Snart lycklig skrev 2014-12-17 22:55:25 följande:
Förlåt att jag bara kastar mig in i tråden, men behöver lugnande besked ifrån er. Har inte hunnit läsa igenom tråden ännu, men ska. Det är därför jag i min desperation slänger ur mig frågor. Hoppas ni tycker det är ok och att ni orkar svara.
Först, stort grattis till er alla! (Jag är enäggstvilling själv.)
Jag är äntligen äntligen gravid, imorgon går jag in i vecka 7 (6+0). Jag har gjort ÄD utomlands. Ett tidigt VUL igår visade på tre jättefina runda hinnsäckar med embryon i alla (för tidigt för hjärtljud). Chock i sig, men, men.... Runt hinnsäckarna syntes tjock slemhinna runt var och en. Läkaren sa igår att allt såg jättebra ut.
Nu till min hemska oro, usch, så orolig.......
Jag har börjat att blöda ikväll. Först rosarött på toapappret, sedan brunt, sedan ökad mängd, mera vinrött, sedan åter färskt rött. Liknande mensfärger. Det kommer definitivt mer än en femkrona i trosskydden varje gång, byter ofta för att ha koll. Det droppar ner i toan när jag sitter där.
Det började med extra stark värk i livmodern, som mer och mer liknat vanlig mensvärk. Det är inte så växtvärken varit tidigare.
Värken har för tillfället minskat....
Snälla, har någon en solskenshistoria? Har ni också haft blödningar i tidig graviditet, och sedan har allt gått bra?
Om jag var du skulle jag ringa eller åka in till gynakuten. Förstår att du är orolig.