• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • A82
    JhjärtaK skrev 2015-03-01 00:07:24 följande:
    Känner så med dig! Är inne på vecka 4 med samma envisa förkylning! Blir helt tokig snart av att inte kunna andas genom näsan och ha tungt huvud och småont i halsen hela tiden

Och det är ju så jäkla tungt att "bara" vara gravid! Så nu är jag redigt trött på detta! Vecka 36 så om ca 3 veckor senast kommer vi vara trebarnsföräldrar, gah!
    Usch, jobbigt för dig med. Men tänk att du kan se ljuset i tunneln nu med nedräkning till snittet! :) Spännande.

Vi gick in i vecka 32 igår, så det är ju lite längre tid kvar. Vi hoppas ju på aprilbarn här, precis som storebror. Fast gärna inte på hans födelsedag.

Tycker att det är en väldig aktivitet i magen nu, det är roligt att titta på. Men man känner sig som man ska spricka snart. ;)
  • nokla

Nu väger båda över 2 kg (uppskattat), den största 2500 och den mindre har jag glömt Den här graviditeten har börjat sätta sig på hjärnan

Men de låg iaf på -14 och -21% så det var väldigt likt förra gången. Det känns stort nu när jag hade ställt in mig på att de skulle födas yttepyttesmå, men 2,5 är ju en helt acceptabel födelsevikt. Får se hur mycket mer de hinner växa nu innan det är dags

• justordinary
    nokla skrev 2015-03-02 18:28:13 följande:

Nu väger båda över 2 kg (uppskattat), den största 2500 och den mindre har jag glömt Den här graviditeten har börjat sätta sig på hjärnan

Men de låg iaf på -14 och -21% så det var väldigt likt förra gången. Det känns stort nu när jag hade ställt in mig på att de skulle födas yttepyttesmå, men 2,5 är ju en helt acceptabel födelsevikt. Får se hur mycket mer de hinner växa nu innan det är dags

Låter ju toppen! Vilken vecka är du i nu?
  • nokla
    justordinary skrev 2015-03-02 19:07:22 följande:

Låter ju toppen! Vilken vecka är du i nu?

37
  • JhjärtaK
    nokla skrev 2015-03-02 18:28:13 följande:

Nu väger båda över 2 kg (uppskattat), den största 2500 och den mindre har jag glömt smile3.gif Den här graviditeten har börjat sätta sig på hjärnan smile4.gif

Men de låg iaf på -14 och -21% så det var väldigt likt förra gången. Det känns stort nu när jag hade ställt in mig på att de skulle födas yttepyttesmå, men 2,5 är ju en helt acceptabel födelsevikt. Får se hur mycket mer de hinner växa nu innan det är dags smile1.gif

2,5 är kanon! och nu börjar det närma sig rejält för er. Tror du de stannar till bf eller vill de ut tidigare?
  • blåbärsmuffins

Nokla. Då är vi synkade

Jag går in i 38 på lördag.

I v 35 låg mina på -17 och -10 procent. Vikten uppskattades till 2006 och 2188. Nu borde de ju väga närmare 2.5. Det är inte så lite! Jag ska på tul på fredag. Nu orkar jag ingenting. Har gått upp 4 kilo på en vecka, och bundit vätska så det är otroligt.

Vill att det ska vara över snart.

Har ni andra förvärkar?

• nokla
    JhjärtaK skrev 2015-03-02 21:29:43 följande:

2,5 är kanon! och nu börjar det närma sig rejält för er. Tror du de stannar till bf eller vill de ut tidigare?

Ingen aning, det skulle ju kunna bli när som helst men det känns inte alls som nåt är på gång. Det har gått så fort jag har lite svårt att fatta hur lite det är kvar nu, även om det dröjer 3 veckor till så känns det SNART!
  • nokla
    blåbärsmuffins skrev 2015-03-02 22:13:51 följande:

Nokla. Då är vi synkade

Jag går in i 38 på lördag.

I v 35 låg mina på -17 och -10 procent. Vikten uppskattades till 2006 och 2188. Nu borde de ju väga närmare 2.5. Det är inte så lite! Jag ska på tul på fredag. Nu orkar jag ingenting. Har gått upp 4 kilo på en vecka, och bundit vätska så det är otroligt.

Vill att det ska vara över snart.

Har ni andra förvärkar?

V 38 på onsdag, vad spännande att se vem som blir först här Jag trodde nästan att nån redan skulle ha fött vid det här laget. Jag väntar ju också på en spontan (förhoppningsvis) vaginal förlossning, gick över bf med 7 dagar första graviditeten och 6 dagar andra graviditeten. Jag kan ha riktigt mycket förvärkar vissa dagar och andra känner jag inte av en enda. Idag fick vi se dem öva på att andas på ultraljudet, det var coolt
  • JhjärtaK

Med tanke på att flertalet (därav TS) inte är aktiva längre i tråden så antar jag att några har fött redan

Jag vill verkligen inte att det drar igång nu. Dottern är jättesjuk, tror på influensa, så det skulle inte kännas on att lämna bort henne till mina föräldrar när hon mår som hon mår. Hon hade nästan 40 grader nu på morgonen stackaren

V 37 imorgon.

• nokla
    JhjärtaK skrev 2015-03-03 09:32:24 följande:

Med tanke på att flertalet (därav TS) inte är aktiva längre i tråden så antar jag att några har fött redan

Jag vill verkligen inte att det drar igång nu. Dottern är jättesjuk, tror på influensa, så det skulle inte kännas on att lämna bort henne till mina föräldrar när hon mår som hon mår. Hon hade nästan 40 grader nu på morgonen stackaren

V 37 imorgon.

Nä inget vidare men bra å avklara influensan innan bebisarna kommer.
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D