• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • maddie85
    Mammamelle82 skrev 2014-10-11 09:34:31 följande:

Hur mår ni tjejer?
    Jag tycker min kropp beter sig väldigt märkligt? Igår trodde jag att mensen var på g, efter stressande hit och dit efter lämning av de mindre barnen till pappan sin och fredagshandling kom jag hem och slappnade av och kände världens mensvärk, det molade i hela magen och jag tänkte nu kommer mensen snart....var och kissade nån timme senare och fick då lite blod på papperet igen när jag torkade mig precis som i måndags. Jag tänkte då att japp det är mensen som är på gång men sen kom inget mer alls? Hade även lite mys med mannen senare och kunde bara tänka på att nu kommer det väl massa blod, ursäkta infon haha men näää inge blod alls??? Vart kom blodet ifrån tidigare? kan bara ha vart max nån droppe blod.

Vaknade imorse och det kändes som mensen var på gång, molvärk som tusan, men näää inge mens i sikte, bara väldiga flytningar till och från? vad är det som händer, någon som haft liknande? Magen är fortfarande svullen och svullnaden går inte ner=( inge kul att ha världens bula till mage när man i övrigt är smal, ser lite lustigt ut haha

Men Gud vad konstigt! Och att det bara kommer lite då och då? Har du haft en mens emellan ditt mf till nu? Jag har mensvärk nu men det kan ju lika gärna vara kraftig molvärk, ingen mens i sikte som ska komma om några dagar så jag HOPPAS på det andra för såhär kände jag förra gången jag plussade, att mensen skulle komma pga mensvärk! :-O

Kunde inte hålla mig imorse, gjorde ett test men det var tok negativt hur mycket jag en snurra på stickan!
  • Mammamelle82
    maddie85 skrev 2014-10-11 09:50:31 följande:
    Men Gud vad konstigt! Och att det bara kommer lite då och då? Har du haft en mens emellan ditt mf till nu? Jag har mensvärk nu men det kan ju lika gärna vara kraftig molvärk, ingen mens i sikte som ska komma om några dagar så jag HOPPAS på det andra för såhär kände jag förra gången jag plussade, att mensen skulle komma pga mensvärk! :-O
    Kunde inte hålla mig imorse, gjorde ett test men det var tok negativt hur mycket jag en snurra på stickan!
    Hej, nej har inte haft nån mens efter mitt ma ännu, är idag på dag 31 sedan missfallet började, har en cykel annars på 28 dagar men den kan ju bli rubbad efter ett ma pga hormonerna och det så jag vet ju inte när jag ska ha mens men det känns som den är på gång emellanåt men såhär kändes det sist när jag plussade också iofs men jag har aldrig haft såna här blödningar innan mens eller efter ägglossning nån gång tidigare...

Hoppas att du får ett plus och att du bara testade för tidigt=) jag har börjat må lite illa emellanåt, fick väldiga kväljningar igår när jag skulle öppna ett kakpaket åt äldsta sonen haha...
  • Plutten120301

Fick min mens igår, dag 32 efter MA, har skitont och blöder mycket men har läst att det är helt normalt. Dags att ladda upp till nästa månad med Äl test

• Mammamelle82
    Plutten120301 skrev 2014-10-11 16:11:18 följande:
    Fick min mens igår, dag 32 efter MA, har skitont och blöder mycket men har läst att det är helt normalt. Dags att ladda upp till nästa månad med Äl test
    beklagar=(

hoppas du får ett plus nästa månad=)
  • Mammamelle82

Är mina hormoner helt knäppa? nu läcker jag även bröstmjölk åxå? vad är det som händer?

• Emmett
    Mammamelle82 skrev 2014-10-11 18:17:53 följande:

Är mina hormoner helt knäppa? nu läcker jag även bröstmjölk åxå? vad är det som händer?

Gör ett gravtest är mitt råd, visar det poss kontakta din barnmorskan! :)
  • lovley00

Jag testade ändå i fredags och det var negativt, skönt på ett sätt för då vet jag att kroppen är klar efter mf. Men ändå ingen mens här, dock fick jag en pytte pytte lite blod på pappret och satte i trosskydd, men inget mer efter det. 
    Börjar fundera på nidblödning men så när bim käns njaaa. Spottning har jag haft förut men då är det lite hela tiden fram till mens. 
    Har ni någon erfarenhet?
  • Mammamelle82

Hej tjejer, igår kom tant röd på besök, precis som för plutten120301 kom den på dag 32 efter MA, jag blöder också en hel del mot vad jag brukar, har inte direkt ont dock men jag håller med plutten120301 att det känns faktiskt skönt att kroppen har återställt sig så pass snabbt som den gjort efter missfallet... nu är det bara å ta nya tag och invänta ägglossning=)

• Plutten120301

Tråkigt att det inte blev nåt för dig heller denna månaden men nu har vi ju alla förutsättningar för att plussa i november och bättre koll på datumen.

Mammamelle82 skrev 2014-10-13 07:44:13 följande:

Hej tjejer, igår kom tant röd på besök, precis som för plutten120301 kom den på dag 32 efter MA, jag blöder också en hel del mot vad jag brukar, har inte direkt ont dock men jag håller med plutten120301 att det känns faktiskt skönt att kroppen har återställt sig så pass snabbt som den gjort efter missfallet... nu är det bara å ta nya tag och invänta ägglossning=)

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3