• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • AnEd

Hallå allihopa! Jag hoppar in här!

Har för ca 2 v sedan haft ett MF och hoppas nu att nästa ägglossning ska komma igång så vi kan försöka igen!

Kändes lite snopet men det var som "tur" bara i vecka 6-7 någonting så blödningen gick över på 1 vecka! Enligt gynekologen jag träffade kunde vi försöka direkt igen och kunde se blödningen som en sen mens!

Förr i tiden rekommenderades man tydligen att vänta en mens innan man försökte igen!?

Är det någon som fått snabb koll på sin ägglossning efter MF här? Jag tänker köra ägglossnings tester, hur ska man annars veta?

2:a barnet, 2:a försöket
  • Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:45:33 följande:
    Låter ju precis som jag denna månad! Har tagit mina vitaminer varje dag samma tid nästan, nu på senaste dagar har jag slarvat, kom på vid lunchen att jag glömde ta vitaminerna idag! Drack champagne på nyår, har inte druckit sedan i somras! Tjuvrökte till o med på nyår, moahha! Busig ;) jag som varit så noga med att man inte ska röka o dricka, men i längden orkar man inte tänka på ÄL och bim hela tiden!! Man måste ju få leva som vanligt också!

Jag ska testa i helgen, men bara kanske, ska hålla ut så länge jag kan, min mens kommer alltid på pricken, så efter måndag så kommer jag garantera testa smile1.gif om jag orkar hålla ut dvs
    ja man måste fortsätta leva trots babyplaner jag tror att man lätt blir för stressad och att man på nåt spänner sig om man hela tiden håller på och räknar på ägglossning med mera... jag har inte använt ägglossningsstickor men jag känner av min ägglossning väl, den går inte att ta miste på

åhh spännande snart helg=))
  • Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-07 13:49:32 följande:
    Skönt på något sätt att ändå vara "förvarnad" :p besvikelsen är ju stor när mensen kommer, men kanske mer eller mindre :). Har inte testat nå mer, använde bara det enda testet jag hade låg sedan mf i september! (Off topic men skulle ha använt det på lördagsmorgon i mitten av sept för att få se ett tydligare streck än det vi fick först, men så på fredagskväll fick jag tokont i ryggen och började blöda! Så det blev liggandes).

Både läskigt och intressant att du haft så verkliga drömmar!! Kan inte minnas att jag drömt så tydligt, drömmer bara konstigt :p Men du måste ju bara uppdatera oss sen om det är en tös där i! :D
    ja eller hur, man hinner förbereda sig på besvikelsen på nå sätt=(

jag är en sån som drömmer mycket, flera drömmar per natt och kommer ihåg dem haha, kanske inte alltid så bra men absolut så uppdaterar jag om drömmen stämde eller ej=)

när jag väntade min minsta som nu har hunnit blivit 3 år så var min lillasyster åxå gravid samtidigt, ingen av oss kollade könen på blivande bebis men jag drömde att både hon och jag skulle få en flicka, min mamma var dock säker på att jag skulle få en 3:e pojk men jag höll fast vid att nej det är en flicka och u t kom en flicka, även syster fick en flicka=) haha kanske lite synsk i mina drömmar
  • Mammamelle82
    maddie85 skrev 2015-01-07 13:53:59 följande:
    Dagen innan mitt mf drömde jag att jag fick ett negativt test och att jag inte alls hade varit gravid smile4.gif Läskigt! Gjorde därför ett test på morgonen som visade plus, men det var samma dag jag började blöda.. Hemska jävla drömmar!!!
    usch vad hemskt=( jag tror att det undermedvetna vill säga nåt när de blir sådär, att allt inte står rätt till=(
  • Mammamelle82
    AnEd skrev 2015-01-07 14:34:26 följande:
    Hallå allihopa! Jag hoppar in här!

Har för ca 2 v sedan haft ett MF och hoppas nu att nästa ägglossning ska komma igång så vi kan försöka igen!

Kändes lite snopet men det var som "tur" bara i vecka 6-7 någonting så blödningen gick över på 1 vecka! Enligt gynekologen jag träffade kunde vi försöka direkt igen och kunde se blödningen som en sen mens!

Förr i tiden rekommenderades man tydligen att vänta en mens innan man försökte igen!?

Är det någon som fått snabb koll på sin ägglossning efter MF här? Jag tänker köra ägglossnings tester, hur ska man annars veta?
    hej beklagar ditt missfall=(
    jag har bra koll på min ägglossning då jag känner ägglossningssmärtor och min kom igång som vanligt nästan efter mitt MA den flyttades fram nån dag bara första gången...

alla säger olika, min läkare tyckte att man skulle vänta en mens men jag tror såhär, man blir gravid när kroppen är redo.

Lycka till med kommande försök=)
  • isaleo

Drip drop, drip drop, blod. Ser ut som att min dröm var väldigt sann. Det positiva är väl att min cykel verkar vara tillbaka typ till det normala (27 dagar nu). Det negativa är väl precis allt annat, samt att det nu har gått 1 år och känns som att vi kommer få sekundär barnlöshet skriven i pannan.

• Mammamelle82
    isaleo skrev 2015-01-07 17:24:05 följande:
    Drip drop, drip drop, blod. Ser ut som att min dröm var väldigt sann. Det positiva är väl att min cykel verkar vara tillbaka typ till det normala (27 dagar nu). Det negativa är väl precis allt annat, samt att det nu har gått 1 år och känns som att vi kommer få sekundär barnlöshet skriven i pannan.
    neeej, så tråkigt att höra:(

• maddie85
    isaleo skrev 2015-01-07 17:24:05 följande:

Oh neej tråkigt! Tur att du har kort cykel för då slipper du vänta så länge på ÄL! Har du tagit hjälp av ÄL-stickor??
  • isaleo

Ja supertrist :( hittills har vi skippat äl-test, för vi är lite rädda att det ska bli aningen mekaniskt och tvångsmässigt, du förstår hur jag menar. Vi har haft sex regelbundet varje-varannan dag och täckt upp alla dagar som det kan finnas chans (typ dag 8- dag 20). Men vi diskuterade förra månaden att pröva cb äl-test, så kanske blir så nu :)

I övrigt så ska jag verkligen försöka koppla av omkring denna barnlängtan och ta det lugnt på jobbet, stressa ner och inte gräva ner mig. Skippa forumet ett tag (får väl se hur det går) och läsa mina böcker istället kanske.

• isaleo

Önskar dig lycka till Maddie!

Jag ska dock ta en paus här, men vem vet, kanske kommer tilllbaka om ett par veckor med lite nytt hopp och med en nedräkning till bim ;)

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3