lovley00 skrev 2014-11-04 22:27:18 följande:
Vi låter väldigt lika men min läkare mätte att det som var kvar var typ 3-4mm på mig bara så konstigt va olika alla säger...ringde upp SöS idag och innan skrapningen kommer dom göra ett ultraljud för att se så det verkligen finns nått kvar nu när jag blöder.!
Igår när jag började blöda var dag 20 och inget på äl-Stickan denna månad.
Det är verkligen konstigt vad alla säger olika!
Min gynläkare sa att jag skulle låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Läkaren som gjorde UL efter den medicinska behandling i samband med MA sa 2-3 cykler innan vi provar igen. Samtidigt som både han och gynläkaren sa att det inte skulle vara någon fara om jag blev gravid direkt så att säga. Trots den där 5mm som var kvar.
Nästan säker på att jag hade ÄL mellan MA:t och min första mens. Men vi försökte inte då. Kan ångra det nu. Hittills har som sagt ingen ÄL visat sig... dag 18.
Blöder du fortfarande och rikligt? Min kropp strulade så efter p piller stoppet en månad. Fick mens och ganska kort därefter mens igen (eller vad man ska kalla det!). Visste liksom inte vad jag skulle tänka om det. Så jag tog mig till gynläkarn för att se att allt va ok. Det var det och hon kunde då se, via ett VUL, att ÄL var på väg... Blev gravid vid den ägglossningen. Men det slutade ju som det gjorde...