• maddie85

Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3

Hej allihopa!

Blev gravid i juli, planerat men kom ändå som en chock,visste inte att det skulle gå sååå fort ;) två månader!

Vi blev glada och förväntansfulla. I vecka 6 kände jag inte samma symtom längre, bara kissnödig på natten, alla är ju olika tänkte jag!

I söndags, vecka 9(8+1) började jag blöda lite. Bokade VUL på onsdagen. På tisdagen kom det mer blod och mensvärk :(

Gick till gyn som var bokat och det var missfall, blev grymt ledsen.

Nu vill jag få hopp, finns det fler därute som vill följas åt och få ett plus inom en snar framtid??

• Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3
  • maddie85

Haha kan knappt skriva idag hoppas du förstod vad jag skrev.

Jag fick alltså min mens idag 34 dagar efter MF!

• Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-20 21:38:33 följande:

Nu kom den bara för det! Skönt men man blir ändå besviken! Hur många ggr hade du mens innan ditt plus efter missfall?? Har du försökt mycket eller knappt tänkt på det! Många frågor men så kul att höra :)

Jo kan förstå det... Var det din första mens? Ändå bra för nu vet man ju att det är rätt rent där inne... Borde ju gå bra nu när du ändå hade så lätt första gången:)

Jag hade mf i juli så jag har haft 2 mensar mellan... Men har ju aldrig testat med stickor, så vi har legat var annan dag från typ dag 8-10 tills dag 18-19;P Men jag har aldrig haft svårt att bli gravid, så det har funkat jätte bra för oss:) jag är sån dom lätt stressar upp mig och grubblar ihjäl mig om jag har för mkt koll, så det här funkar bra för mig:)
  • maddie85
    Lantis86 skrev 2014-10-21 06:06:37 följande:
    Jo kan förstå det... Var det din första mens? Ändå bra för nu vet man ju att det är rätt rent där inne... Borde ju gå bra nu när du ändå hade så lätt första gången:)

Jag hade mf i juli så jag har haft 2 mensar mellan... Men har ju aldrig testat med stickor, så vi har legat var annan dag från typ dag 8-10 tills dag 18-19;P Men jag har aldrig haft svårt att bli gravid, så det har funkat jätte bra för oss:) jag är sån dom lätt stressar upp mig och grubblar ihjäl mig om jag har för mkt koll, så det här funkar bra för mig:)
    Ja det var min första och det kommer mycket, lite läskigt när man inte är van, men gyn sa ju att den första mensen kommer bli riklig, inte kul när det kommer lite klumpar nu igen men det är ju rester... påminner om hur ledsen jag var för en månad sen.

Jag ska försöka inte tänka på det nästa månad men det är hu så svårt eftersom det är det enda man tänker på!

Jag försöker se det positivt, det var nog bra att ha en mens emellan iaf!
  • Lantis86
    maddie85 skrev 2014-10-21 07:22:47 följande:

Ja det var min första och det kommer mycket, lite läskigt när man inte är van, men gyn sa ju att den första mensen kommer bli riklig, inte kul när det kommer lite klumpar nu igen men det är ju rester... påminner om hur ledsen jag var för en månad sen.

Jag ska försöka inte tänka på det nästa månad men det är hu så svårt eftersom det är det enda man tänker på!

Jag försöker se det positivt, det var nog bra att ha en mens emellan iaf!

Jo, riktigt hemskt:( man vill ju bara bli gravid igen och glömma det hemska, men samtidigt var väl inte kroppen redo:/

Är typ omöjligt att inte tänka på det, man måste bara se till att ha tankarna på nått annat.. Jag har typ suttit å kikat på fertilitetsguiden.com å försökt lura ut hur man ska få bara möjliga fertilitet å minska risken för mf. Så man verkligen har gjort sitt yttersta:P känns alla fall dom jag sett på det med mer målmedvetna ögon än om jag jag bara varit ledsen, så hoppas det funkar:)
  • fruannie

Hej alla!

Fick missfall i söndags väldigt tidigt och jag hade bara vetat om det i lite mer än en vecka var i v 5+6. Känns tungt men har idag börjat blicka framåt och jagar nästa plus. Vill bara sluta blöda så man kan sätta igång igen.

• Sserena86
    fruannie skrev 2014-10-21 18:28:56 följande:

Hej alla!

Fick missfall i söndags väldigt tidigt och jag hade bara vetat om det i lite mer än en vecka var i v 5+6. Känns tungt men har idag börjat blicka framåt och jagar nästa plus. Vill bara sluta blöda så man kan sätta igång igen.

Hej! Känner igen mig så mycket i det du skrev. Fick missfall för två veckor sedan, var bara i vecka 5 och hade bara vetat om graviditeten i några dagar.. Men nu har jag precis haft äl enligt stickorna så jag hoppas på att kroppen funkar som vanligt direkt och att det tar sig nu på första försöket efter missfallet.. Hur länge hade ni försökt bli gravida innan missfallet?
  • fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-21 19:46:27 följande:
    Hej! Känner igen mig så mycket i det du skrev. Fick missfall för två veckor sedan, var bara i vecka 5 och hade bara vetat om graviditeten i några dagar.. Men nu har jag precis haft äl enligt stickorna så jag hoppas på att kroppen funkar som vanligt direkt och att det tar sig nu på första försöket efter missfallet.. Hur länge hade ni försökt bli gravida innan missfallet?
    Tog ut hormonspiralen i mitten på juni så han gå 3 cyklar innan jag fick ett plus. Hoppas att de inte behöver gå 3 till. Har läst lite och endel skriver att man är mer fertil efter ett missfall, är det så? Hur länge hade ni försökt??
  • maddie85

Vilken bra sida, ska in och läsa lite på den! Ja usch vill bara att den tiden ska komma :) Men det är bara leva på som vanligt antar jag!

Beklagar alla nyas missfall

• Sserena86
    fruannie skrev 2014-10-21 21:37:38 följande:
    Tog ut hormonspiralen i mitten på juni så han gå 3 cyklar innan jag fick ett plus. Hoppas att de inte behöver gå 3 till. Har läst lite och endel skriver att man är mer fertil efter ett missfall, är det så? Hur länge hade ni försökt??
    Jag har också läst att det ska gå lättare efter missfall.. Jag hoppas på det för det tog 7 månader innan vi fick vårt första plus :/ är inte jättesugen på att vänta i sju månader till.
  • fruannie
    Sserena86 skrev 2014-10-22 06:59:22 följande:
    Jag har också läst att det ska gå lättare efter missfall.. Jag hoppas på det för det tog 7 månader innan vi fick vårt första plus :/ är inte jättesugen på att vänta i sju månader till.
    Ne de känns ju inte som nån höjdare om det skulle behöva gå lika länge igen. Önskar dig all lycka till!!!

Hur länge blödde du? Jag har fortfarande blödning så kan inte börja mysa än hoppas det slutar snart. Det är betydligt mindre nu iaf och det kommer typ när jag går på toa bara och nästan inget i bindan.
Svar på tråden Följas åt till ett plus efter MF/MA! Bebis 2015<3