• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (Why?)
    Anonym (420) skrev 2014-08-17 13:56:37 följande:

1. Jag röker sen ca 12 år tillbaka
    2. Sambon röker sen 5-6 år tillbaka
    3. Vi har en 7 månaders

Men såklart väntar vi till kvällen när lillan sover för natten. Sover hela nätter.
    Vi säljer inte, vi odlar eget, för självmedicinering. Inte fan är vi dåliga föräldrar för de.
    Vi jobbar, betalar skatt, röstar, handlar mat, ut på massa utflykter, lever gött.

Problem? to bad. dax att fokusera på era egna liv innan ni börjar döma folk, eller så är era liv så satans tråkiga?

Jag röker marijuana och har alltså inga problem med att folk röker på om man inte flummar så att man inte kan sköta jobb och resten av livet.
    Att röka på när man har barn är ju sinnessjukt, skulle barnet vakna och vara sjukt så är man inte kapabel till att ta hand om det och ännu värre, tänk om det behöver åka till sjukhuset är inte alls ovanligt att barn blir så pass sjuka, ska ni sitta där på rökta då?
    Nej kan man inte hålla sig i från det när man har hand om barn så har man stora problem.

TS vet du att han röker på när han har erat barn? som sagt för mig är det en skillnad om man gör det när man har sina barn eller inte.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:43:26 följande:

Du förstår inte "ur barnens perspektiv" alls?

Om hushållet sköts, barnen mår bra, så kvittar det hur många cannabisplantor dessa föräldrar har vattnat, det spelar heller ingen roll om det är för stunden olagligt eller inte.

Socialtjänsten kan eventuellt uttrycka sitt missnöje över att föräldrar brukar illegal substans men rent praktiskt så är deras händer bakbundna och dom står maktlösa.

du förstår inte Svea Rikes lag va? oavsett hur mycket du tycker att det 'vattnas blommor så gör inte lagen det'

föräldrar som bryter mot lagar gällande framställning av droger är inte lämpliga att vara föräldrar, men visst mördare får ju behålla vårdnaden ibland så säkert får dessa olämpliga människor också göra det

men det förändrar inte att det är plagligt det dom gör, och det vet du om
  • Anonym (sviken)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 14:04:48 följande:

Ni borde få ert barn omhändertaget.

Hoppas det är värt det när ni åker dit och blir av med ert barn. Just sayin!
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (Why?) skrev 2014-08-17 14:44:53 följande:
    Jag röker marijuana och har alltså inga problem med att folk röker på om man inte flummar så att man inte kan sköta jobb och resten av livet.
    Att röka på när man har barn är ju sinnessjukt, skulle barnet vakna och vara sjukt så är man inte kapabel till att ta hand om det och ännu värre, tänk om det behöver åka till sjukhuset är inte alls ovanligt att barn blir så pass sjuka, ska ni sitta där på rökta då?
  • Anonym (??)
    Anonym (Why?) skrev 2014-08-17 14:44:53 följande:
    Nej kan man inte hålla sig i från det när man har hand om barn så har man stora problem.

TS vet du att han röker på när han har erat barn? som sagt för mig är det en skillnad om man gör det när man har sina barn eller inte.

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.
    Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

• Anonym (som vanligt)

med andra ord jag bryr mig inte om man förstör sina egna liv, men när det drabbar barn och anhöriga och övriga samhället då gör det en skillnad

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:48:09 följande:

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.
    Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

är det en så stor uppoffring att man inte ka ge upp droger före barnets välmående och säkerhet kanske man inte ska skaffa barn

du har haft tur, dina barn har haft tur, inte alla har det
  • Anonym (sviken)

Nu

Tokfrans skrev 2014-08-17 14:35:06 följande:

så vad är så farligt med lite röka då? ingen har dött av de så och de är naturens växter inget kemikaliskt.

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:46:43 följande:
    du förstår inte Svea Rikes lag va? oavsett hur mycket du tycker att det 'vattnas blommor så gör inte lagen det'

föräldrar som bryter mot lagar gällande framställning av droger är inte lämpliga att vara föräldrar, men visst mördare får ju behålla vårdnaden ibland så säkert får dessa olämpliga människor också göra det

men det förändrar inte att det är plagligt det dom gör, och det vet du om

Socialen är inte polisen, socialen går inte efter lagar utan sköter sin arbetsuppgift som går ut på att kolla om barnen har det bra, om barnen har det bra så slutar deras befogenhet.

Jag tycker att fördomsfulla "individer" som sätter sig ovanför andra bör inte ha barn, föräldrar ska föregå med exempel, se ner på mobba och eller som i ts fall skada sitt barn med sketen moral är inte lämpliga att vara ens nära barn.

Du likställer alltså mördare som har blod på sina händer med skötsamma föräldrar vars grövsta brott går ut på att ge en blomma vatten och sedan skörda den?

Sjukt mäniskosyn du har.

• Anonym (??)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:46:59 följande:
    Hoppas det är värt det när ni åker dit och blir av med ert barn. Just sayin!

Så inte nog att du har redan skadat din unge så vill du skada andra också?

Ibland blir jag mörkrädd här, det är 2014 till och med dagens tonåringar vet hur man använder nätet och infosöker, trode att andel av hjärntvättade propagandaoffer minskade ...

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..