• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • Pyret 85

Jag hakar gärna på här. Plussade i juli men tyvärr slutade det i MF 12 augusti (v.7+6). Fösta ÄL efter mf tog hela 28 dagar innan den kom men tyvärr blev det inget då heller. Så nu väntar jag på nästa ÄL som enligt beräkningar (enligt min vanliga cykel) ska ske idag men inga tecken på det. Har alltid väldigt kraftiga ÄL-flytningar.

• maddie85
    Emmett skrev 2014-10-03 15:25:15 följande:

Åh maddie85, spännande!

Ja vi ska köra på nu hela helgen och mysa ;) denna gång känner ja så väl av ägglossningen, precis som sist ja blev gravid... Så hoppas! :D

Ja samma här, hur länge ha ni försökt?

Jag brukar inte heller känna av! Vi har försökt i en och en halv tror jag! Hur snabbt efter kan man känna tecken??
  • maddie85
    maddie85 skrev 2014-10-04 11:21:31 följande:
    Jag brukar inte heller känna av! Vi har försökt i en och en halv tror jag! Hur snabbt efter kan man känna tecken??
    Vecka alltså *
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-04 11:22:13 följande:

Vecka alltså *

Ja ha vare gravid två gånger, båda slutade i missfall tyvärr... Men båda gångerna har ja känt de på mig till 100% redan en vecka innan BIM ;) inga speciella symptomer men de ha bara känns i kroppen!

När har du BIM nästa gång? :)
  • septemberplus

Hej! Jag skulle behöva hjälp, jag förstår mig inte på vad som hänt. Jag fick missfall för lite mer än två veckor sedan och tidigare i veckan gjorde jag ett gravtest där sträcket blev tydligt men ganska svagt. Idag gjorde jag ett nytt test plus ett digitalt cb. Sträcket är starkare och cb visar 2-3 v.

Hur tolkar jag detta?

• maddie85
    septemberplus skrev 2014-10-04 14:09:14 följande:

Hej! Jag skulle behöva hjälp, jag förstår mig inte på vad som hänt. Jag fick missfall för lite mer än två veckor sedan och tidigare i veckan gjorde jag ett gravtest där sträcket blev tydligt men ganska svagt. Idag gjorde jag ett nytt test plus ett digitalt cb. Sträcket är starkare och cb visar 2-3 v.

Hur tolkar jag detta?

phpTFVZMv16727.jpg

Hmm jag skulle nog tolka det som att hcg nivån är kvar från din förra graviditet? Tyvärr! Men vad vet jag?

Känns väl lite tidigt efter ditt mf?
  • maddie85
    septemberplus skrev 2014-10-04 15:38:22 följande:

Ja så känner jag med, men varför blir strecket starkare? Vad jag fattat så borde det inte bli det.

Det är konstigt, men jag tror hcgn ligger kvar i kroppen upp till 11 v?

Mitt syntes dagarna efter, fast svagt, igår när jag tog var det negativt.
  • Emmett
    septemberplus skrev 2014-10-04 14:09:14 följande:

Hur tolkar jag detta?

Antingen är det som maddie84 säger.. Eller så är det så att kroppen stötte ut allt bra själv och är det så är det ju mycket möjligt att de är en ny graviditet, för återhämtat sig kroppen nog fort så vill gärna kroppen "ha tillbaka" det den har förlorat!

Vänta till nästa vecka någon gång och gör ett nytt test, visar det possetivt då så ring din BM! :)
  • Emmett
    maddie85 skrev 2014-10-04 08:20:03 följande:

Ja vi kör på!! aldrig fel att mysa lite extra haha! Jag kände ingenting förra gången, det var sambon som hade en magkänsla och första testet visade neg, så blev lite ledsen inombords, han sa att hans magkänsla var så stark. Veckan efter visade sig ett plus! Då hade jag legat i sängen en hel helg och ätit chips som INTE var likt mig, helt orklös.

Nu vet jag inte om jag kommer bli skengravid för nu vet jag ju även alla tecken man har, men jag hoppas verkligen att jag kommer bli gravid snart, min högsta dröm!

Förresten, sambon friade igår och vi ska gifta oss nästa sommar han vet hur man ska få en på andra tankar (haha)

Men GRATTIS va roligt! Kan nog va bra att ha annat att tänka på :D

Ja dedär med skengravid är klurigt, går man hela dagarna och känner efter symtomet har man dom allihopa tillslut och man känner efter lite extra, jo de är våran högsta dröm just nu också!

Men vi håller tummarna de är våran tur snart! :D
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3