• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (Why?)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:48:09 följande:

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.
    Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

När det gäller röka så vet jag mer än väl vad jag pratar om, röker själv nån kväll på helgen så jag är barnledig så jag vet hur man blir när man är pårökt och inte fan är man kapabel till att ta hand om ett barn, fast åh andra sidan så tycker jag inte att man ska supa när man har barnen heller.

Jag har fyra barn om det nu var så att den med flest barn visste mest eller varför tog du upp det?, två av dem har tex haft krupp och det är något som bara blommade upp en natt och blev så allvarligt att vi var tvungna att åka till akuten med dem helt utan förvarning innan.
    Sen att inte förstå att nått allvarligt kan hända barnen är ju bara befängt, olyckor m.m händer aldrig eller hur tänker du här?

Du som förälder ska ge upp ditt liv så länge som ditt barn behöver ha omvårdnad om omsorg, du har tagit på dig ansvar över dem och då borde det inte vara så svårt att se till att de får en trygg uppväxt.
    Sen den jag svarade på hade en liten 7 månaders baby, då bör helt klart föräldrarna kunna hålla sig borta i från allt vad droger heter (ja jag räknar även in alkohol här).
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:08:38 följande:

Det är medicin i det fallet.

På samma sätt som cannabis fungerar hos cancerpatienter som genomgår gift behandling så ökar den aptiten hos anorektiker.

Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:58:40 följande:
    Du har verkligen puffat slut på hjärncellerna, det hör jag det. "Då beger man sig oavsett tillstånd?" Hur menar du då? Ska du sätta dig i bilen o köra ett sjukt barn till akuten? Så dör ni kanske allihop plus nån stackare som ni kör över också? Eller ska du ringa ambulans o säga att du inte kan köra själv för du är hög?

Likaväl som man INTE dricker alkohol när man har hand om barn, så röker man fan inte på heller. Så fruktansvärt jävla oansvarigt!!!!

Jag lever o existerar trots att jag har barn. Kan man inte göra det utan droger menar du?

Men främst lever jag för h*n och tänker varken riskera mitt eget eller h*ns liv på NÅGOT vis. Mitt barn behöver mig och jag tänker finnas där och vara klar i huvudet när jag har hand om h*n. Är man inte redo att offra puffandet för sina barn, då ska man fanimej inte skaffa barn heller.

Handlar det om cannabis så kör man inte sämre vid påverkan, tvärt om man kör mer försiktig och är mindre benägen att skapa olycka.

annars så behöver du inte dra till klyschor, anser man sig själv inte i skick så ringer man taxi, ringer på hos grannen, fan springer ut på gatan och stoppar första bästa bil i panik, hur fantasibefriat kan man vara.

Om man inte har bil då, kan man inte ha barn? *facepalm*

Varför skulle man inte kunna dricka alkohol?

Nån kall till grillen medan ungar springer runt är alltid trevlig.

Om du vill ha en begränsad tillvaro där du berövar dig själv olika erfarenheter så fine, du har däremot ingen som helst rätt att försöka tvinga din livsstil på andra och ta det så långt att du skadar ditt barn praktiskt med dina åsikter.

Detta handlar om princip, skulle min partner försöka tvinga mig till blind lydnad skulle jag slänga ut fanskapet, varför skulle han lyda dig som en hund och ge upp en del av sitt liv för dig?

och där var det med cancer.... Drömmer

sluta förstöra tråden med er drogpropaganda, starta egna trådar
    starta dom gärna i egna namn så får man se hur mycket ni står för era åsikter
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:17:49 följande:
    starta en egen tråd istället för att spamma sönder ts tråd med ditt drogtrams
  • Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:13:01 följande:

och där var det med cancer....

sluta förstöra tråden med er drogpropaganda, starta egna trådar

starta dom gärna i egna namn så får man se hur mycket ni står för era åsikter

Håller med dig. Skulle gärna se några namn! Vågar ni stå för åsikterna, att det är helt okej att odla cannabis och röka på när man har barnen hemma? Jag ringer gärna polisen och frågar vad dom tycker om det så kan vi ju se om dom tar med sig handklovarna och knackar på dörren?
  • Tokfrans

drogtramset   startade hon själv, tror hon mycket väl visste att de skulle komma in folk som gärna har en debatt om just cannabis..

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:17:49 följande:

Tanka spel köra för fort gå mot rött, pissa i buskarna, måste man följa lagboken blint för att man är förälder? det tycker då inte jag, så länge barnen inte far illa och man inte skadar n¨ån så är det upp till var och en hur man lever, vi är inte statens slavar.

jag tror inget, jag håller mig till fakta och är rätt så påläst om saken.

