• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • JhjärtaK
    A82 skrev 2015-03-08 19:30:58 följande:
    Vad skönt det måste kännas!! Förstår att det är tungt med den där jäkla förkylningen. Samma här, var till läkaren igen i veckan. Både bakterier och virus så nu käkar jag penicillin. Men det är tungt fortfarande, hostar mycket och magen blir ju som en kanonkula varje gång. 
    Bra att du fick penicillin ändå, det brukar skynda på tillfrisknandet. Tyvärr hänger ju hostan i länge, bläh!

Nu har min förkylning äntligen lagt sig (nästan). Behöver inte nässpray längre utan kan ändå andas genom näsan när jag ligger ner. Är dock trött som en klubbad säl men det hade jag nog varit som "bara" höggravid också

Försöker njuta av de här sista veckorna som gravid då detta är min sista graviditet. Inte det lättaste när man är obekväm konstant och har ont men i korta stunder fungerar det
  • JhjärtaK

Vårt sista TUL senare idag och sen gravidfotografering. Får se om fotografen höjer på ögonbrynen när hon får se min gigantmage full med bristningar

• nokla

Haha det är ju min sista graviditet också, jag hade också planerat å njuta av den men nu uthärdar jag den istället och njuter av att mina två förra graviditeter iaf var så lätta Jag får njuta av bebisarna sen istället tänker jag, och då ska jag banne mig njuta om de så sover i skift!

• A82
    nokla skrev 2015-03-09 09:54:10 följande:

Haha det är ju min sista graviditet också, jag hade också planerat å njuta av den men nu uthärdar jag den istället och njuter av att mina två förra graviditeter iaf var så lätta Jag får njuta av bebisarna sen istället tänker jag, och då ska jag banne mig njuta om de så sover i skift!

Samma här, haha :)
  • blåbärsmuffins

Jag tänkte också njuta av den här graviditeten, men det har det ju inte blivit så mycket av. Ska försöka nu sista dagarna iaf, men jag börjar bli nervös inför förlossningen. Att vi inte ska hinna in, att jag ska bli utan bedövning (som förra gången). Jag vet ju att det kommer gå bra och så kommer de där tankarna. Min dotter är dessutom ledsen över att jag kommer vara hemifrån och det svider i mammahjärtat. Vill bara det ska vara klart. V 37+2 idag.

• stinaa

Hej hej! Tänkte bara meddela att torsdag 26 februari så föddes våra pojkar. Hinnorna togs i v 37+3 efter en lång och jobbig latensfas. Vi är överlyckliga och landar just nu hemma med en stolt storasyster :)

• JhjärtaK

Precis som jag misstänkte så var detta sista TUL helt onödigt då de mäter så olika. Tv1 har tydligen bantat de här två veckorna för henne mätte de till ca 200 g mindre än vid förra mätningen och Tv2 låg i princip kvar på samma vikt. Varken jag eller läkaren är dock det minsta oroliga då de är två livliga, välmående krabater med bra flöde i navelsträngarna. Och "sanningen" kring vikten får vi ju som senast nästa vecka oavsett

Var på gravidfotografering efter TUL, skall bli riktigt spännande att se om hon får till någon fin bild på min tigerrandiga mage

• justordinary
    stinaa skrev 2015-03-09 15:45:53 följande:

Hej hej! Tänkte bara meddela att torsdag 26 februari så föddes våra pojkar. Hinnorna togs i v 37+3 efter en lång och jobbig latensfas. Vi är överlyckliga och landar just nu hemma med en stolt storasyster :)

Grattis!!
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2015-03-09 15:45:53 följande:

Undrade just när du skulle uppdatera här också . Grattis igen till sönerna!
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D