• julii

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Hur många är vi här i tråden som väntar tvåäggstvillingar?

Hur många ultraljud har/kommer ni art göra?

Jag gjorde kub v.12 rul v.18 och kommer nu inte göra nästa förrens v.28 tror jag de va. Är i 23 nu så tycker det känns super långt dit. När jag läser här tycker jag att alla går på ultraljud hela tiden :p

• julii
    nokla skrev 2015-01-04 20:24:26 följande:

Jag väntar tvåäggs å det var rutinultraljud v 19 och tillväxtultraljud v 28 och sen var det planerat ett till mot slutet för att kolla hur de ligger.

Nu blir det ju fler för att de är små, men det hade jag förstås helst sluppit.

Okej då verkar det vara samma lika. Var det på tul de sågs att de va små? Hur mycket oftare får du göra ul nu?
  • julii

Konstig fråga kanske...men äter ni påläggsskinka? Har inte vågat äta de under hela graviditeten och är så sjukt sugen på det. Har läst att man kan frysa ner de för att bakterier ska försvinna men tycker de inte alls blir gott... :/

• julii
    stinaa skrev 2015-01-09 09:52:05 följande:

Håller med om att ctg är jättejobbigt. Jag åkte in i måndags pga regelbundna, onda sammandragningar, det visade sig att tappen hade förkortats lite (2,5 cm). Men jag blev bara kvar över natten och fick senare åka hem då det gick över. Men för det första så hittade dom knappt tvillingarna när dom gjorde ctg, eller dom trodde hela tiden det var samma eftersom hjärtslagen var så lika. Men det var fruktansvärt jobbigt att ligga på rygg, började efter bara några minuter må illa och bli svimfärdig. Tillslut fick jag sätta mig upp och dom fick hålla i dosorna, sen mådde jag illa i flera timmar. Hua! För att inte tala om nätterna, det enda som funkar någorlunda är att ligga på sidan, men nu börjar det bli jobbigt också! Hur sover ni på nätterna? Vecka 30+4 nu.

Jag har jätte svårt att sova på nätterna. Får ont i höfterna av att ligga på sidan och ligga på rygg är inte ens att tänka på. Så snurrar från sida till sida och blir illamående och måste kissa flera gånger varje natt så blir inte alls nån sammanhängande sömn.. jobbigt!!
  • julii

Hej! Var hos bm idag (äntligen,inte vart där sedan vecka.12) och det gick jättebra. Alla prover och värden var jätte bra. Och fick lyssna på hjärtljuden. Båda två hittades fort så de var sådan lättnad att äntligen få höra dom :)

Tycker allt börjar bli så verkligt nu. Är i v.25 nu och tycker tiden går fort faktiskt. Nu väntar vi på nästa ultraljud som är 10e februari. Känns långt dit men hoppas de går fooooort så vi får se dom snart :)

• julii
    JhjärtaK skrev 2015-01-16 20:05:56 följande:

Härligt att alla värden såg bra ut! Vad låg hjärtljuden på?

Bm sa aldrig det och jag glömde såklart att fråga, kom på det när jag gick därifrån :/

Men mitt sf mått var 32.. och jag som är i 25 haha hur ska detta sluta.. :p
  • julii
    A82 skrev 2015-01-17 13:08:45 följande:

Vad skönt att det äntligen var dags för besök hos BM och att det gick bra. :)

Känner faktiskt också att tiden går rätt fort nu. Och ju tätare det blir mellan kontrollerna desto bättre känns det ju.

Ja visst är de så :)
  • julii
    JhjärtaK skrev 2015-01-18 13:31:42 följande:

Jag tycker också att magen blivit tung snabbt nu och funderar på något stöd. Tänkte dock kolla in det där stödlinnet från Cariwell som någon tipsade om för ett tag sedan då jag vet med mig att ett magbälte mest skulle bli liggandes. Jag har nämligen ett foglossningsbälte och det är obekvämt att ha på sig så fort man vill sätta eller lägga sig ner så jag använder det inte alls när jag är här hemma. Men ett linne har man ju hela tiden tänker jag så man kommer inte "undan" lika lätt

Vart kan man köpa sådana linnen ? :)
  • julii

Måste bara fråga om någon här känner igen sig eller om det är jag som håller på att bli tokig. Detta är min och min sambos första barn, vi har kämpat närmare 1,5 år innan vi blev gravida. Självklart överlyckliga och spännande så ta mig inte fel nu men jag kan ofta slås av tankar som "tänk om jag ångrar mig, tänk om jag inte kommer tycka om dom, jag kanske inte är redo att bli mamma, jag kanske inte kommer klara av det, bli en dålig mamma osv" och det gör mig rädd för att jag är ju självfallet jätte lycklig och jag längtar efter dom och räknar dagarna varje dag hur långt det är kvar tills nästa kontroll/ultraljud och bf. Men är de normalt att känna så här?

• julii
    JhjärtaK skrev 2015-01-19 17:01:21 följande:

Säger som nokla, fullkomligt normala tankar. Jag har tänkt både en och två gånger "vad fasiken har vi gjort??" och graviditeten var både önskad och planerad. Tror att det är nyttigt att tänka så då nu innan de kommer för på så vis förbereder man sig och har bearbetat en massa saker.

Phuu va skönt då är det inte bara jag :p tack för ni svara :)

Graviditeten är både önskad och planerad och vi har velat det här så himla länge men kommer en tanke då och då " fixar vi det här nu?" Men längtar o längtar :)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D