• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (sviken)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 14:57:10 följande:

men oj så farligt, de är väl hans val?

Eh. Ja? Har jag sagt nåt annat? Sedan är det mitt val vad jag gör med detta , eller hur?
  • Anonym (som vanligt)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 15:00:27 följande:
    haha va? menar att hungern ökar..funtad eller?
    funtad själv som kom med det uttalandet till att börja med?
    eller nej svara inte.. du använder droger det är allt svar man behöver
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:
    hur är det med läsföreståelsen? fast det är väl just sådant som försämras när man använder droger....jag sa att mördare (som också är brottslingar) får ju träffa sina barn så andra brottslingar får säkert göra det också
    så typiskt h-tomtar att försöka vrida allt hit och ditt och göra sig själva till offer *suck*

jag ser att du inte motsäger faktumet att det är olagligt oavsett vad du, jag socialen osv anser, tummen upp för att du har den kunskapen åtminstonde

läsförståelsen, du drar till en klasiker och klagar att jag anmärker det?

Jag skulle inte ens berusad ställa cannabisbrukare och mördare i samma mening, en av dom har lämnat en lik efter sig den andra har gått emot en morallag och intagit torkade växtdelar.
    såna som dig däremot anstränger sig till det yttersta att demonisera handlingen och avhumanisera brukaren.

Att ta till ad hominen är i slutändan att idiotförklara sig själv.

Motsäger? Jag håller mig till fakta, tycker heller inte att man vid sinna sinnes fulla bruk ställa sig bakom ett krig eller uppmuntra andra att göra det, knarkkriget håller däremot på att dämpas nu, det kom äntligen fram att det kostar mer än det smakar och bidrar inte till att tillgång till droger eller andel brukare minskar. tvärt om.så Inom kort kommer det vara legalt eller i alla fll avkriminaliserat.

• Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:01:54 följande:
    Eh. Ja? Har jag sagt nåt annat? Sedan är det mitt val vad jag gör med detta , eller hur?
    jo självklart men menar bara att om han vill slänga bort sitt liv så låt han, kan han lära sig av sina misstag. Och inse vad han förlorar
  • Tokfrans
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:02:15 följande:
    funtad själv som kom med det uttalandet till att börja med?
    eller nej svara inte.. du använder droger det är allt svar man behöver
    gör jag? åhfan mer än vad jag visste Tungan ute
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:58:40 följande:
    Du har verkligen puffat slut på hjärncellerna, det hör jag det. "Då beger man sig oavsett tillstånd?" Hur menar du då? Ska du sätta dig i bilen o köra ett sjukt barn till akuten? Så dör ni kanske allihop plus nån stackare som ni kör över också? Eller ska du ringa ambulans o säga att du inte kan köra själv för du är hög?

Likaväl som man INTE dricker alkohol när man har hand om barn, så röker man fan inte på heller. Så fruktansvärt jävla oansvarigt!!!!

Jag lever o existerar trots att jag har barn. Kan man inte göra det utan droger menar du?

Men främst lever jag för h*n och tänker varken riskera mitt eget eller h*ns liv på NÅGOT vis. Mitt barn behöver mig och jag tänker finnas där och vara klar i huvudet när jag har hand om h*n. Är man inte redo att offra puffandet för sina barn, då ska man fanimej inte skaffa barn heller.
    självklara saker för alla föräldrar som inte använder droger, du har tagit rätt beslut ts, strunta i dessa människor ---> Tomte
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:

Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.

Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.

Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen  behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.

Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.

ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.

Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?

Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.

Sedan finns det något som heter psykiskt beroende också . Om du läste texten jag la upp för ett tag sedan. O jag har med egna ögon sett hur VARENDA EN av hans vänner är just psykiskt beroende.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 15:04:02 följande:

självklara saker för alla föräldrar som inte använder droger, du har tagit rätt beslut ts, strunta i dessa människor --->

Ja jag vet. Men msn önskar någon gång att NÅGON av dessa puckon nångång ska inse att det är deras bänga hjärna som snedvridit dom totalt o det är haschet som talar åt dom. Hejja liksom... snacka om lost in space
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 15:02:50 följande:

läsförståelsen, du drar till en klasiker och klagar att jag anmärker det?

Jag skulle inte ens berusad ställa cannabisbrukare och mördare i samma mening, en av dom har lämnat en lik efter sig den andra har gått emot en morallag och intagit torkade växtdelar.
    såna som dig däremot anstränger sig till det yttersta att demonisera handlingen och avhumanisera brukaren.

Att ta till ad hominen är i slutändan att idiotförklara sig själv.

Motsäger? Jag håller mig till fakta, tycker heller inte att man vid sinna sinnes fulla bruk ställa sig bakom ett krig eller uppmuntra andra att göra det, knarkkriget håller däremot på att dämpas nu, det kom äntligen fram att det kostar mer än det smakar och bidrar inte till att tillgång till droger eller andel brukare minskar. tvärt om.så Inom kort kommer det vara legalt eller i alla fll avkriminaliserat.

jag föreslår att du tar reda på vad ord betyder innan du använder dom,' likställer'.. du sa att jag likställde vilket jag inte gjorde, som sagt förmåga till inlärning minskar drastiskt vid användade av cannabis..
    återigen jag sa at täven mördare dvs andra brottslingar får träffa sina barn så andra brotsslingar får ju säkert också göra det, sen att du själv försöker likställa de två är en sak, men ja ta reda på vad orde betyder så att du använder dom korrekt

forstsätt du med dina 'bara vattnar blommor' fakta Drömmer
    ts har varit en ansvarsfull medlem och gjort ett bra val, din åsikt ändrar varken hennes beslut eller den lagstiftning som finns.

ad hominem är förövrigt också något som missbrukare använder sig av, sluta med er drogpropaganda i ts tråd,
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 15:07:18 följande:
    Ja jag vet. Men msn önskar någon gång att NÅGON av dessa puckon nångång ska inse att det är deras bänga hjärna som snedvridit dom totalt o det är haschet som talar åt dom. Hejja liksom... snacka om lost in space
    ja..

och dom förstör ju hela din ts med sin drogpropaganda, allt för att dölja de dåliga saker cannabisanvändande ger, du ska se att man snart förstör tråden ännu mer med sina länkar på hur cannabis botar cancer och sådant trams

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..