Sara___ skrev 2014-10-05 12:12:08 följande:
Spännande!
Ja det är med all säkerhet tvåäggstvillingar
Så roligt!
Var ute och kollade vagnar igår, av de som diskuterats här fanns bara emmaljungan inne, och vi gillade den väldigt mycket.
Dock funderar vi på det här med lufthjul eller punkteringsfria däck. -14 har tydligen ganska dåliga däck som dom har uppdaterat till -15, men när vi provkörde -15's två olika däck (punkteringsfria i gummi, och luftpumpade) så tyckte vi inte det var direkt någon skillnad alls. Funderar dock på om lufthjulen agerar bättre i snö/gräs etc, men tror också hon sa att dom lägger på lite vikt.
Har ni andra någon uppfattning? :)
Intressant att du testat de med luft i! Jag har bara testat -15 punkteringsfria och tyckte att de var lite "styva" så tänkte att det kanske blev bättre med de luftfyllda men inte det alltså?
Jag, maken och dottern åkte och provkörde igår och även maken tyckte bättre om Emmaljungan än Bugaboon så det lär nog bli den. Dock verkar det inte som att man kan köpa lufthjulen separat och sätta på ett äldre chassi tyvärr men både sitt- och liggdelar från äldre "årgångar" passar det nya chassit så det är ju bra.
Tråkigt dock om lufthjulen lägger på vikt för vagnen är ju inte direkt lätt som den är :-/. Jag får nog ringa till den andra babyproffsen-butiken och se om de har en vagn med lufthjul inne.
På vilket sätt var -14 däcken dåliga förresten?
Dottern (2,5 år) fick testa sittdelarna på både Bugaboon och Emmaljunga och Emmaljungan var helt klart bättre. Sen blir den ju betydligt större ihopfälld men med tre barn så kommer ju ändå bilen att vara rätt så stor. När de är större så lär vi väl investera i en lite billigare sulky att ha i bilen och när vi är iväg. Såsom vi har nu med dottern.