• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • maddie85

Välkommen! Jag har försökt pricka in ägglossningen, blev nääästan påtvingat en dag för att inte missa, vi var Båda jättetrötta men vi försökte ändå, jag vill ju att det ska vara naturligt men enligt min app hade jag ÄL under de dagarna, däremot visade ÄL-stickorna svaga plus men jag litade på min kropp! Har bim ca den 17e! Väntar med spänning!

• Lavelii
    maddie85 skrev 2014-11-10 07:26:23 följande:

Välkommen! Jag har försökt pricka in ägglossningen, blev nääästan påtvingat en dag för att inte missa, vi var Båda jättetrötta men vi försökte ändå, jag vill ju att det ska vara naturligt men enligt min app hade jag ÄL under de dagarna, däremot visade ÄL-stickorna svaga plus men jag litade på min kropp! Har bim ca den 17e! Väntar med spänning!

hihi fnissade till lite där. Igår var en sådan dag för oss. Jag tokvet att jag har äl, så det var igår och idag som verkligen gäller även om vi mer eller mindre kört varannan var tredje dag sen mens typ. Men just igår var vi båda så jäkla trötta, lång helg, besök hela helgen, en födelsedagsfest, sen farsdagsfirande. Vill verkligen också att det ska vara naturligt men ibland infaller dessvärre inte "naturligt" under ÄL och vi vill ju ha barn! Oskyldig Så då får man helt enkelt ta tag i det... haha...
  • maddie85

Haha vad skönt att man inte är ensam Vi skulle ha det på kvällen(vi bestämde varje dag under ÄL-dagarna) så somnade båda på kvällen, kl 4 på natten väckte jag sambon, han blev irriterad först men sen tänkte han nog som jag. Tänk om ÄL var iallafall då! Jag hoppas verkligen att det tog sig denna gång, har haft en mens emellan nu, men hade molvärk förra månaden samma tid som nu, men då prickade vi INTE in ÄL eftersom jag var bortrest! Nu körde vi varje dag och jag hoppas och hoppas! Det molar jättemycket i magen idag!!

Kul att vi nästan ligger på samma vecka Lavelii

• Innaj

Har äntligen fått mens efter ma! 41 dagar tog det och nu hoppas jag på att kroppen går tillbaka till sin vanliga cykel!! :)

• maddie85
    Innaj skrev 2014-11-10 13:07:27 följande:

Har äntligen fått mens efter ma! 41 dagar tog det och nu hoppas jag på att kroppen går tillbaka till sin vanliga cykel!! :)

Åhh grattis Då är det bara börja på ny kula! Lycka till Innaj!
  • maddie85

Jag har en fråga angående gravtest! Jag gjorde ett i morse (alldeles för tidigt, 5 dagar) mest för skojs skull eftersom jag har en molande värk som pågått i tre dagar..

Iallafall, testet var neg så kastade i soptunnan. Efter 2 timmar så skulle jag kasta en grej där då låg testet synligt så jag tog bara upp det. Ett svagt svagt rosa streck syntes, jag vet att tiden gått ut, men på något sett blev jag glad! Tänk om?! Någon annan som varit med om det? Ett neg brukar annars vara helt blank efter!

• Tallbarr12

Hej!

Blev gravid i oktober (4-5e försöket) med syskon till vår 2012a men kände mycket färre symptom än förra gången och nu i helgen fick jag blödningar av och till, men inget ont och inga klumpar så hade väl en del hopp kvar ändå eftersom jag hade en blödning med sonen med. Men gynundesökning idag visade att det inte fanns nåt kvar i livmodern, tyvärr...

Så samtidigt som vi är ledsna över missfallet så börjar vi ju fundera på vad som händer framöver. Hur lång tid tog det för er att få äl och mens efter mf?

• lovley00
    Lavelii skrev 2014-11-05 07:50:03 följande:

Det är verkligen konstigt vad alla säger olika!
    Min gynläkare sa att jag skulle låta det gå en mens emellan innan vi försökte igen. Läkaren som gjorde UL efter den medicinska behandling i samband med MA sa 2-3 cykler innan vi provar igen. Samtidigt som både han och gynläkaren sa att det inte skulle vara någon fara om jag blev gravid direkt så att säga. Trots den där 5mm som var kvar. 

Nästan säker på att jag hade ÄL mellan MA:t och min första mens. Men vi försökte inte då. Kan ångra det nu. Hittills har som sagt ingen ÄL visat sig... dag 18.

Blöder du fortfarande och rikligt? Min kropp strulade så efter p piller stoppet en månad. Fick mens och ganska kort därefter mens igen (eller vad man ska kalla det!). Visste liksom inte vad jag skulle tänka om det. Så jag tog mig till gynläkarn för att se att allt va ok. Det var det och hon kunde då se, via ett VUL, att ÄL var på väg... Blev gravid vid den ägglossningen. Men det slutade ju som det gjorde...

Blödde i en vecka denna gång. Var på sjukhuset igår för skrapning men kroppen hade skött sig själv så det behövdes inte. Var bara att åka hem igen, hon såg att det snart är dags för äl så nu bakar vi för fullt ;)
  • lovley00

Denna läkare som jag träffade nu sa inget om att man måste vänta en mens eller mer och det finns ingen bevis vid forskning att MF risken ökar om man blir gravid direkt. :)

• maddie85

Det är helt sjukt vad jag känner mig gravid denna gång!! Ändå visar testen negativt!!! Tillomed digitala visade "inte gravid" men det tror jag inte på, har testat för tidigt! Det molar konstant, känner hela tiden i magen, uppsvälld får inte igen jeansen, lite ömma bröst! Men själva känslan, vill bara få ett positivt så jag vet att jag har rätt, annars är jag VÄLDIGT skenis denna gång

Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3