• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:27:05 följande:
    Jag sa dock redan i början av tråden att jag inte ville ha några diskussioner o argument för cannabis. Jag ville ha svar på frågorna i trådstarten. Men absolut fattade jag väl att ni skulle komma o predika. Men skulle gärna se att ni la av, för inget av det ni säger biter på mig. Jag vet hur ni fungerar o har stängt av öronen för flera år sedan.
    det är ingen ide att disskutera med dessa människor, dom förstår inte (cannabis ger ju inlärningsproblem mm) men det är synd att din tråd ska förstöra med deras trams
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:27:00 följande:

Decennier av forskning, tusental år av bruk.

Vi kan inte få så mycket mer än så, cannabis är en lätt drog och det farliga när det kommer till cannabis är mer folk som dig, ni är långt mer skasdliga än vad drogen är.

Du har redan raserat två tillvaron, det är mer vad cannabis har gjort i ert fall som du inte ens märkte av.

Fantastiskt träffande nick du har valt med tanke på dom du svek.

Notera att det var cannabis som var själva orsaken till det hela. Känns som du missat allt det väsentliga.

Jag ställde ultimatum. Antingen röker du eller så har du en familj. Han valde att röka. Han raserade familjen. Jisses vilket smartskal du är... ta det lugnt med puffandet så kanske det klarnar om npgra dagar.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:29:09 följande:

Ts kan fortfarande ordna upp sina misstag men då måste hon komma förbi sin rabiata blinda hat mot en död ting och dess brukare, ser man till fakta så finns det inget i ämnet cannabis att ens höja på ögonbrtynen åt, hennes hysteri var totalt obefogad och det kan endast åtgärdas med att bilda sig lite på ämnet.

Det är nästan så man tycker lite synd om dig. Men bara nästan..
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:31:24 följande:

Det är omkring bara det som kan rädda din dotter från den otrygga uppväxten du har nu satt henne i .

Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:27:49 följande:
    lägg av med era länkar och er tokiga tilltro om hur cannabius botar allt, ni ska drogpropagera i varje tråd, om folk visar på forskning som motsäger er sk forskning och fakta (ofta från flashback eller prodrogställen) så säger ni bara att den forskningen är fel och eran rätt.

SLUTA FÖRSTÖR TS TRÅD MED DITT DROGTRAMS OCH PROPAGANDA

Vissa är tyvärr immuna mot kunskap, du kommer alltså bortsett från att jag precis presenterade forskning för dig insistera att medicinsk cannabis är en myt?

Det om nått är propaganda, lägg av med det.

att du vill tro att cannabis botar cancer får stå för dig, men att diu försöker överföra dom stolligheterna på andra människor är inte bara oansvarigt utan och potentiellt farligt då en människa som får cancer kanske istället för att söka sjukvård väljer att röka på.

men så långt tänker inte du, om det beror på cannabisen eller annat låter jag vara osagt.

sluta spamma med off topic inlägg nu och håll dig till ämnet, eller starta en egen tråd i rätt forumsdel, det är är föräldrarätt, men den delen missade man tydligen också
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:33:52 följande:

Hon _hade_ trygghet innan du förstörde din familj.

Med pappa närvarande och delaktig hade hon trygghet, det såg du till att ta bort.

hur menar du att hans cannabis rökning påverkade dig eller dottern negativt?

Vet du vad? Du gör bäst i att helt enkelt lämna den här tråden. För dig kommer jag ändå inte svara nå mer. Du är för trög för ditt eget bästa
  • Anonym (sviken)

Hädanefter besvarar jag enbart inlägg som har med mina frågor att göra. Allt annat ignoreras.

• Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:27:05 följande:
    Jag sa dock redan i början av tråden att jag inte ville ha några diskussioner o argument för cannabis. Jag ville ha svar på frågorna i trådstarten. Men absolut fattade jag väl att ni skulle komma o predika. Men skulle gärna se att ni la av, för inget av det ni säger biter på mig. Jag vet hur ni fungerar o har stängt av öronen för flera år sedan.
    Då ber jag om ursäkt, måste ha missat de. Men även om du skriver de så aa folk som jag som missar de, då får man ju ta den smällen och säga de till den personen som drar igång en debatt`? tycker jag då men, alla är vi olika.
    Jag håller de jag säger, tycker inte cannabis är farligt, men jag respekterar andra om dom inte gillar cannabis i sin närhet, de tycker jag verkligen är ett måste.

Vet inte om jag skriver så du förstår, är lite brådis här så försöker skriva så snabbt de går :) Lycka till, men vill han röka så, ja låt han. Han får inse själv som sagt. Man kan inte sluta på kommando om han nu är "beroende" han måste ju själv va redo , kankse hjälpa han på traven ? be han trappa ner? sen sluta helt? :)
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:35:58 följande:
    Vet du vad? Du gör bäst i att helt enkelt lämna den här tråden. För dig kommer jag ändå inte svara nå mer. Du är för trög för ditt eget bästa
    det är bara att ignorera dessa människor, jag anmäler hädanefter bara deras övertramp och lögner mot dig och den drogpropaganda dom spammar sönder din tråd med.

du gjorde rätt ts, du vet det, jag vet det alla ansvarsfulla människor vet det, att missbrukare inte tycker det spelar ingen roll
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:37:43 följande:

Hädanefter besvarar jag enbart inlägg som har med mina frågor att göra. Allt annat ignoreras.

ska också ignorera dom
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..