• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-06 21:39:20 följande:
    Ja det är inte alls kul :( Fick foglossning när jag väntade dottern, blev sjukskriven ganska tidigt så också, runt v 25. Gick på kryckor sista tio veckorna. Har provat allt, akupunktur, Tens, bälte mm. men inget hjälper tyvärr. Jag har ont både bak, fram och emellan. Sist jag var gravid tjurade jag på och vägrade bli sjukskriven, något jag aldrig gör om igen. Så när läkaren sa sjukskrivning så accepterade jag det. Känns såklart jobbigt men samtidigt är det så kort tid av mitt liv som jag är gravid, vill göra det bästa både för mig och dom små.
    Usch, foglossning är verkligen vedervärdigt! Jag kämpade på alltför länge med dottern också, önskar så att jag hade gått med på att bli sjukskriven tidigare men "duktig flicka"-syndromet slog tyvärr in och jag jobbade tills det datumet jag hade sagt innan

Får jag likadant igen så hoppar jag på sjukskrivningen på fem röda! Det är ingen som tackar en för att man pressar sig själv.

Och denna gång är jag ändå inställd på att vara 100% sjukskriven efter vecka 25 som senast! Känns lika jobbigt denna gång att "svika" jobbet men nu prioriterar jag de två små och har världens bästa argument "att förhindra förtidig födsel" vilket ju är sanningen.

Imorgon är det läkarbesök, kan vi skippa idag och bara bestämma att det är imorgon istället?

Jag nojjar mig att min tapp skall ha blivit påverkad av mina sd. Hoppas hoppas att så inte är fallet!
  • Lily2
    Maja1420 skrev 2014-10-06 21:01:03 följande:

Vi har gått med i tvillingklubben då det var rabatt på deras utbildning om man var med. Ska gå på utbildningen som är 6 nov i Stockholm. Någon mer som ska gå?

Utbildning låter bra, ska kolla upp det helt klart!
  • JhjärtaK
    Maja1420 skrev 2014-10-06 21:01:03 följande:
    Vi har gått med i tvillingklubben då det var rabatt på deras utbildning om man var med. Ska gå på utbildningen som är 6 nov i Stockholm. Någon mer som ska gå?
    Jag hade gärna gått om den var i Gbg, låter som en vettig förening.
  • Lily2
    JhjärtaK skrev 2014-10-07 08:57:49 följande:

Jag hade gärna gått om den var i Gbg, låter som en vettig förening.

Jag såg nu på tvillingklubbens hemsida att det går en utbildning i Gbg den 25 nov!!
  • JhjärtaK
    Lily2 skrev 2014-10-07 10:50:59 följande:
    Jag såg nu på tvillingklubbens hemsida att det går en utbildning i Gbg den 25 nov!!
    Oj! Intressant, jag får kolla på agendan. Ligger den också på hemsidan måntro?

Jag hade en så hemsk dröm inatt. Jag drömde att tvillingarna inte var våra utan att jag bara var en surrogatmamma och att vi kom på det först nu. Den riktiga mamman var en ensamstående 20-åring så jag hoppades att hon inte skulle vilja ha dem då de var två och det skulle bli för mycket jobb för henne. Vi var på ett UL som gjordes i en "allmän" sal där en massa andra UL genomfördes samtidigt. Så jäkla skumt! Sen när jag vaknade så blev jag så lättad över att de är våra! När jag berättade om drömmen för maken så var hans kommentar "om ett år så kanske du önskar att de inte var våra", tack för den pessimistiska inputen liksom :-P realistisk ev men det var inte det jag ville höra imorse kan jag säga.
  • plopp76

Hej på er!

Jag gjorde ett litet inhopp ang barnvagnar förra veckan... säkert inte alla som minns mig :)

Jag var på VUL idag, är i vecka 8+2 och väntar tvillingar! HELT GALET! Mitt BF är visserligen 16 maj och detta är en mars-april-tråd, jag vet. Men jag vet inte om jag sett nån tvillingtråd för senare bf?

Iallafall... jag vet inte riktigt om jag smält det än. Alldeles skakig och vet inte om oron och alla känslor nånsin kommer lugna sig i kroppen.

• JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-10-07 14:25:40 följande:

Hej på er!

Jag gjorde ett litet inhopp ang barnvagnar förra veckan... säkert inte alla som minns mig :)

Jag var på VUL idag, är i vecka 8+2 och väntar tvillingar! HELT GALET! Mitt BF är visserligen 16 maj och detta är en mars-april-tråd, jag vet. Men jag vet inte om jag sett nån tvillingtråd för senare bf?

Iallafall... jag vet inte riktigt om jag smält det än. Alldeles skakig och vet inte om oron och alla känslor nånsin kommer lugna sig i kroppen.

Klart du är välkommen även om bf är i maj

Såg det ut som enäggs eller tvåäggs?
  • JhjärtaK

Hej på er!

Just det, tittade på Kronan Syskon men sittdelarna var alltför smala för vår smak så den blir det inte.

Står och väger mellan Double Viking och Donkeyn men lutar mer åt Double Viking.
  • plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-10-07 14:33:59 följande:
    Klart du är välkommen även om bf är i maj

Såg det ut som enäggs eller tvåäggs?
    Det var enäggs, det var han säker på men så klart ska det kontrolleras igen sen om ett par veckor på KUB:et. Det såg ut som om dom delade moderkaka, men eftersom det är så tidigt så ville han inte slå fast det just nu. Det ska också fastställas sen på nästa kontroll.

Vi förlorade en graviditet i vecka 19 i april så vi känner oss så klart väldigt oroliga nu. Men vi får försöka att fokusera på att allt såg bra ut idag och sen ta saker och ting allteftersom.
  • stinaa

Hej på er!

Haha, vad häftigt! Då var det som du misstänkte :)

Du är självklart välkommen hit. Tror vi alla har en spännande, omvälvande och häftig resa framför oss, roligare ju fler vi är som följs åt! :)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D