• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 12:05:53 följande:

Vad är argumentet här? Att i och med att han genom användandet av en drog skadat sin kropp, samt att han gjort någonting illegalt, skall berövas på sin dotter?

Applicerar du samma logik på en förälder som kört för fort, krockat och brytit armen?

Den stora frågan är ju vem det är som är hjärntvättad egentligen. -.-
  • Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 12:07:31 följande:
    Den stora frågan är ju vem det är som är hjärntvättad egentligen. -.-
    Du, som är redo att slita sönder eran familj på grund av dina moraliska värderingar...
  • Anonym (sviken)
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 12:14:20 följande:

Du, som är redo att slita sönder eran familj på grund av dina moraliska värderingar...

Eller han, som är redo att slita sönder sin familj pga att han måste få röka cannabis!? Han VISSTE att det var kört om han gjorde det. Ändå gjorde han det. Hade han låtit bli hade allt varit frid o fröjd. Det var HAN som valde att pajja allt. Eller hur? :)

Precis samma princip som att jag säger att är han otrogen är det också kört. Är han då otrogen med den vetskapen, då har han ju gjort ett val.
  • Anonym (...)
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:36:46 följande:
    Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
    Åhå så du är "gift" med socialtjänsten och de är ditt barns pappa. Trevligt.
    Vilken fin mamma de har som är trygg i sig själv. Mamma som överlämnar sina barn till soc, bara en sån sak påvisar en brist som är större än den pappa har
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:
    Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 12:05:53 följande:
    Vad är argumentet här? Att i och med att han genom användandet av en drog skadat sin kropp, samt att han gjort någonting illegalt, skall berövas på sin dotter?

Applicerar du samma logik på en förälder som kört för fort, krockat och brytit armen?
    Kan bara hålla med och anser ff att ts reagerar irrelevant och överilat.
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:31:53 följande:
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
    Om du läser vad som står -OM han är missbrukare -skillnad på brukare och missbrukare. Jag har inte ställt någon diagnos

• Anonym (...)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 12:20:26 följande:
    Eller han, som är redo att slita sönder sin familj pga att han måste få röka cannabis!? Han VISSTE att det var kört om han gjorde det. Ändå gjorde han det. Hade han låtit bli hade allt varit frid o fröjd. Det var HAN som valde att pajja allt. Eller hur? :)

Precis samma princip som att jag säger att är han otrogen är det också kört. Är han då otrogen med den vetskapen, då har han ju gjort ett val.
    Ja, just. Det är därför jag säger så här.

-Antingen är han missbrukare och maktlös
    Eller så har han gjort sitt val -han vill inte ha dig
  • smulpaj01
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:36:46 följande:
    Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
    Jag undrade över barnets ålder då äldre barn förstår mer. Hoppas han kommer till insikt snart så att barnet får ha båda sina föräldrar lika mycket.
  • Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 12:20:26 följande:

Han kanske hade förhoppningar om att du skulle ta ditt förnuft till fånga? Det händer att människor har orealistiska visioner.

Visst, separera från honom du. Det jag vänder mig emot är att du kommer försöka förneka honom att se sin dotter endast på moraliska grunder trots att du konstaterar att han är en fantastisk pappa.
  • Anonym (hjärntvättad?)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 12:25:31 följande:
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:31:53 följande:
    Intresserad över hur du ställer missbruksdiagnosen?
    Om du läser vad som står -OM han är missbrukare -skillnad på brukare och missbrukare. Jag har inte ställt någon diagnos

Du skrev ju: "Om det är som du säger så är han missbrukare..."

• Anonym (som vanligt)

som vanligt dyker det upp haschtomtar som ska försvara sitt missbruk genom mantrat 'det är inte farligt..... alkohol är värre......' Tomte
    du gör rätt som skyddar dig själv och ditt barn från sådant självskadebeetende ts

Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..