• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • JhjärtaK
    blåbärsmuffins skrev 2015-03-12 16:20:00 följande:

Nåt nytt? Jag ska bedömas på lördag. Till dess försöker jag låta bli att klia ihjäl mig, särskilt på nätterna. Det blir bara värre, men proverna visar inget. Å inget hjälper eftersom det inte är allergi. V 37+5 idag.

Hur går det för er?

Inget nytt här. Har bebisshoppat och tvättat en del av de saker jag köpt. Vecka 37+1 idag och var på mitt sista besök hos bm.

Allt såg fint ut. Vågen står på 92 kg vilket ändå "bara" är ett kilo mer än vad jag vägde när dottern kom (dock kom ju hon i vecka 40, hehe )

Tv1 hade 140 i puls och Tv2 hade 130.

Blodtrycket var 140/60 så lite högre övertryck men det beror ju på yttre faktorer så inget att oroa sig över.

Blodsocker på 3,7

Hb på 144 (whoho! Nu känns det helt ok att förlora lite blod under förlossningen)

Sf-mått på 43 cm

På måndag har vi inskrivning inför snittet, spännande!
  • nokla

84 kg visar min badrumsvåg hemma, 63 kg vägde jag vid inskrivningen.

Åh det känns helt sjukt när man kollar i kalendern hur kort det är kvar, jag kan inte fatta det. Känns som det är flera månader kvar, vid mina andra graviditeter har jag typ känt mig färdig vid det här laget och bara gått och väntat. Undra om jag behöver försöka förbereda mig på nåt vis eller bara ta det när det kommer, tänk om jag inte klarar av att föda barn när jag känner mig så oförberedd, jag kanske får panik

• blåbärsmuffins

Känner mig också oförberedd och fick lite panik när jag fick klart för mig att jag förmodligen kommer att sättas igång imorgon. :-O

• JhjärtaK

Känner också att jag inte är redo på samma sätt som när jag väntade dottern. Kanske är det rädslan för att de är två st denna gång och att det är såpass mycket svårare att ta in?

• nokla
    blåbärsmuffins skrev 2015-03-13 13:24:41 följande:

Känner mig också oförberedd och fick lite panik när jag fick klart för mig att jag förmodligen kommer att sättas igång imorgon. :-O

Oj imorgon! Det var snart, fick du veta det idag?

Ja det är säkert för att det är två jag inte känner mig redo Fick ju inte veta att det var två förrän i vecka 19 heller så har bara haft en halv graviditet på mig att bearbeta det

Lycka till imorgon, om det är så att det blir igångsättning
  • JhjärtaK
    blåbärsmuffins skrev 2015-03-14 06:57:54 följande:

Fattar inte varför bilden blir på sidan. Förlåt.

Det är den dumma appens fel, en av mina hamnade upp och ner!

Åh så spännande, stort lycka till så får du uppdatera när du orkar!

Jättefin mage också och tänkt att du burit dem till 38+0, fantastiskt!
  • JhjärtaK

Nu har två bekanta till oss fått sina tvillingar och nu känns det faktiskt som att jag är ner förväntansfull än vad jag var innan så det känns toppen

Ett av paren bor rätt nära oss så jag ser fram emot att förhoppningsvis kunna umgås med dem längre fram på vårkanten när risk för rs och magsjukan har gått ner (och ens egen kropp fått läka lite).

Hur länge tänker ni vänta innan folk får komma och hälsa på? Jag har sagt två veckor, sen är släkt välkomna (förutsatt att de är kärnfriska, inga snoriga vuxna här inte!!). Mina föräldrar och min syster som bor väldigt nära lär väl få sig en titt innan dess iofs.

Och hur gör ni med vänner som har dagisbarn? När får de komma och hälsa på och under vilka premisser?

• nokla

Jag tänker att den som är frisk får komma när hen vill. Jag har aldrig haft något behov av att isolera mig efter tidigare graviditeter och har själv åkt och hälsat på folk 1-2 dagar efter förlossningen, åkte direkt från bb och firade min pappa som fyllt år sist så jag förväntar mig att det blir ungefär lika den här gången förutom att jag antagligen blir kvar längre på bb. Lär ju vara sjukt rastlös när jag kommer därifrån i så fall. Hur ser det ut med rs nu, har det börjat minska än eller?

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D