• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-01 13:58:20 följande:
    Har ni babyproffsen där? Dom har alla dom tre vagnarna och det var där vi testkörde, fast i Norrland då :)
    Japp det har vi (två st till och med ). Då beger jag mig ditåt så snart det bara går! Tack för tipset!
  • blåbärsmuffins
    Sara___ skrev 2014-09-30 22:08:07 följande:

Dags för vårt andra UL imorgon i v.14 för att se om det är enäggs eller tvåäggs. Är så nervös, för när jag ringde och bokade så hamnade jag hos en barnmorska som var väldigt pessimistisk tyvärr när jag sa att vi i v. 7 fick se två tickande hjärtan via vul. Svaret var ungefär "ja fast ta inte ut för mycket i förskott, det är så lätt hänt att man tappar en av dom i början, så ha inte för höga förväntningar nu". Usch! Har haft ångest ända sedan dess och det var tre veckor sedan...

Någon mer som fått detta hemska "besked" upptryckt i ansiktet? Hoppas verkligen allt är som det ska imorgon men är så orolig, magen växer så det knakar så jag tror inte det finns fog för oro, men ändå :-/

Jodå det har de sagt från vi såg dem i v6 tills v 12. Dessutom var vi på vaginalt ultraljud i v 8 då läkaren inte kunde se ena fosterstrukturen ordentligt. Då beredde vi oss på det värsta och jag bara stängde av alla känslor i två veckor till nästa vul. Det var de jävligaste veckor jag genomlevt. Men allt var okej.
  • blåbärsmuffins
    Sara___ skrev 2014-10-01 23:22:12 följande:

Vad är det för skillnad på tvillingvagn och syskonvagn förresten? :)

Syskonvagn har vanligtvis bara en lift, annars är det samma. Tvillingklubbens medlemskap ger 10% på många ställen när man köper dubbelt. Jag har kollat på tentorna team cosmo och den tycker jag verkar fantastiskt bra. Det är viktigt för mig att kunna ha dem vända mot mig i sittdelen även när de är större.
  • JhjärtaK
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-02 07:48:20 följande:

Teutonia team cosmo

Jag funderar också på den vagnen men är bara lite skeptisk då bebisarna inte har varsin sufflett. Så om en vill sova och man vill att den skall ha det mörkt och den andra är vaken och vill titta upp på himlen så går ju inte det :-/.

Vet du om det går att fästa två babyskydd på den? Vi har nämligen redan ett med adapter (iofs är adaptern till teutonia be you, kanske funkar den då inte till team Cosmo??)

Igår hann jag inte åka och kolla. Jag svängde förbi McDonalds istället och tog ett paket chili cheesetops och en Sprite innan jag begav mig och handlade mat. Jag menar, om tvillingarna verkligen vill ha chili cheesetops så måste de ju få det, haha!

Är för övrigt rätt förvånad att min vikt har stått rätt så still i några veckor nu. Har gått upp 2 kg och är i vecka 15. Var samma när jag skrev in mig i vecka 8. Men jag klagar inte, gick upp drygt 20 kg med dottern och vad jag minns så var det mycket vätska på slutet.
  • JhjärtaK

Yay! Pratade precis med babyproffsen i Sisjön och de hade donkeyn, double Viking OCH kronan syskon inne som man kunde titta på och prova! Whoho!

• stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-10-02 13:16:58 följande:

Yay! Pratade precis med babyproffsen i Sisjön och de hade donkeyn, double Viking OCH kronan syskon inne som man kunde titta på och prova! Whoho! smile1.gif

Oh vad spännande! Återkom om vad du tyckte! :) Vi ska bestämma oss i helgen men har typ redan bestämt oss för en bugaboo, hehe.

Samma här gällande vikten, v 17 och gått upp ett kilo. Men har lite övervikt sen innan så det gör inte så mycket. Tror det beror på att jag inte kan äta stora portioner, äter mycket mindre men även onyttigare..
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-02 14:05:05 följande:
    Oh vad spännande! Återkom om vad du tyckte! :) Vi ska bestämma oss i helgen men har typ redan bestämt oss för en bugaboo, hehe.

Samma här gällande vikten, v 17 och gått upp ett kilo. Men har lite övervikt sen innan så det gör inte så mycket. Tror det beror på att jag inte kan äta stora portioner, äter mycket mindre men även onyttigare..
    Nej middagar kan jag inte heller äta lika mycket av. Brukar i vanliga fall kunna äta en pizza utan några problem men i fredags orkade jag en halv, sen sa det tvärstopp. Tog andra halvan som lunch dagen efter och rent kalorimässigt så är det ju inte helt fel att äta en halv pizza egentligen

Men generellt så äter jag också lite onyttigare. Det har lagt sig lite men det enda som jag kunde tänka mig i början var typ snabbmat
  • Maja1420

Jag har gått upp ca 3-3,5 kg tror jag. Får se vad vågen står på hos bm på mån... Känns så mkt men vägde inte så mkt innan så antar det är ok, är i v 16... Har mest bara varit sugen på att äta "riktig mat" fast större portioner än vanligt. Enstaka gång jag ballat ur o ätit massa ostbågar o godis. Jag tycker jag samlar vätska rätt mkt, dricker vatten men kissar rätt lite emellanåt. Nån annan som samlar vätska redan? Trodde det skulle ske senare...

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D