• Anonym (sviken)

Fått reda på att han rökt på ett tag..

Min sambo rökte på en del när vi träffades. Detta slutade han med efter något år och vi har nu varit ett par i 6 år och har en treåring ihop.
    Jag har litat fullkomligt på honom när han lovat att han inte rört haschet nåt mer. Idag fick jag reda på att han rökt ändå, många ggr o länge tillbaka.
    Jag accepterar INTE detta nu när vi har barn o känner att jag måste lämna en man som jag älskar och som jag litat så hårt på.
    Vi är väldigt osams för tillfället o jag är rädd att separationen kommer att bli ett helvete. Jag vill bo kvar i vår bostadsrätt, men han tjänar den största summan och jag har nog inte råd att bo kvar. Hur löser man sånt här ? :(

Sedan vill jag INTE att han ska ha hand om vår dotter nu när jag vet om detta. Han är jättebra med henne och en fantastisk pappa, men nu vet jag ju inte alls hur ofta han kommer röka på osv. Kan inte lita på honom för fem öre längre.

Känner mig otroligt sviken . Jag har sagt till honom att får jag reda på att han röker på så kommer han förlora mig. Ändå har han gjort det. Är så jäkla ledsen att han förstört allt nu och lider med vårt barn så det gör ont inom mig :(

• Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..
  • smulpaj01
    Anonym (-) skrev 2014-08-17 11:24:21 följande:
    Som tur är har jag ensam vårdnad, och jag och pappan bor inte tillsammans. Jag skulle aldrig förlora mitt barn till LVU pga pappans beteende.
    Både jag och soc är på barnets sida och ser till barnets bästa. Det är pappan som brister.

Nej, så länge du gör som soc säger förlorar du förmodligen inte ditt barn. Men OM du skulle lämna ut barnet trots soc "order" om att inte göra det så skulle även du förlorar barnet.

Om du har enskild vårdnad eller ej är HELT oväsentligt!

Tycker väldigt synd om ert barn dock, hur gammal är barnet?

• Jesssssica
    Anonym (sviken) skrev 2014-08-17 11:26:49 följande:
    Riktigt tröttsamt. Jag har hört det otaliga gånger nu. Men jag har tillräckligt med bevis för att det är värre än alkohol, efter att ha sett hur det gått för varenda kompis till honom. Och ja, alkohol är också en drog och ja man kan bli beroende av det också. Men talar man för cannabis så VET man att det inte är jämförbart. Men klart man måste försvara det man gör...
    Oj tjejen du måste verkligen läsa på ordentligt.
  • Anonym (-)
    Jesssssica skrev 2014-08-17 11:31:41 följande:
    Du vill inte diskutera för att du inte har någon kunskap om det. Du överreagerar. Älskar du din sambo så låt honom göra vad han vill så länge det inte går till överdrift.
    Min sambo?
    Läser du öht vad jag skriver!?
    Jag har lämnat mitt barns pappa för länge sedan - bland annat pga hans haschrökande.
    Pappan får INTE ta med sig barnet till sin hemstad (som ligger ett par biltimmar bort), pga att han inte får köra bil med barnet i bilen.
  • Anonym (sviken)
    Anonym (...) skrev 2014-08-17 11:28:04 följande:

Om det är som du säger så är han missbrukare och har inte insett hur maktlös han är, inte du heller. Och då finns det hjälp att få.

Så -igen, jag vidhåller att du överdriver och är drastisk. För OM du älskar honom och vill leva med honom så hjälps ni åt att ta tag på problemet -missbruket. Mao så är det du som gör ett val här isf, inte han, han är maktlös utan de rätta verktygen.

Om det nu är det det är frågan om.

Huruvida han är missbrukare eller inte vet jag inte. Han har ju inte rökt varje dag, bara dom ggr han varit hos sina kompisar. I vilket fall så propagerar han och argumenterar för sin sak, så att han skulle vilja ha någon som helst hjälp är ju bara att drömma om. Han behöver en väckarklocka .
  • Anonym (sviken)
    Jesssssica skrev 2014-08-17 11:31:41 följande:

Du vill inte diskutera för att du inte har någon kunskap om det. Du överreagerar. Älskar du din sambo så låt honom göra vad han vill så länge det inte går till överdrift.

Han får göra precis hur han vill så länge jag o min dotter inte är inblandade. Dvs, nu är han fri som en fågel. Hoppas det var värt det!
  • Anonym (-)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:33:04 följande:

Nej, så länge du gör som soc säger förlorar du förmodligen inte ditt barn. Men OM du skulle lämna ut barnet trots soc "order" om att inte göra det så skulle även du förlorar barnet.

Om du har enskild vårdnad eller ej är HELT oväsentligt!

Tycker väldigt synd om ert barn dock, hur gammal är barnet?

Jag skulle aldrig lämna barnet till pappan om soc sa att jag inte borde göra det. Jag har ett samarbete med socialtjänsten, något som pappan vägrar att ha. Däremot vet han att han skulle förlora i TR, varför han tvingar sig själv att gå med på soc "order".

Barnets ålder har ingenting med saken att göra. Men om du prompt måste veta, så är barnet i förskoleålder.
  • Anonym (sviken)

Haha

Jesssssica skrev 2014-08-17 11:33:55 följande:

Oj tjejen du måste verkligen läsa på ordentligt.

Dito!
  • smulpaj01
    Anonym (hjärntvättad?) skrev 2014-08-17 11:41:46 följande:

Njae. Vad han skulle gjort är att ha sett till att människan han skaffade barn med hade sunda värderingar. Att försöka förneka någon sitt barn på grund av harmlöst inmundigande av en drog bland vänner är bara totalt irrationellt och snudd på ont.

Harmlöst? En drog som ger bestående hjärnskador och är straffbart kan knappast benämnas som harmlöst!
  • Anonym (sviken)

Det är precis sunda värderingar jag har. Min dotter ska inte ha en pappa som röker cannabis. Att du tycker cannabis är ok får stå för dig! Jag tycker inte det är okej och detta VET han. Så det är ju han som inte har så sunda värderingar om han väljer cannabis framför sin familj.

• Anonym (hjärntvättad?)
    smulpaj01 skrev 2014-08-17 11:56:26 följande:
    Harmlöst? En drog som ger bestående hjärnskador och är straffbart kan knappast benämnas som harmlöst!
    Vad är argumentet här? Att i och med att han genom användandet av en drog skadat sin kropp, samt att han gjort någonting illegalt, skall berövas på sin dotter?

Applicerar du samma logik på en förälder som kört för fort, krockat och brytit armen?
Svar på tråden Fått reda på att han rökt på ett tag..