• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (suck)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 14:04:48 följande:
    Ni borde få ert barn omhändertaget.
    Oroa dig inte, tids nog är det precis vad som kommer ske!
  • Tokfrans
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:50:26 följande:

Nu

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."
    men oj så farligt, de är väl hans val?
  • Anonym (??)
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:49:48 följande:
    är det en så stor uppoffring att man inte ka ge upp droger före barnets välmående och säkerhet kanske man inte ska skaffa barn

du har haft tur, dina barn har haft tur, inte alla har det

Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.
    Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.

Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen  behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.

Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:48:40 följande:

med andra ord jag bryr mig inte om man förstör sina egna liv, men när det drabbar barn och anhöriga och övriga samhället då gör det en skillnad

Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.

Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 14:50:26 följande:

Nu

Nu handlar det inte bara om att dö av drogen ifråga.

Skulle nån komma på min sambo och anmäla detta, så är det i första hand vårat barn som får lida när pappa åker dit och sedan får en anteckning i brottsregistret. Skulle han sedan hamna i samma träsk som sina cannabisrökande kompisar så får hon även en väldigt slö å frånvarande pappa.

Oh.. suprise? Juste... "man KAN ju inte bli beroende av cannabis."

ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.

Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?

Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.

• Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:53:07 följande:

Socialen är inte polisen, socialen går inte efter lagar utan sköter sin arbetsuppgift som går ut på att kolla om barnen har det bra, om barnen har det bra så slutar deras befogenhet.

Jag tycker att fördomsfulla "individer" som sätter sig ovanför andra bör inte ha barn, föräldrar ska föregå med exempel, se ner på mobba och eller som i ts fall skada sitt barn med sketen moral är inte lämpliga att vara ens nära barn.

Du likställer alltså mördare som har blod på sina händer med skötsamma föräldrar vars grövsta brott går ut på att ge en blomma vatten och sedan skörda den?

Sjukt mäniskosyn du har.

hur är det med läsföreståelsen? fast det är väl just sådant som försämras när man använder droger....jag sa att mördare (som också är brottslingar) får ju träffa sina barn så andra brottslingar får säkert göra det också
    så typiskt h-tomtar att försöka vrida allt hit och ditt och göra sig själva till offer *suck*

jag ser att du inte motsäger faktumet att det är olagligt oavsett vad du, jag socialen osv anser, tummen upp för att du har den kunskapen åtminstonde
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:48:09 följande:

Klysha deluxe.

Varför skulle man inte kunna ta hand om barn när man har rökt?

Inte alls ovanligt säger du, jag har tre där en är i tonåren, jag har aldrig råkat ut för nått som inte kunde vänta till morgon.

Och händer det nått på riktigt så begär man sig oavsett tillstånd.Skulle mer säga att vist kan nått akut hända mitt i natten men det är bäst att inte hålla andan i väntan.

Hur länge ska föräldrar sluta leva och existera endast för barnens skull tycker du?

Du har verkligen puffat slut på hjärncellerna, det hör jag det. "Då beger man sig oavsett tillstånd?" Hur menar du då? Ska du sätta dig i bilen o köra ett sjukt barn till akuten? Så dör ni kanske allihop plus nån stackare som ni kör över också? Eller ska du ringa ambulans o säga att du inte kan köra själv för du är hög?

Likaväl som man INTE dricker alkohol när man har hand om barn, så röker man fan inte på heller. Så fruktansvärt jävla oansvarigt!!!!

Jag lever o existerar trots att jag har barn. Kan man inte göra det utan droger menar du?

Men främst lever jag för h*n och tänker varken riskera mitt eget eller h*ns liv på NÅGOT vis. Mitt barn behöver mig och jag tänker finnas där och vara klar i huvudet när jag har hand om h*n. Är man inte redo att offra puffandet för sina barn, då ska man fanimej inte skaffa barn heller.
  • Anonym (som vanligt)
    Tokfrans skrev 2014-08-17 14:53:23 följande:
    Man borde ge anorektiker osv cannabis Flört
    och här ser alla vilken skada cannabis gör
  • Tokfrans
    Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:59:13 följande:
    och här ser alla vilken skada cannabis gör
    haha va? menar att hungern ökar..funtad eller?
  • Anonym (sviken)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:53:07 följande:

Socialen är inte polisen, socialen går inte efter lagar utan sköter sin arbetsuppgift som går ut på att kolla om barnen har det bra, om barnen har det bra så slutar deras befogenhet.

Jag tycker att fördomsfulla "individer" som sätter sig ovanför andra bör inte ha barn, föräldrar ska föregå med exempel, se ner på mobba och eller som i ts fall skada sitt barn med sketen moral är inte lämpliga att vara ens nära barn.

Du likställer alltså mördare som har blod på sina händer med skötsamma föräldrar vars grövsta brott går ut på att ge en blomma vatten och sedan skörda den?

Sjukt mäniskosyn du har.

Jag tror inte du hajjat grejen. Kommer någon på er o anmäler er, så är det just till polisen! Inte socialen. Socialen tar sedan hand om era barn medan ni skakar galler. Fett värt det!
  • Anonym (som vanligt)
    Anonym (??) skrev 2014-08-17 14:57:54 följande:

Det är en "uppoffring" som inte är nödvändig, att bli förälder innebär inte att man måste sluta leva.
    Barn far heller inte illa av att föräldrar tar hand om sig själva.

Nja, av alla föräldrar jag känner har ingen  behövt åka in akut, det är en liten folksamling, det är inte tur, det är helt enkelt ovanligt att annars friska barn blir akut sjuka, olyckor hör heller inte till vanligheten.

Anonym (som vanligt) skrev 2014-08-17 14:48:40 följande:

med andra ord jag bryr mig inte om man förstör sina egna liv, men när det drabbar barn och anhöriga och övriga samhället då gör det en skillnad

Drogbruk drabbar ingen, mer än som i ts fall att hon drabbade sin partner och dottern.

ditt barn lider redan, ditt barn skulle däremot inte lida om nån mot förmodan skulle komma påhan.

Fram tills nyligen så måde väl ditt barn bra och levde i ett trygg hem?

Nej, man kan inte bli beroende av cannabis, finns inget i drogen som kan skapa ett fysiskt beroende, man kan däremot skapa sig en dålig ovana och röka mer än hälsosamt.

att du inte anser att man bör ge upp olagliga handlingar när man är förälder får stå för dig, själv anser jag att man definitivt ska göra det, men jag anser också att man inte ska göra det oavsett om man är förälder eller inte

sen att du tror cannabis vara ofarligt och icke beroende är en sak men sprid inte din åsikt som fakta, håll dig on topic och sluta med din drogpropaganda
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..