• julii

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Var ju på kub idag.. och gissa vad. Vi ska ha tvillingar! ! Jisses vilken chock :D

• julii

Oj nu skrev jag i fel grupp :p

Men hoppar gärna in här med om jag får! Fick reda på idag att vi väntar tvillingar. Är i vecka 14. Har bf 1 maj :)

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-10-23 07:19:20 följande:

Mrs N, såå fina bilder och mage!

Julii: välkommen! Skriver samma frågor här som i april-tråden. Verkar det vara enäggs eller tvåäggs och när är ditt nästa UL? Vad fick bebisarna för siffror på kub?

Barnmorskan var ganska säker på att det är tvåäggs :)

Nästa ul är 4 december och efter det en gång i månaden. Vi fick fina siffror på båda. Barnmorskan sa som hastigast siffrorna men jag är ganska säker på att hon sa 1:20000 :)
  • julii

Pinsam fråga, men har ända sedan jag fick plus på stickan vart jätte hård i magen och svårt att gå på toaletten och igår fick jag springa på toa 3 gånger, var jätte lös. Någon som vart med om samma eller är de nå fel? :/

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-10-24 12:51:32 följande:

Min är lite fram och tillbaka. Mestadels hård men sen kommer dagar då den är betydligt lösare och sen tillbaka till hård igen.

Helt naturligt så du behöver inte oroa dig

Skönt att höra, tack :)
  • julii

Är det någon mer än jag som har väldigt ont i ryggen? Så fort jag gör något, igår dammsög jag bara men fick sätta mig en stund. De är i svanken de gör ont och lite ner i ena skinkan. De känns som att det låser sig nästan?

Ang. Ultraljud ska inte jag göra nå förrens rul som är om ca 5 veckor sedan efter det en gång i månaden. Låter lite jämför med er andra?

• julii
    Maja1420 skrev 2014-10-27 13:10:05 följande:

Jag ska göra RUL imorgon (i v 19) och sedan var 4:e veckan som du. Beror på om man väntar en eller tvåäggs. Antar att du då som jag väntar tvåäggs?

Ja tvåäggs :)
  • julii

När vågar man gå ut med graviditeten? Såg ju de små förra veckan som var så livliga men är fortfarande livrädd för missfall! Är rädd att jag ska vara en av de få som får ma sent och har jag då berätta blir det ännu jobbigare. Min sambo vill gärna gå ut med det men jag är väldigt orolig.. Jag är i vecka 14. Från början v.15 men vart framflyttad 6 dagar på kub :)

• julii
    JhjärtaK skrev 2014-10-28 16:24:59 följande:

Närmaste familjen fick veta efter VUL i vecka 8, sen så berättade vi på jobbet efter kub i vecka 14 då vi visste att de var två. Men innan VUL så fick en del vänner reda på det då vi umgicks rätt så mycket med några och det var svårt att dölja att jag dels var så trött och dels inte drack alkohol alls.

På Facebook tänkte vi väl bli officiella någon gång efter RUL men jag vet inte hur länge vi väntar mtp de förhöjda riskerna MCDA tvillingar medför. Dottern får reda på det någon gång efter RUL också.

Vad menas med MCDA ?

Vi har gått ut med det nu. Är i vecka 14 och tycker det känns bra.
  • julii

Är det någon som vet hur de är med att färga håret? Är det farligt på något sätt för de små?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D