• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • A82
    stinaa skrev 2015-03-09 15:45:53 följande:

Hej hej! Tänkte bara meddela att torsdag 26 februari så föddes våra pojkar. Hinnorna togs i v 37+3 efter en lång och jobbig latensfas. Vi är överlyckliga och landar just nu hemma med en stolt storasyster :)

Grattis till pojkarna!! :)
  • JhjärtaK

Nu har jag beställt var sitt gosedjur till tjejerna. Hinner de skickas i tid så tänkte jag ha med dem till bb för att fota dem bredvid sitt gosedjur och sedan ta ett nytt foto en gång i månaden.

Gjorde nästan samma med dottern men först från att hon var 1,5 månad och sen tills hon var 2 år. Nu tar vi en gång per år med samma gosedjur vilket är väldigt roligt att ha

• stinaa
    blåbärsmuffins skrev 2015-03-10 03:53:15 följande:

Grattis Stinaa! Hur stora var de?

Dom vägde 3224g och 3012g, 48 cm. Så väldigt fina vikter :)
  • Trippelmamma76

Oj vilka stora killar! Så skönt! Själv hoppas jag att jag ska komma upp emot 2,5... Men över 2 i alla fall... Grattis och lycka till med allt!

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2015-03-11 09:33:02 följande:
    Dom vägde 3224g och 3012g, 48 cm. Så väldigt fina vikter :)
    Tänk att du orkade gå runt med så mycket bebis i magen! Är helt imponerad! Jag vet inte hur jag skall klara en vecka till och då är mina uppskattade rätt små. Känns ändå som att magen skall krossa mig
  • nokla

Oj vilka bra vikter stinaa!

Går in i vecka 39 idag, undrar om de sjunkit ner lite jag känner mindre tryck uppåt och andas lite lättare Tycker däremot inte att jag ser nån skillnad direkt. Men herregud vad hungrig jag har blivit, vill äta varannan timme typ. Hoppas det är bebisarna som växtspurtar lite.

• JhjärtaK
    nokla skrev 2015-03-11 11:31:17 följande:

Oj vilka bra vikter stinaa!

Går in i vecka 39 idag, undrar om de sjunkit ner lite jag känner mindre tryck uppåt och andas lite lättare smile1.gif Tycker däremot inte att jag ser nån skillnad direkt. Men herregud vad hungrig jag har blivit, vill äta varannan timme typ. Hoppas det är bebisarna som växtspurtar lite.

phpqaf8b611433.jpg

Jättefin mage som vanligt

Jag har också börjat bli jättehungrig!! Känner mig proppmätt för att sedan en timme till två senare vara hungrig som en varg igen kanske är som du säger att bebisarna växtspurtar nu mot slutet

Skall in till mvc idag för att kolla trycket då jag lagt på mig så mycket vätska den senaste veckan. Får se vad det blir.
  • blåbärsmuffins

Nåt nytt? Jag ska bedömas på lördag. Till dess försöker jag låta bli att klia ihjäl mig, särskilt på nätterna. Det blir bara värre, men proverna visar inget. Å inget hjälper eftersom det inte är allergi. V 37+5 idag.

Hur går det för er?

• justordinary

Har idag varit uppe ovanligt mycket, typ fem timmar i sträck, pust. Det känns både i bäckenet och i magen... Straffet blir extra mycket sammandragningar. -.- Men var tvungen att ta en liten sväng på ikea så får väl skylla mig själv! Hoppas tappen håller tre veckor till. Är i v 34+ nu och kommer snittas i v 37+ så vore så himla skönt om de är kvar tills dess. De har ju skött sig hittills.

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D