• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • maddie85
    Roxwell skrev 2014-10-29 08:25:45 följande:

phpBoPht287482.jpg

Hur ska man tolka detta test?

Jag ser ett streck!!!
  • maddie85

Nu är jag tillbaka igen, nu är det ÄL för min del! Någon mer som har det denna vecka?!

• Lavelii

Tanken är att jag ska ha (skulle haft...igår) men hittills ingen stegring på ÄL test :-/ tycker mig tyda lite ÄL flytningar men fortf ingen stegring och har inte heller fått någon ÄL smärta som jag brukar ha. Eller iaf hade innan MA.

Så jag testar vidare och hoppas den dyker upp snart...

• Plutten120301

Här är det snart två veckor sedan Äl men eftersom jag var bortrest med jobbet tre dagar den veckan så har jag inte så stora förhoppningar denna månaden.

Roxwell, har du testat nåt mer?

• maddie85
    Plutten120301 skrev 2014-11-03 22:14:32 följande:

Här är det snart två veckor sedan Äl men eftersom jag var bortrest med jobbet tre dagar den veckan så har jag inte så stora förhoppningar denna månaden.

Roxwell, har du testat nåt mer?

Jag var bortrest under hela min ÄL förra månaden men hoppades att det kommit lite i mig innan jag åkte iväg skulle va kvar haha men det tog inte. Var min första mens också så nu hoppas jag för fullt! Vi kommer köra varje dag denna vecka för att inte riskera att missa någon dag, men idag känner jag av ÄL lite, det molar i tjejmagen!
  • lovley00

Hej alla har inte varit inne på ett tag. Var på återbesök 21oct och dom såg att lite var kvar efter MA (har negativa gravtester) fått tid för skrapning 12nov men det sjuka är att den 14oct fick jag mens och blödde länge och har testat med äl-test utan stegring och igår fick jag en blödning som idag är borta.! Strular kroppen så för er också?

• Lavelii
    lovley00 skrev 2014-11-04 12:19:19 följande:

Hej alla har inte varit inne på ett tag. Var på återbesök 21oct och dom såg att lite var kvar efter MA (har negativa gravtester) fått tid för skrapning 12nov men det sjuka är att den 14oct fick jag mens och blödde länge och har testat med äl-test utan stegring och igår fick jag en blödning som idag är borta.! Strular kroppen så för er också?

Hej!

När jag var på återbesök så kunde de också se att det var lite kvar men läkaren menade att det var så lite att det inte var tillräckligt för att gå in och skrapa. Han sa något om att det han via UL kunde se var något som var ca 5 mm stort och det ska vara iaf 15mm eller över för att man ska gå in och skrapa.
    Han menade att det skulle komma ut vid mensen för min del. Fick mensen vid mer eller mindre den tidpunkt som läkarn lite halvt räknade ut och den höll på längre än den brukar (ca 7 dagar, dock inte rikligt blodflöde under alla 7 dagar). Sen dess har jag till och från fått mkt mkt lite blodaktigtblandade flytningar liksom när man torkar sig efter toabesök. Och nån gång lite brunt. 

Har ju fortf inte fått ÄL stegring (är på dag 17) så det kanske har med så "blödningarna" att göra. Men jag förmodar att allt är ute från mitt MA.
    Att kroppen ska strula så!!!

• lovley00
    Lavelii skrev 2014-11-04 15:11:58 följande:

Hej!

När jag var på återbesök så kunde de också se att det var lite kvar men läkaren menade att det var så lite att det inte var tillräckligt för att gå in och skrapa. Han sa något om att det han via UL kunde se var något som var ca 5 mm stort och det ska vara iaf 15mm eller över för att man ska gå in och skrapa.
    Han menade att det skulle komma ut vid mensen för min del. Fick mensen vid mer eller mindre den tidpunkt som läkarn lite halvt räknade ut och den höll på längre än den brukar (ca 7 dagar, dock inte rikligt blodflöde under alla 7 dagar). Sen dess har jag till och från fått mkt mkt lite blodaktigtblandade flytningar liksom när man torkar sig efter toabesök. Och nån gång lite brunt. 

Har ju fortf inte fått ÄL stegring (är på dag 17) så det kanske har med så "blödningarna" att göra. Men jag förmodar att allt är ute från mitt MA.
    Att kroppen ska strula så!!!

Vi låter väldigt lika men min läkare mätte att det som var kvar var typ 3-4mm på mig bara så konstigt va olika alla säger...ringde upp SöS idag och innan skrapningen kommer dom göra ett ultraljud för att se så det verkligen finns nått kvar nu när jag blöder.!

Igår när jag började blöda var dag 20 och inget på äl-Stickan denna månad.
  • Lavelii
    lovley00 skrev 2014-11-04 22:27:18 följande:
    Vi låter väldigt lika men min läkare mätte att det som var kvar var typ 3-4mm på mig bara så konstigt va olika alla säger...ringde upp SöS idag och innan skrapningen kommer dom göra ett ultraljud för att se så det verkligen finns nått kvar nu när jag blöder.!

Igår när jag började blöda var dag 20 och inget på äl-Stickan denna månad.

Det är verkligen konstigt vad alla säger olika!
    Min gynläkare sa att jag skulle låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Läkaren som gjorde UL efter den medicinska behandling i samband med MA sa 2-3 cykler innan vi provar igen. Samtidigt som både han och gynläkaren sa att det inte skulle vara någon fara om jag blev gravid direkt så att säga. Trots den där 5mm som var kvar. 

Nästan säker på att jag hade ÄL mellan MA:t och min första mens. Men vi försökte inte då. Kan ångra det nu. Hittills har som sagt ingen ÄL visat sig... dag 18.

Blöder du fortfarande och rikligt? Min kropp strulade så efter p piller stoppet en månad. Fick mens och ganska kort därefter mens igen (eller vad man ska kalla det!). Visste liksom inte vad jag skulle tänka om det. Så jag tog mig till gynläkarn för att se att allt va ok. Det var det och hon kunde då se, via ett VUL, att ÄL var på väg... Blev gravid vid den ägglossningen. Men det slutade ju som det gjorde...

• hnk89

Hej allihop!

Här längtar vi stenhårt efter ett litet liv, fick ma i september som upptäcktes på första ul. Innan det fick vi mf i maj och 2 st mf förra året. Så 4 st allt som allt. Nu efter senaste ma så var jag på massa blodprov men allt var normalt. Nu väntar jag på bim som borde vara 14/11 (vi väntade en mens efter ma + skrapning).

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3