Det finns en gigantiskt gråzon mellan farlig och ofarlig, cannabis är _inte farlig per se den kan inte skada dig permanent, den kan inte döda dig, den skapar ingen beroende, den är däremot inte ofarlig och har sina biverkningar som exakt alla andra droger, små biverkningar och snabbt övergående men ändå, den är inte helt harmlös.

Ja, som shopping sex bra serie på tv, jag förstår du undviker allt det där av risk för psykiskst beroende?

Att nämna dessa i samma mening är nock, dessa har inget att göra i samma mening.

Jag kan inte ens få för mig att kalla en cannabisbrukare för brottsling, var är brottet då, var är offret av brott, mer än att cannabisbrukare kan drabbas av lagen som skapar offer där det inte fanns några.

nej, ts har varit en rabiat moralist där inte ens egna barn betyder nått i sammanhanget, helt sjukt hur hon behandölar sin omgivning, undrar om hon skulle vara lika glad och stolt om nån behandlade henne på samma sätt.

Hon skulle säkerligen ge upp allt som krävdes bara för att, ingen hållbar argument ingen kompromis vid sikte lys eller dra.

Jag kan backa upp allt jag skriver, propaganda, om du slår upp ordet, är nått sådana som dig bedriver, ni tar en gnutta sanning spär på med lite moral hysteri samt lite direkta fakta fel och använder det sedan för att försöka skrämma folk som inte vet bättre lägg av med det, fel tid för det.

Lämna drogpropaganda på 80-90 talet där den var som sämst, idag legaliserar vi cannabis lite här och var i världen för det finns ingen mening att kriga mot en död ting samt skada dess brukare.

sluta kalla mig för diverse tilltal som haschtomte eller vad du nu skrev, sluta försöka slå mot mig på personlig plan så slutar du använda dig av ad hominen

Roligt att du säger det. För det finns faktiskt inga konkreta svar på hur farligt cannabis egentligen är än.
  • Anonym (som vanligt)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 15:24:01 följande:

drogtramset   startade hon själv, tror hon mycket väl visste att de skulle komma in folk som gärna har en debatt om just cannabis..

ts skrev om sin situation, hon ville diskutera den, inte dina åsikter om hur anorektiker ska använda cannabis osv

starta egna trådar om ni vill försöka ursäkta ert eget användande, här handlar det om en ts som valt att inte ha det i sitt liv
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 15:24:01 följande:

Jag sa dock redan i början av tråden att jag inte ville ha några diskussioner o argument för cannabis. Jag ville ha svar på frågorna i trådstarten. Men absolut fattade jag väl att ni skulle komma o predika. Men skulle gärna se att ni la av, för inget av det ni säger biter på mig. Jag vet hur ni fungerar o har stängt av öronen för flera år sedan.
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:24:14 följande:

lägg av med era länkar och er tokiga tilltro om hur cannabius botar allt, ni ska drogpropagera i varje tråd, om folk visar på forskning som motsäger er sk forskning och fakta (ofta från flashback eller prodrogställen) så säger ni bara att den forskningen är fel och eran rätt.

SLUTA FÖRSTÖR TS TRÅD MED DITT DROGTRAMS OCH PROPAGANDA

• Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:24:14 följande:

Det beror helt på hur man röker, röker du dig fördärvad så okey, då är man inte på toppen av sin förmåga, man behöver däremot inte bänga sig helt, man kan röka mindre mängder och vara funktionell, som att ta sig nån öl utslaget över tid, inte är man full och okapabel, lite påverkad kanske.

Det _kan_ absolut hända nått akut, det är däremot så pass sällsynt att det luktar lite hysteriskt hönsmamma om man står givakt 24/7 och väntar på nått som med stor säkerhet inte kommer hända dom flesta av oss.

Jaså? här håller jag inte med alls, som förälder behöver man inte ge up nått, man måste däremot ge barnen allt vad dom behöver.

tryggheten avgörs inte av droger, kolla på ts igen, hon uteslöt radikalt droger från sin omgivning men mislyckades lika radikalt på att ge barnen tryggheten denna behövde.

döma folk efter droger?

Till och med nykterister kan vara inkompetenta som föräldrar, döm folk efter vad dom _tgör_ med droger och inte att droger finns i deras liv, droger finns i dom flesta liv.

alltså, bara för att du är totalt ignorant på ämnet.

www.sciencedaily.com/releases/2007/04/070417193338.htm

Det forskas just u på cannabis baserad cancer medicin.

Vad i helvetes namn menar du med det? Min dotter har all trygghet hon kan få . Just därför gör jag som jag gör. Det finns ingen trygghet i en cannabisrökande pappa.
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..