nokla skrev 2015-04-25 17:08:34 följande:
Våra är inte vakna långa stunder än, de sover, äter och umgås 10-15 min sen blir de trötta och gnälliga och behöver hjälp att komma till ro. De är inte övertrötta då?
Vi bär och bär, tar varsin bebis och de kommer bara ner för att äta och byta blöja. Nu när vi har vant oss och lagt ner tanken på att kunna lägga ifrån sig bebis ibland så funkar det väldigt smidigt faktiskt och bra att kunna ägna sig åt de andra barnen trots att vi båda är upptagna med en bebis var 24/7. Vi kommer iväg ut å hittar på nåt varje dag, lagar middag, lyckas hålla undan stöket och tvätten och har tid för att umgås
Bär ni i sele eller sjal eller famn? Problemet blir när vi skall lägga storasyster för då kan man inte ha med sig en bebis och hon är inte stor nog för att lägga sig själv. Igår dubbelmatade jag dem medan maken la storasyster men iom deras kolik så skrek en av dem rätt så rejält efter matningen och då sitter man där med båda i knät och kan inte resa sig upp och gå med ena då den andra skulle vakna.
Ja det här med två är inte det lättaste.
Idag är det premiär för mig och småtöserna på stan och även busspremiär. Jag hoppas att det går bra och att de sover sig igenom lunchen för gör de inte det och är vakna båda två så är det kört! Men i värsta fall så får vi väl åka hem igen och det får bli lite skrik. Shit happens liksom
De har iaf börjat äta mer sällan på nätterna. 3-5 timmar mellan matningarna men de låter högt som mistlurar däremellan så den som ligger inne i samma rum som dem får oftast inte så mycket sömn alls. Jag kan dock sova igenom det mesta första passet på natten från kl 21 och framåt för då är jag så jäkla trött men sedan efter kl 01 har jag svårare att sova djupt.