• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • Sara___
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-02 07:36:27 följande:
    Jodå det har de sagt från vi såg dem i v6 tills v 12. Dessutom var vi på vaginalt ultraljud i v 8 då läkaren inte kunde se ena fosterstrukturen ordentligt. Då beredde vi oss på det värsta och jag bara stängde av alla känslor i två veckor till nästa vul. Det var de jävligaste veckor jag genomlevt. Men allt var okej.
    Usch att man ska behöva få höra det där alltså, tycker man ska tänka sig för lite innan man planterar en sån oro. Skönt att allt såg bra ut!
  • JhjärtaK
    Sara___ skrev 2014-10-04 08:04:29 följande:
    Åh vad roligt! Stort lycka till! Vilken vecka är du i nu? :) gissar att ni nu första gången ska titta på enäggs/tvåäggs? Vi gjorde det nu i onsdags ( i v. 14) och det var helt underbart att få se dom så liven när dom fått formen av små bebisar, första gången vi såg våra i v. 7 var det ju nästan inte urskiljbart :)

6 november ska vi på ul igen för att kolla igenom allt och kanske få veta kön om vi har tur :)
    Tack Jag är i vecka 15.

Nej, att det är enäggs konstaterades (nästan helt säkert) redan på kub och sen bekräftades det en vecka senare av läkare. Så nu är det första UL på specMVC dit jag skall gå varannan vecka efter RUL.

Javisst är det härligt att få se dem se ut som bebisar . Fick ni reda på om de är tvåäggs eller enäggs?

Innerst inne hoppas jag att läkaren kan kolla med UL igen redan nästa vecka (har läkarbesök för att få svar på alla våra frågor) och då kanske tom se kön, men vet inte alls om han kommer att ha tid för det eller vilja men jag hoppas såklart.
  • blåbärsmuffins

Sara_

Skulle du kunna komplettera trådstart med våra bf nick, och vilka barn i ordning det blir?

27 mars blåbärsmuffins barn 3 och 4.

• JhjärtaK
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-04 14:39:28 följande:

Sara_

Skulle du kunna komplettera trådstart med våra bf nick, och vilka barn i ordning det blir?

Vi skall inte skapa en separat tråd för den infon då? Och länka i trådstarten?
  • stinaa
    JhjärtaK skrev 2014-10-04 15:34:46 följande:
    Vi skall inte skapa en separat tråd för den infon då? Och länka i trådstarten?
    Det tycker jag :) Sen är jag fortfarande öppen för en facebookgrupp ;)
  • JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-04 16:31:34 följande:
    Haha, jag med! Problemet är bara att jag aldrig sitter vid datorn på fb

Kanske skall vi skapa en hemlig tråd här på fl så småningom istället när de flesta har hittat hit?
  • Lily2

Hej tjejer!

Hoppar gärna in i tråden! Väntar tvillingar med bf i början av april. Det känns både spännande, roligt och läskigt. Det är våra första barn så har inte så mycket att jämföra med. Har varit ganska orolig men känns som att man vågar andas ut lite nu. Känner igen mig i både illamående, kräkningar och huvudvärk, väldigt kämpigt och helst vill jag bara ligga i soffan med hinken redo. Det här med dubbelt hormonpåslag verkar inte vara att leka med!!

• JhjärtaK
    Lily2 skrev 2014-10-04 17:43:38 följande:

Hej tjejer!

Hoppar gärna in i tråden! Väntar tvillingar med bf i början av april. Det känns både spännande, roligt och läskigt. Det är våra första barn så har inte så mycket att jämföra med. Har varit ganska orolig men känns som att man vågar andas ut lite nu. Känner igen mig i både illamående, kräkningar och huvudvärk, väldigt kämpigt och helst vill jag bara ligga i soffan med hinken redo. Det här med dubbelt hormonpåslag verkar inte vara att leka med!!

Välkommen och grattis

När fick ni reda på att de var två st? Verkar det vara enäggs eller tvåäggs?

Ja dubbla hormoner är inte att leka med... :-P
  • Sara___
    blåbärsmuffins skrev 2014-10-04 14:39:28 följande:

Sara_

Självklart! :) men jag är tyvärr inte så insatt i det är med trådar osv, menar du att jag ska uppdatera själva huvudinlägget? Hur gör man det? :D (använder bara appen)
  • Sara___
    stinaa skrev 2014-10-04 16:31:34 följande:
    Jag är gärna med och pratar lite på fb, eller om det finns en liknande funktion här :)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D