant smile4.gif

Hur får det tjejer? Någon som gått över bim-dagen än? Jag hoppas verkligen att min mens tar slut senast imorgon, ska på spa hela helgen med sambon haha! Tur i oturen att den kom tidigt ändå smile1.gif Nåt ska man väl vara glad för, om den slutar innan det dvs

Har precis haft äl så nu har jag två lååååååånga veckor framför mig :(

Vi har mys regelbundet så nu ligger det inte i våra händer längre.
  • Lavelii
    malintherese01 skrev 2014-11-18 19:13:07 följande:

Lavelii... Jag har aldrig provat att tempa.. är det så pass "tillitligt" som alla säger..? :/ Det kanske man bord testa då..

Jag har faktiskt precis börjat tempa. Typ denna cykel, så ingen aning än hur tillförlitligt det är. Jag kombinerar det med ÄL test.
    Den visar ju en tydlig ökning när ÄL varit inte inför ÄL men med tiden så menar de att man borde kunna se ett mönster för att avgöra när ÄL inträffar också med tempmetoden. Jag är inte där än iaf
  • Lavelii
    maddie85 skrev 2014-11-18 19:30:16 följande:
    Dumma mens ;-( hoppas inte. Jag hade iför sig tur i oturen, ska på spa med sambon hela helgen och då vill man ju inte äcklas av att gå runt med mens!

Idag morse var det lite brun på pappret efter toabesök men tempen har inte sjunkit sen i tisdags. Men troligtvis riktigt blodflöde imorgon då, tänker jag. Går jag efter mitt ursprungliga BIM på 17/11 så är den försenad och går jag efter Fertility friend appen så är den för tidig. Men är på dag 32 nu.
    Bara att vänta till mensen är över och fortsätta kämpa...

Va skönt och mysigt med spa!! Ha det trevligt och avkopplande. Det behövs i vardagen!

• knaappeen

Hej. Kanske jag kan få hoppa in i gruppen.

Var med i BF maj/juni skulle vara i v 11+4 men VUL i måndags visade v 6-7......Det är så förkrossande..

Nu väntar jag tills allt ska vara över så vi kan börja igen...

Hur lång tid tog det tills ni fick ÄL igen?

Testade ni med stickor, isf när började ni testa?

Har inte riktigt förståt vad som hänt äb. Känns mer som en hemsk mardröm....

Väntade vårt första barn 4/6. MA v6-7 konstaterat V12(11+4) minbebis.com/blogg/knappen/
  • lovley00
    knaappeen skrev 2014-11-20 08:42:13 följande:

Var med i BF maj/juni skulle vara i v 11+4 men VUL i måndags visade v 6-7......Det är så förkrossande..

Väntade vårt första barn 4/6. MA v6-7 konstaterat V12(11+4) minbebis.com/blogg/knappen/
    Usch precis samma som för mig, jag fick veta i v11 att fostret dog i typ v7 detta var i mitten på sep och nu först är min kropp tillbaka.!
  • Tallbarr12
    knaappeen skrev 2014-11-20 08:42:13 följande:

Då är vi i liknande situation du och jag då... Fick bekräftat med vul förra onsdagen att jag haft missfall så nu väntar jag på att kroppen ska sparka igång ägglossning och cykel...

Och det är ok att vara ledsen! Även om missfall är en helt naturlig process så är det ju för jävligt att vara mitt uppe i det! Jag tillät mig verkligen att vara ledsen och bedrövad (och käka rejält med godis...) och känner nu efter en vecka att det faktiskt har hjälpt mig.

Hoppas du mår bättre snart!
  • Mammamelle82

Hej tjejer nu var det ett tag sen man skrev här men nu är ägglossning på g känner jag så jag hoppas att det tar sig denna månad=)

• malintherese01

Kramar till er! Jag vet hur det känns. Fick två missfall på raken.. 

jag vet inte när min ägglossning kickade igång, för efter första missfallet blev jag gravid direkt. Detta var lika stor chock som missfallet nästan... 

Så den kan ju kicka igång ganska direkt, men är ju säkert olika från kropp till kropp. 

• lovley00

Blir galen... En hel vecka kvar till bim, åååå denna väntan. Vill ha ett plus i julklapp ju.

Hur går det för alla er andra?

• Hoppasdetärmintur

Hej,

Är det ok om man hoppar in här? Vi var på VUL igår efter en vecka med bruna flytningar. Vi skulle ha varit i vecka 9+3, men VUL visade bara vecka 6 :(

De ville inte påbörja "avbrytningen" utan rekomenderade att vi ska vänta 10 dagar för att se om vi räknat fel. Någon mer som blivit rekomenderade detta?

Denna ovisshet är olidlig :( känner mig dessutom säker på missfall, har inga symtom längre...

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3