Mrs N skrev 2014-10-03 09:48:16 följande:
Tack snälla ni för snabba svar. Jag har redan ringt en ny mvc och pratat men enligt dem så gör dem inte heller något innan rul
jag är v.10 och äter lergigan comp sedan v.7.
Tack snälla för omtanken <3
Ring gyn istället då, så du får träffa en läkare som kan skriva ut något starkare än lergigan och diskutera av sjukskrivning. Dra en vals om att du haft ont, så får du säkert ett vul i alla fall. Då ser de vilken sorts tvillingar du bär. Annars får du be om ett KUB-test. Då får du komma in före vecka 14 i af.
justordinary skrev 2014-10-03 19:58:43 följande:
Varit lite inaktiv här ett tag...haft massor med huvudvärk hela veckan och varit tvungen att äta alvedon..usch... Jag hoppas verkligen att jag inte skadar dem när jag tar alvedon, men jag har inte haft så mycket val... :S
Angående förlossning tror jag att jag oroar mig för precis allt. Smärtan. Att det ska gå fel. Att det inte finns tillräckligt med resurser. Allt... Känns som att ett planerat snitt passar mig bättre, även om det också känns obehagligt och skrämmande så känns det hanterbart vilket inte en vaginal förlossning gör (för mig).
Just nu längtar jag efter att få gå på nästa ul för att se hur de har det... Jag hoppas att de mår väl... Sambon och jag har berättat för våra chefer nu men annars håller vi tyst ett tag till om det går.
Förresten, verkar vara många med illamående här inne (kul för oss, dubbla bebisar - dubbelt illamående...). Är det någon mer än jag som har som att illamåendet är mer vissa dagar och mindre vissa, och att man kräks vissa dagar men inte andra? Känns skumt... Håller verkligen tummarna att det kommer gå över....
Jag har också fruktansvärd huvudvärk. Läste någonstans att man kan få det av de ökade progesteronhalterna, medan bm trodde det berodde på mitt illamående.
Alvedon går inte över i blodet till fostren, så det är bara att använda rekommenderad dos.
JhjärtaK skrev 2014-10-02 18:42:26 följande:
Nu har jag varit och testkört!
Det står mellan Emmaljunga och donkeyn helt klart. Gillade inte alls Kronan Syskon och sittdelen var sååå liten! Donkeyn var lite mer lättkörd men det berodde nog på lufthjulen, något man kan välja att få på Emmaljungan också. Bugaboo är smalare men gillade Emmaljungas sittdelar bättre. Dock är suffletterna på Bugaboo bättre. Emmaljungas varukorg var rymligare än Bugaboos. En helt klart positiv sak med Emmaljunga är att man fr.o.m. årsskiftet kan fästa två Maxi Cosi babyskydd mha en adapter. Tidigare kunde man bara fästa Emmaljungas egna, dyra och tunga, babyskydd på double Viking men snart så! jag gillade Emmaljungas handtag bättre än Bugaboos, uppskattar att det är "knäled" på det. Bugaboo har teleskophandtag men trots att det var fullt uppfällt så kändes det inte högt nog nästan (är 174 cm).
Hmm, jag skulle vilka provköra Emmaljungan med lufthjul för är den då lika lätt att köra som Bugan så lutar det nog åt den.
Lufthjulen är tydligen en ny "feature" för 2015 års modell men man borde ju kunna köpa den separat och sätta på en äldre modell eller vad tror ni?
Jag kommer att köpa en graco tvillingsulky och gracobabyskydd. För snabba ärenden, bvc, hämta i skolan, gå i affären.
http://www.jollyroom.se/produkter/akta-graco-stadium-duo-sport-luxe-3
Har dragit runt en stor syskonvagn (Emmaljunga double wave) och det var för tungt och jobbigt, då bara med en liggdel. Så jag köper en kombitvillingvagn också, men det är ingen brådska. Orka bära två babyskydd med ungar i, det gör man inte länge, så jag kommer ha gracon mellan bilen och huset också. Så slipper jag lämna den ena för att gå två ggr.