• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • A82

Hur går det för er med namn?
    Känns som vi står och stampar. Är tillbaka på de två första tänkta namnen. Men de börjar på samma bokstav, vilket jag egentligen hade tänkt undvika. Vet inte hur mycket det ska få styra. Samtidigt måste man ju ta namn man tycker om. Hm...

• JhjärtaK

Nu är de en vecka gamla! Kom hem i söndags från bb och sen tillbaka igår för hörseltestet samt allmän check att de börjat gå upp i vikt. Clara (tvilling 2) vände redan på bb men Annie behövde de två extra dagarna men nu har hon vänt i vikt också så tummen upp . Efter några riktigt krångliga nätter på bb så äter de nu med 3-4 timmars mellanrum, vi synkar dem. Men de har svårt att komma till ro efter varje matning så allt som allt med blöjbyte så tar det ca 1 timme per matning. Kommer dock ihåg att det var samma med dottern men däremot så kommer jag inte ihåg hur lång tid det tog innan de började äta lite mer effektivt. Någon med barn sedan innan som kommer ihåg?

Idag skall förbandet på snittet av, skall bli spännande att se hur de satte tejpen, haha

Jag och maken "bor" lite i vår säng på dagarna och vilar när tjejerna sover. Vi är väldigt nöjda över att vi har en 210 cm bred säng för alla fyra får på så vis plats i den utan att trängas

• nokla

Jag vet inte när de brukar äta mer effektivt men våran tvilling 2 (Lou heter hon förresten) gör det redan på 10 minuter. Tvilling 1 (Blenda) är ju lite tröttare och suger inte alls lika effektivt så det tar en bra stund för henne. Vi ligger också mycket i sängen och gosar, men Lou vill gärna komma upp en stund på eftermiddagarna och sitta i bärsjal, då blir hon nöjd Blenda nöjer sig med att ligga och titta lite de korta stunder hon är vaken.

• A82

Vad härligt det låter nokla och JhjärtaK. :)
    Kommer tyvärr inte heller ihåg när sonen började äta mer effektivt.

Nu är jag nog lite senil, men hur länge kommer era karlar vara hemma tillsammans med er i början? 

• nokla

Vi är hemma båda tillsammans från nu och över sommaren. Till sista juli. En del föräldraledigt, en del såna där 10 dagar i samband med barns födelse, fast vi har ju 20 dagar, och lite semester.

• stinaa
    A82 skrev 2015-03-25 21:14:23 följande:

Vad härligt det låter nokla och JhjärtaK. :)
    Kommer tyvärr inte heller ihåg när sonen började äta mer effektivt.

Nu är jag nog lite senil, men hur länge kommer era karlar vara hemma tillsammans med er i början? 

Vi blir hemma tillsammans ett halvår, känns jätteskönt! :)
  • nokla

Ja inte hade det behövts egentligen för att ta hand om bebisarna, nu har jag lärt mig att lyfta och manövrera båda och lägga till dem och dubbelamma både med och utan amningskudde, trodde det skulle vara krångligare faktiskt Men chansen att få vara bara lediga tillsammans en hel vår och sommar kommer vi typ inte få igen förrän vi är pensionärer Just nu har jag haft lite problem med mjölkstockning och feber med, hårt för brösten att gå från noll till att försörja två barn på så kort tid, å det är verkligen skönt att ha någon mer hemma när man är sjuk.

• stinaa
    nokla skrev 2015-03-27 14:34:12 följande:

Ja inte hade det behövts egentligen för att ta hand om bebisarna, nu har jag lärt mig att lyfta och manövrera båda och lägga till dem och dubbelamma både med och utan amningskudde, trodde det skulle vara krångligare faktiskt smile2.gif Men chansen att få vara bara lediga tillsammans en hel vår och sommar kommer vi typ inte få igen förrän vi är pensionärer smile5.gif Just nu har jag haft lite problem med mjölkstockning och feber med, hårt för brösten att gå från noll till att försörja två barn på så kort tid, å det är verkligen skönt att ha någon mer hemma när man är sjuk.

Åh, berätta gärna hur du dubbelammar utan amningskudde, jag har inte fått till det än. Älskar min amningskudde från tvillingklubben men lite jobbigt att behöva släpa med den överallt.
  • julii

I tisdags kom mina, två små flickor på 1655g och 2190g födda i v.33+5. :)

• stinaa
    julii skrev 2015-03-28 14:37:46 följande:

I tisdags kom mina, två små flickor på 1655g och 2190g födda i v.33+5. :)

Stort grattis till töserna! <3 Kom det igång spontant? :)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D