• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 13:15:04 följande:
    Vad bra. Men det rör sig inte om något missbruk för att man då och då brukar alkohol i goda vänners lag.
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 13:08:21 följande:
    blir något farligt mindre farligt bara för att det finns fler farliga saker?
    nej självklart inte, det är bara ett sätt att försöka ursäkta sitt eget användande genom att påpeka att det finns värre saker
    genomskinlig taktik och tröttsam

att riskera sin egen hälsa är en sak men när det finns barn i bilden har man ett annat ansvar, detta är en självklarhet för alla som inte använder droger och faktiskt även för många som gör det
    Jag argumenterar inte för något form av missbruk av droger när det finns barn med i bilden, vilket det verkar som att du fått för dig...?

Då fattar jag inte varför du argumenterar öht, eftersom tråden handlar just om att använda droger när det finns barn med i bilden.

• Anonym (-)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 12:25:31 följande:
    Åhå så du är "gift" med socialtjänsten och de är ditt barns pappa. Trevligt.
    Vilken fin mamma de har som är trygg i sig själv. Mamma som överlämnar sina barn till soc, bara en sån sak påvisar en brist som är större än den pappa har
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:
    Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.
    Kan bara hålla med och anser ff att ts reagerar irrelevant och överilat.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:31:53 följande:
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
    Om du läser vad som står -OM han är missbrukare -skillnad på brukare och missbrukare. Jag har inte ställt någon diagnos

1. Jag har ett barn.
    2. Jag är singel och ensamstående.
    3. Jag har inte lämnat mitt barn till soc. Barnet bor med mig på heltid. Pappan kommer och träffar barnet, på barnets hemmaplan, mellan varje-varannan helg.
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 12:29:55 följande:
    Jag undrade över barnets ålder då äldre barn förstår mer. Hoppas han kommer till insikt snart så att barnet får ha båda sina föräldrar lika mycket.
    Lika mycket lär det ju aldrig bli tal om, då pappan bor minst två biltimmar från vår stad och han vägrar flytta på sig.
    Tidigare bodde vi fyra biltimmar från varann, men jag flyttade från min hemstad, släkt och vänner för att komma närmare pappan.
    Men visst vore det toppen om pappan kunde ta varannan helg (hemma hos sig själv), vartannat lov, halva jullovet, halva sommarlovet. Det tycker jag med. Men det lär nog inte hända än på bra många år.
  • Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 13:20:38 följande:

Då fattar jag inte varför du argumenterar öht, eftersom tråden handlar just om att använda droger när det finns barn med i bilden.

MISSBRUK skrev jag. Inte användande.
  • Anonym (vänd på steken)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:06:51 följande:
    Du har alltså bestämt att du är en bättre förälder än honom, nekar honom barnen. Och anser att barnen ska vara utan sin pappa.

Fint
    Eller kan man se det så att pappan hellre väljer att bryta mot lagen för att göra nåt han tycker om än att träffa sina barn.

Hur jävla egotrippad får man bli? Eller javisst ja, det är ju ett av de mer utmärkande dragen för folk som har drog- och attitydproblem...
  • Anonym (-)
    Anonym (vänd på steken) skrev 2014-08-17 13:37:51 följande:
    Eller kan man se det så att pappan hellre väljer att bryta mot lagen för att göra nåt han tycker om än att träffa sina barn.

Hur jävla egotrippad får man bli? Eller javisst ja, det är ju ett av de mer utmärkande dragen för folk som har drog- och attitydproblem...
  • Anonym (som vanligt)

• Anonym (som vanligt)

glömde tummen upp, du har så rätt
  • Anonym (??)

Vad är problemet med hans rökande mer än dom problem du skapar genom att bråka om det?

Själv tycker jag att om han röker, fungerar och du inte ens märker det så är det ett ickeproblem.

• Anonym (420)

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..