• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • Sserena86
    fruannie skrev 2014-10-22 21:09:21 följande:
    Ne de känns ju inte som nån höjdare om det skulle behöva gå lika länge igen. Önskar dig all lycka till!!!

Hur länge blödde du? Jag har fortfarande blödning så kan inte börja mysa än hoppas det slutar snart. Det är betydligt mindre nu iaf och det kommer typ när jag går på toa bara och nästan inget i bindan.
    Så var det för mig också i slutet.. Hmm jag hade typ tre dagar med bara lite blodiga flytningar (då trodde jag fortfarande att allt var normalt) sen fick jag som en mens i typ fyra dagar och sen var det ganska länge med typ bruna flytningar.. Kanske 3-4 dagar? Får du negativt på gravtesten än? Mina började visa negativt typ dag tre på "mensen".
  • fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-22 21:21:33 följande:
    Så var det för mig också i slutet.. Hmm jag hade typ tre dagar med bara lite blodiga flytningar (då trodde jag fortfarande att allt var normalt) sen fick jag som en mens i typ fyra dagar och sen var det ganska länge med typ bruna flytningar.. Kanske 3-4 dagar? Får du negativt på gravtesten än? Mina började visa negativt typ dag tre på "mensen".
    Jag har faktisk inte gjort nåt nytt test alls. Men skulle kanske göra de bara för o se att de har stabiliserat sig.
  • Lavelii

Hej alla.

Jag är gärna med här...

Blev gravid i juli. Fick ett MA konstaterat i (var jag trodde) v 12 (september). Graviditeten hade dock slutat utvecklas i v 6. Det var den första graviditeten för mig och vi hade försökt sen maj.

Blödde ca 7-8 dagar i samband med cytotec behandling (började dock blöda redan någon dag innan cytotecen). Efter 36 dagar har jag nu fått mensen (ganska exakt på dagen då läkarn trodde att mensen skulle komma!) och om några dagar kör vi på igen och hoppas hoppas så innerligt att det inte ska ta så lång tid...

Just idag har känts så himla tungt. Om graviditeten hade fortgått hade man haft mage nu... Så mkt planer man hade.

Kände på mig i graviditeten att något inte stämde men eftersom jag aldrig varit gravid så vet man ju inte heller vad man kan vänta sig. Fick inte en enda blödning eller flytning under graviditeten så man tänkte ju då att allt säkert är bra... Men...

Hursom! Det är bara att köra på nu!

• Lantis86

Beklagar alla nyas mf, är verkligen det hemskaste jag varit med om. Man hinner få sånna drömmar om framtiden som bara går i krasch ... Sedan blir man ledsen så fort man ser någon med mage, så där skulle jag också haft... Man känner sig så hemsk:(

Mina erfarenheter är dock att det har gått väldigt fort att bli gravid igen, så jag hoppas verkligen att det blir samma för er alla!!! Och kom ihåg, tar det sig inte på första försöket så har kroppen antagligen inte hunnit återhämta sig än... Men jag hoppas verkligen att ni alla får plussa snart igen!!:)

• ovea

Vet hur det är, fick MF/MA 3 gånger, senast var det i sept 2014.. väldigt jobbigt och var ledsen.. har en 3 åring pojke.. vill såååå gärna ge honom syskon...  jag antar att det är inte bra att ha så bråttom, dvs gravid direkt efter missfall, så ökar det risken att få mf enligt läkaren..

Hejar på oss alla att en dag att fostret fastnar.... 

• excalibur

Hej hej! Hoppar in här om det är ok...? Fick missfall i augusti, vet inte om ägglossningen fick för sig att pausa med kanske då jag inte känt av den sen missfallet (har pco). 2 barn sen innan och vill gärna ha ett 3:e! Har varit skengravid de 2 senaste månaderna, ont i brösten och så som jag aldrig har annars, nån mer som fått så efter missfall?

• Lantis86
    ovea skrev 2014-10-23 16:02:45 följande:

Vet hur det är, fick MF/MA 3 gånger, senast var det i sept 2014.. väldigt jobbigt och var ledsen.. har en 3 åring pojke.. vill såååå gärna ge honom syskon...  jag antar att det är inte bra att ha så bråttom, dvs gravid direkt efter missfall, så ökar det risken att få mf enligt läkaren..

Hejar på oss alla att en dag att fostret fastnar.... 

Beklagar dina missfall. Har du fått utredning? Testa äta fiskolja maxdos, D-vitamin och zink utöver folsyra... Ska vara bra mot missfall, mycke ingefära är också bra:) testar det nu(hoppas på 5:e gången gillt)

Måste dock säja att risken för missfall INTE ökar om man blir gravid direkt, det är en gammal myt. Anledningen till att dom vill att man ska vänta en mens är att det bli lättare att räkna då... Är inte kroppen redo blir man inte gravid...

Lycka till allihopa!!
  • Sserena86

Hej! Hur går det för alla? Här är det sex daga kvar till BIM.. Denna eviga väntan..

• maddie85

Ja jag undrar också hur det går för alla

Någon som börjat testa? Fått mens? Plus??

Här tog mensen slut i fredags, det är därför jag varit då tyst i tråden, de här dagarna mellan mens och ÄL går också i slow motion Hur får det för Emmet??

Min mens pågick i fem dagar väldigt riklig!! Blä kändes som den aldrig tog slut, men nu så!

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3