Lavelii skrev 2014-11-27 11:11:42 följande:
När jag var på VUL första gången skulle jag ha varit i v 9 + några dagar. Visste att det kunde bli minus en vecka eller så eftersom jag var osäker på när jag hade ÄL. Men när jag kom dit sa hon att jag var i max v5, kanske tom v 4... att det var en påbörjan till en grav, som såg ut att "må bra" men v 9 var det inte tal om. Där och då förstod jag att något inte stämde...att jag och BM inte kan ha räknat fel på nästan 5 veckor. Men inga blödningar eller flytningar eller så hade jag. Inte heller några symptom längre.
2 veckor senare fick jag komma på ett till VUL och då konstaterades att det var ett MA. Skulle då har varit i v 12 och 4 dagar efter hade jag inbokat första UL med alla blodprov och tester. Men grav hade slutat utveckla sig efter v 5-6 sa de.
Konstigt att ni inte fått ett återbesök??? Tycker nästan ni kan kräva det... vadå vänta 10 dagar?? Vet en hel del som dock räknat fel så det är bra att de inte påbörjade att avbryta! Hoppas på det bästa!!! Men förstår din känsla! ![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile4.gif)
Stor kram!
Jag var lite otydlig, vi har fått en ny tid för VUL den 5/12, dvs 10 dagar efter första VUL. Gynekologen sa att han inte kunde garantera att det var MF eller MA, utan att vi kunde ha räknat fel. Vi kommer få en annan gynekolog den gången, så det blir ett "andra utlåtande".
Idag har jag faktiskt inte haft några bruna flytningar ... Vågar dock inte hoppas på något, förstår inte hur vi skulle ha kunnat räkna fel.