• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • Trasigmamma
    maddie85 skrev 2014-12-29 21:18:42 följande:

Jag försöker inte heller tänka så mycket, men det är svårt! Nu när det gått några månader tänker jag händer det så händer det, orkar inte bli besviken längre, men ändå så köpte jag ett digitalt ÄL test som jag använt nu så jag har inte släppt det helt, fick utslag i lördags och det kändes skönt att se att kroppen fungerar! sen vet ju jag att vi prickat in ÄL varje månad men det kändes roligare att se det på stickan! Vi får se helt enkelt orkar inte analysera, dricker inte röker inte, ändå blev jag gravid i somras när jag satt på en uteservering och kedjerökte, hmm.. Konstigt det där

Min syster berättade förra månaden att hon var gravid, hon har en 11-mån hemma, kändes så orättvist att jag grät i 1 timme.. Det var ju min tur sen en kompis som tror hon är gravid, man vill inte höra för man vill ju vara GLAD för deras skull, jag vill ju inte bli sur och ledsen?? Känns ju sjukt att man ska känna så fast man inte vill?!

Ja de är klart man vill tänka hela tiden . Man försöker låta bli men de är ju inte lätt :-/ . Men jag tror du gör klokt i att försöka slappna av . Men de är klart man vill se den där Stickan ge utslag å känna lyckan . Trodde ja skulle få hjärtstopp då det äntligen stog "GRAVID" i den lilla rutan . .

Men upp med hakan nu . 2015 blir vårt år . Då ska vi minsann plussa alla ! Ja håller tummarna för er allihop

Ja jag vet hur de känns . Försökte sluta direkt . Men har en kompis som inte skötte sig det minsta då hon var gravid . Hon rökte å hon drack vin å åt allt möjligt . Men ändå tvillingar å en till . Men de är klart man är glad för dem . Men ändå ville man ju att de skulle vara "min" tur . Fast ändå gick de åt pipan .

Hur gick det för dig Fruannie ? Var du gravid ?

Kram å gott nytt år på er alla !
  • Trasigmamma

Hej alla ! Ja ville bara önska alla ett gott nytt år inför imorn å dela med mej av lite lycka . Ja kollade för att se så ja inte ger utslag på grav test . O negativt dessutom har alla ägglossningsstickor kommit och blödningen slutat så nu har ja hopp inför de nya året mitt i allt som syntes nattsvart . Kram allihopa !

• fruannie
    Trasigmamma skrev 2014-12-30 08:59:55 följande:
    Ja de är klart man vill tänka hela tiden . Man försöker låta bli men de är ju inte lätt :-/ . Men jag tror du gör klokt i att försöka slappna av . Men de är klart man vill se den där Stickan ge utslag å känna lyckan . Trodde ja skulle få hjärtstopp då det äntligen stog "GRAVID" i den lilla rutan . .

Men upp med hakan nu . 2015 blir vårt år . Då ska vi minsann plussa alla smile1.gif ! Ja håller tummarna för er allihop smile1.gif

Ja jag vet hur de känns . Försökte sluta direkt . Men har en kompis som inte skötte sig det minsta då hon var gravid . Hon rökte å hon drack vin å åt allt möjligt . Men ändå tvillingar å en till . Men de är klart man är glad för dem . Men ändå ville man ju att de skulle vara "min" tur . Fast ändå gick de åt pipan .

Hur gick det för dig Fruannie ? Var du gravid ?

Kram å gott nytt år på er alla !
    Jag håller i än och gick idag in i ny vecka 6+0. 5+6 fick jag missfallet sist så att gå över de var ett delmål så nu kanske jag kan glädjas lite mer. Gårdagen var lite jobbig då jag skena på toa hela tiden för att se om jag börjat blöda. So far so good iaf, det är väl väldigt liten chans att det skulle hända på exakt samma dag men bara att ha kommit längre känns bra.

Håller tummarna för er alla som inte hunnit plussa igen detta kommer bli ert år!!

Gott nytt år och all lycka till er!!
  • Trasigmamma
    fruannie skrev 2014-12-31 09:44:21 följande:

Jag håller i än och gick idag in i ny vecka 6+0. 5+6 fick jag missfallet sist så att gå över de var ett delmål så nu kanske jag kan glädjas lite mer. Gårdagen var lite jobbig då jag skena på toa hela tiden för att se om jag börjat blöda. So far so good iaf, det är väl väldigt liten chans att det skulle hända på exakt samma dag men bara att ha kommit längre känns bra.

Håller tummarna för er alla som inte hunnit plussa igen detta kommer bli ert år!!

Gott nytt år och all lycka till er!!

Vad roligt håller tummarna för ett nyårs mirakel till er
  • knaappeen

Rosa på pappret idag...drog ner nyårsstämningen lite...mens eller nidis.. Återstår att se, enligt utäkning från MA så BIM mellan 26/12 o6/1 så ör väl den där jävla mensen

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Mammamelle82
    Trasigmamma skrev 2014-12-30 23:30:15 följande:

Hej alla ! Ja ville bara önska alla ett gott nytt år inför imorn å dela med mej av lite lycka . Ja kollade för att se så ja inte ger utslag på grav test . O negativt dessutom har alla ägglossningsstickor kommit och blödningen slutat så nu har ja hopp inför de nya året mitt i allt som syntes nattsvart . Kram allihopa !

Härligt!:) nu får ni ta nya tag, stort lycka till:)
  • Mammamelle82

Hej tjejer och god fortsättning allihopa!:)

Själv sitter jag här på Bim +3 och får inte tag på ett gravtest nånstans, är på fiskesemester uppe i Norrland, mitt i ingenstans typ haha...har inga direkta gravsymptom, jättesvillen mage, ser ut å vara i vecka 20 typ, konstig känsla i svaljet och lättblödande tandkött men annars ingenting!? Ska man våga hoppas på att man äntligen plussat igen efter MA:t?

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3